Toon posts:

[Asus p2b] Geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit het juiste forum is, ik heb hem maar even hier neergestampt aangezien ik vermoed dat het meer met het moederbord dan met de videokaart te maken heeft. Het verhaal: Mijn computer, met een asus p2b moederbord, had wat problemen met de fan, die opeens nog maar op 2000 RPM draaide. Dus we hebben even de boel opengehaald, fan stofvrijgemaakt en dergelijken.

Nadat we de boel weer hadden dichtgemaakt sluiten we het nodige weer aan, maar blijken we opeens geen beeld meer te krijgen. De fan lijkt overigens keurig te draaien. De videokaart die er op dat moment in zat was een viper 2. Ik hang de computer dus maar eens aan een andere monitor, waarna ik echter een serie van lang-kort-kort-kort beepjes te horen krijg. Na wat onderzoek bleek dit de "Display card not detected, or Display card memory detected Bad." error te zijn.

Ik heb dus maar eens alle kaarten eruit gehaald en er een oude ATI rage II pci kaart ingegooid. Weer die beepjes. Dan maar eens een oude wazige agp kaart erin. Weer beepjes. Een beetje wanhopig heb ik toen maar weer de viper 2 erin gestopt, en nu krijg ik geen beepjes meer maar ook geen beeld.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Kan ik m'n agp poort op een of andere manier gesloopt hebben? Het lijkt me dat de PCI kaart dan wel uitkomst zou moeten brengen, wat hij niet deed. Of zouden de andere twee kaarten die ik heb geprobeerd het ook begeven hebben door de tand des tijds?

Verwijderd

maak het slot ff schoon en blaas er goed, zonder consumptie, in :)

en duw de kaart ff _goed_ aan, een agp kaart heeft 2 rijen aansluitingen waardoor het kan lijken of ie er goed inzit terwijl die dat niet doet

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

heb je je cmos al een reset gegeven, dat wil weleens helpen.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Lijkt mij idd je agpslot:( Als je een PCI kaart hebt zou ik die proberen.
Suc6

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

en een pci-kaart wil inderdaad nog wel eens verlichting geven ;)

Verwijderd

Ik heb dus maar eens alle kaarten eruit gehaald en er een oude ATI rage II pci kaart ingegooid.
Dat heeft ie dus al geprobeerd.... weet je zeker dat je alles goed vast heb zitten? Misschien dat je nog een andere geheugenmodule hebt om te proberen?

Ik neem ook aan dat je tijdens het schoonmaken ook ESD heb gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wellicht vrij dom, maar na enkele minuten staren in m'n manual heb ik nergens een cmos reset jumper kunnen vinden. Iemand enig idee hoe je met een p2b je cmos reset?

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Je moet ergens 2 contactpuntjes met elkaar verbinden, althans dat was zo bij mijn oude P2B-S. Die zaten bij mij rechtsonderaan het mobo, de kant waar ook alle aansluitingen voor de LEDjes zitten. En het moet zeker in de manual staan hoor.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
hmm, 1 keer lang biep en dan drie keer kort betekent videokaart zit er niet goed in, douw die AGP kaart eens flink hard in dat slot en probeer het dan nog eens, het wil nog wel eens zo lijken dat ie goed zit, maar dat het dan niet zo is

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb zojuist maar eens even flink op die kaart staan rammen, en *floep*, beeld |:( Nouja, goddank blijkt het allemaal dus minder erg dan het in eerste instantie leek. En we hebben weer een wijze les geleerd: als een kaart het niet doet en er toch in lijkt te zitten, eerst even flink beuken. Hartelijk dank voor alle fijne en snelle hulp! :>

Verwijderd

ik zat er niet ver vandaan ;)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
kijk mij eens gelijk hebben
1 lange piep en 3 korte -> harder duwen :)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Pagina: 1