Toon posts:

multiplier van duron 1ghz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een duron 1 ghz gisteren geunlocked met de welbekende potlood truuk.

nu heb ik de fsb op 100mhz staan, want als ik hem op 133 zet dan post het hele systeem niet meer.

het systeem draait stabiel op 1260mhz, maar zodraa ik hem door klok naar 1300mhz hangt het hele systeem.

en zet ik de mp op 14 dan is het volgens mijn bios ineens een duron 550 mhz?

mijn systeen is een MSI-k7pro turbo 2 (en dan de rooie uitvoering)

een gf2-mx-400 met 64 mb-geheugen lite on brander 16 speed een seagate barracuda 40 gig en een wd 800bb 80 gig en een pioneer dvd (ik denk 6 speed) ofzo. :P

voor de rest zit er een whisperrock III op mn duron zitten en de temp is ook na lang quaken 44 graden,

heb ik nu het maximale uit mijn systeen gehaald, of is die cpu niet goed, want ik snap niet waarom ik op 133 mhz fsb gewoon geen beeld krijg

ik hoop dat er mensen zijn die me willen helpen
alvast bedankt
marcel _/-\o_ _/-\o_

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan de rest van je systeem wel FSB133 aan?

En wat wil je met mp14, das toch te hoog. En ik denk dat je mp14 ook voor 5.5 doorgaat blijkbaar :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 17:27:
ik heb een duron 1 ghz gisteren geunlocked met de welbekende potlood truuk.

nu heb ik de fsb op 100mhz staan, want als ik hem op 133 zet dan post het hele systeem niet meer.
Vind je het gek ;) Tis een FSB overclock van 33%, de nieuwere Durons (Morgan core) kunnen zowel op 100 mhz als op 133 draaien (hangt er van af welk model je koopt). Een oude Duron (Spitfire) is gemaakt om op 100 mhz te werken, en het kan erg goed dat een systeem niet boot als je de FSB op 133 zet.

Die 133 mhz FSB optie in je BIOS zorgt ervoor dat de latere generatie Athlons, Durons, en de iets oudere Athlon XPs erop kunnen draaien (eventueel na een BIOS update). Je zal meer snelheid merken met een lage MP en een hoge FSB dan andersom, want een hoge FSB zorgt ervoor dat de communicatie tussen je mobo en je CPU sneller verloopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Rafe op 12-12-2002 17:33 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rafe schreef op 12 december 2002 @ 17:31:
[...]

Vind je het gek ;) Tis een FSB overclock van 33%, de nieuwere Durons (Morgan core) kunnen zowel op 100 mhz als op 133 draaien (hangt er van af welk model je koopt). Een oude Duron (Spitfire) is gemaakt om op 100 mhz te werken, en het kan erg goed dat een systeem niet boot als je de FSB op 133 zet.

Die 133 mhz FSB optie in je BIOS zorgt ervoor dat de latere generatie Athlons, Durons, en de iets oudere Athlon XPs erop kunnen draaien (eventueel na een BIOS update). Je zal meer snelheid merken met een lage MP en een hoge FSB dan andersom, want een hoge FSB zorgt ervoor dat de communicatie tussen je mobo en je CPU sneller verloopt.
Mijn Duron800 die al behoorlijk oud is kan anders makkelijk over de 150FSB. Meestal is de FSB niet echt het probleem met overklokkken.

• jhksema
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 18:36
Loopt je geheugen synchroon met je fsb? Dan loopt je geheugen ipv op 133mhz op 133*1.33 = 177mhz (uitgaande van pc-133/ddr-266).

