[FDD] FDD wordt belachelijk vaak benaderd

Pagina: 1
Acties:

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 16:57
Zoals de titel van dit toppic al luidt wordt mijn FDD echt belachelijk vaak benaderd.

Zodra ik mijn PC opstart wordt hij benaderd (das normaal dat weet ik) maar vervolgens als ik al lang en breed in Windows zit blijft ie doorratelen.

Als ik bijv. met CloneCD een kopietje wil maken van een cd'tje gaat windows weer eerst mijn floppy drive benaderen en dat wordt op den duur best vervelend. 8)7

Maar ook als ik gewoon bij Apparaatbeheer aan het kijken ben dan begint ie druk te ratelen................ ZUCHT

Heeft iemand alsjeblieft een oplossing hiervoor.

Systemspecs:

P IV 1.8Ghz
256MB PC 266
Gigabyte 8SIMLH moederbord
40GB HD Maxtor (IDE 1 master)
Panasonic DVD (IDE 2 slave)
Teac brander (IDE 2 master)
FDD (duh)

Windows XP Home

Verwijderd

kan je instellen in je bios en Xp! |:(

• Supershiva
Wat kan je instellen in je BIOS en in XP ???
En waar ?

Iets specifiekere info alstublieft want ik word echt gek 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door Supershiva op 12-12-2002 17:40 ]

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 10:45

bille

Don't call me Buff

hmjah.. wat dacht je van de voeding eraf :)
net of je disckettes nog nodig hebt.. en mocht het dan écht nodig zijn.. dan ben je snel genoeg gerb00t toch? Maare.. anders heb ik ook geen id, bij mij geen problemen zonder dat ik ooit iets heb ingesteld in XP...

geloof idd dat je het wel in je bios kan instellen, staat bij mij geloof ik onder "scan FDD on boot" ofzo bij integrated pheriperals of however je dat schrijft :)

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

[ ] Bij elke systeemstart naar nieuwe diskettestations zoeken

heet zoiets onder Windows 98 SE...

Zal vergelijkbaar ook wel onder XP zitten :)

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Gewoon geen FDD , stukken leuker :)

Verwijderd

Problemen had ik vroeger ook met Windows bakken. Meestal bleek er een link te zijn naar een document of setup file die ik ooit van A: gestart had. Doe eens een zoekaktie naar alle *.lnk documenten met inhoud "A:\". Als je die vind (en vervolgens wist) heb je dikke kans dat het over is. Dit soort links staan bijvoorbeeld wel eens in "recent documents" en andere nooit gebruikte Windows folder.

• Supershiva
Maar het stomme is dat het niet alleen tijdens het opstarten de FDD benaderd wordt maar ook tijdens het gebruik van bijv. CloneCD.
GRRRRRRRRR ik haat bakken die ik niet zelf heb geinstalleerd. (deze heb ik namelijk via een PC prive projectje)
Ik denk dat ik deze bak helemaal leeg ga maken en Windows opnieuw ga installeren.

Verwijderd

Heb je niet gewoon een virusscanner meedraaien die af en toe ff je A: drive wil checken?

Verwijderd

ik denk eerder het omgekeerde, dat een virus/trojan bezig is

Verwijderd

Huh? Zijn er dan nog mensen die zonder up-to-date virusscanner draaien dan? :)

Die zijn zeker nog nooit hun collectie MP3's kwijt geweest...

• Supershiva
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 21:54:
Heb je niet gewoon een virusscanner meedraaien die af en toe ff je A: drive wil checken?
Dat zou idd ook nog kunnen, als ik vanavond thuis ben ga ik eerst dat nog ff nakijken. TNX

Verwijderd

/me heb ook geen fdd aangesloten zitten :)

use hem toch nooit :)

Verwijderd

Floppy drive? Waar zit dat op mijn Mac? _/-\o_

Verwijderd

Microsoft Office Snelzoeken ...weggooien die handel ;d..of iig ik d8 dat et zo heette ;d
dat was vroeger altijd wel de nummer 1 met dit soort problemen..
Pagina: 1