Verschillende vragen over de Asus A7M266-D

Pagina: 1
Acties:

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:17
Ik ga meedoen aan een pc-prive project waarbij jezelf de pc mag aanschaffen, dus ik kan zelf kiezen wat en waar ik wil kopen.

Ik zit al tijden te twijfelen over een Dual-Athlon Systeem. Met als eis dat ik behoorlijk kan overclocken. Vandaar dat ik bij de Asus A7M266-D uitkom.
Maar ik heb nog een aantal vragen:

- zijn de 4 "gaten" rond de sockets te doorboren?

- zijn er ook al FSB's gehaald van boven de 142-143?

- zijn er 3 dimm's unregistrated mogelijk?

- wat is de kans dat er 2x AMD Athlon XP 2600+ (2,13GHz, 266MHz FSB) opdraait (met de nieuwe bios 1009)?

- Is dit wel het meest geschikte bordje voor oc'ing?

bvd

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
dual's AMD's zijn geen overclock monsters, het kan wel, op sommige beter dan andere, maar daarvoor koop je ze niet. Als je het hele dual concept niet gebruikt dan houd het je alleen maar tegen, want je wilt flink overclocken.

Ik zou zowiezo geen unregistred geheugen erop zetten.

maar kijken vraag anders eens rond op http://forums.2cpu.com/forumdisplay.php?s=&forumid=13

maar een dual koop je over het algemeen met een reden, en das niet overclocken.

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 12-12-2002 16:29 ]

specs

Verwijderd

hmm ik ben ook wel benieuwd naar dit plankje, we willen een dual amd in amsterdam neer gaan zetten, maar ik moet mezelf eerst ff inlezen in de materie :)

Die nieuwe athlons moeten met een mod wel draaien. Dan heb je btw wel fucking veel power in die bak. Wat zou sneller zijn, die dual xeon van t.net of deze combi? :)

• Universal Creations
Op 2cpu was ik al geweest, maar nog bedankt.

Ik weet ook wel dat een Dual niet is gemaakt om over te klokken, maar alles wat mogelijk is, dat is mooi meegenomen. Het probleem is dat ik het geheugen al een jaar heb en het werkt prima, maar ik zou het graag weer gebruiken. Mocht iemand interesse hebben in Corsair pc2400 geheugen dan hoor ik het graag (dit heb ik al eens geprobeerd op vraag & aanbod).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Als je écht wil overclocken kun je volgens mij niet om de Iwill MPX2 heen. Daar zijn, voor een 760MPX althans, behoorlijk hoge FSB's mee te halen. Drie maal unbuffered zou ik absoluut niet doen, hoewel registered de meest veilige weg is kan je voor overclocken het beste twee snelle a-kwaliteit unbuffered DIMM's nemen imo (zit je max aan 1GB ram, als dat niet genoeg is moet je het hele overclockgebeuren laten varen).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Universal Creations
Abbadon schreef op 12 december 2002 @ 17:13:
Als je écht wil overclocken kun je volgens mij niet om de Iwill MPX2 heen. Daar zijn, voor een 760MPX althans, behoorlijk hoge FSB's mee te halen. Drie maal unbuffered zou ik absoluut niet doen, hoewel registered de meest veilige weg is kan je voor overclocken het beste twee snelle a-kwaliteit unbuffered DIMM's nemen imo (zit je max aan 1GB ram, als dat niet genoeg is moet je het hele overclockgebeuren laten varen).
Die Iwill had ik ook nog in gedachten, ik zal eens gaan opzoeken of deze voor de rest goede features heeft.

Verwijderd

Athlon XP 2400+ MP ....past er max in ...

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

mwah dual system is nu snel genoeg... ik zou nog niet gaan overklokken met dit en ver zal je systeem dan waarschijnlijk niet gaan..maar ik wil wel het resultaat zien als je het toch doet })

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 17:23 . Reden: grammatica :) ]

• Universal Creations
Ik heb nu het volgende systeem samengesteld. Die Radeon zit erin omdat ik toch af en toe een spelletje speel en dat de komende paar jaar nog wil doen zonder dat ik over moet schakelen op 640x480 om het een beetje speelbaar wil houden.

De prijs overschrijdt de € 2235,= (Fl. 5000,=) wel, maar dat leg ik zelf wel bij.

Pagina: 1