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:46

reiker

dan jij!

reactie op Aikon:

niet voor je cpu nee, wel voor andere componenten in je pc. zoals brakke realtek nic's :)

[ Voor 14% gewijzigd door reiker op 12-12-2002 18:02 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mn geheugen op 133mhz draaien, ik heb namelijk nog de oude sdram, maar als ik het goed begrijp dan doe ik er ver standiger aan op de mp op bijv 10 te zetten en de fsb op bijv. 135 ????

groetjes marcel ik zal ff mn wpcuid bitmap plaatsen, misschien helpt dat

Verwijderd

reiker schreef op 12 December 2002 @ 18:02:
reactie op Aikon:

niet voor je cpu nee, wel voor andere componenten in je pc. zoals brakke realtek nic's :)
Inderdaad deze fucken altijd, ook willen geluidskaarten nog wel eens probs geven.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mn geheugen op 133mhz draaien, ik heb namelijk nog de oude sdram, maar als ik het goed begrijp dan doe ik er ver standiger aan op de mp op bijv 10 te zetten en de fsb op bijv. 135 ????

want volgens wpcuid draait mn system clock op 104.91 mhz

en de system bus op 209.82

en de cpu op 1258mhz?

ik denk dat ik er weinig tot niks van snap, ik wil graag een echte tweaker worden, maar
ik heb het idee dat ik nu alleen maar aan het klungelen ben

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 18:09:

bijvoorbeeld jah, mijne draait bijvoorbeeld op 149mhz fsb, x 8,5=1275mhz wel watergekoeld, maar ik denk dat je hem wel op 133x9 of 9,5 kunt zetten.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik krijg het niet voor elkaar, mijn geheugen drait op 133 mhz.

en mn systeem is 1 keer zo lief geweest om te posten als ik hem op 133* 8,5 zette, en daarna doet ie het niet meer. dus clear cmos en op nieuw beginnen

nu draait ie weer op fsb 105*100 =1260 mhz??????

ik heb ook een f****ing jumper op mn mobo zitten om 100/133mhz te schakelen. en als ik die er afhaal ,dan gebeurd er helemaal niks, alleen heb ik het plezier gehad om hem 1 keer te zien posten toen die jumper er af was. of ik heb een ander mb nodig of ik ben een kluns 1 van de 2

zeg ut maar voltage is 1.78 v en temp 35 graden

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 19:04:
nou ik krijg het niet voor elkaar, mijn geheugen drait op 133 mhz.

en mn systeem is 1 keer zo lief geweest om te posten als ik hem op 133* 8,5 zette, en daarna doet ie het niet meer. dus clear cmos en op nieuw beginnen

nu draait ie weer op fsb 105*100 =1260 mhz??????

ik heb ook een f****ing jumper op mn mobo zitten om 100/133mhz te schakelen. en als ik die er afhaal ,dan gebeurd er helemaal niks, alleen heb ik het plezier gehad om hem 1 keer te zien posten toen die jumper er af was. of ik heb een ander mb nodig of ik ben een kluns 1 van de 2

zeg ut maar voltage is 1.78 v en temp 35 graden
moet die jumper niet verschoven worden? van pin 1en2 naar 2en3 ofzo? als er 3 pinnetjes zitten denk wel.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:10
wat kan helpen is eerst de mp verlagen en dan kijken hoe hoog je fsb kan en daarna de mp te verhogen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

En je kan ook eens kijken met zo min mogelijk kaarten (en Ramstrippen) in je PC.

Op die manier kun je zien of het probleem aan Ram, PCI of anderszins ligt...

Verwijderd

Als je dat alles ingesteld hebt (cpu op 9x133 fsb) vergeetje dan niet je geheugen op speed (snelheid fsb) te zetten en niet hclk + 33.
Verder denk ik dat je niet veel hoger komt. wanneer ik die van mij op 9x139 zet is ie niet meer stabiel.. en ik gebruik 1.85v

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 17:47
Als je je MP hoger als 13,5 wilt hebben: Bij een athlon XP zit er 2 L10 bruggetjes. Als je die verbindingen omdraait krijg je MP > 13,5. Je moet dan een lage MP selecteren in bios dach ik om een hoge te krijgen. maar ik zou niet weten of er op een duron ook een L10 brug zit, maar dan kun je iig hogere Mp's aan en dat is ook wel weer meegenomen :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1