kwaliteit breedbeeld televisie, budget prijs...

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Heb flink zitten lezen en zoeken hier op het forum en ook o.a. op kieskeurig.nl, maar ben voor mijn gevoel niet genoeg nuttige info tegengekomen over het volgende:

Ik ben op zoek naar een breedbeeld televisie voor max. 800 euro, 100 Hz, platte beeldbuis, en heb een voorkeur voor Sony en Philips. Wie kan me hier advies over geven? Goede ervaringen met bepaalde modellen bv... ?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Vraag 't in de winkel :)

Verwijderd

voor 800 euro heb je normaal gesproken geen 70cm (?) 100hz toestel van die merken. Misschien in de aanbieding maar de goedkoopste is de Samsung voor 879 euro. Eerst maar is naar de winkel om even wat modellen te gaan uitzoeken. :)

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik zou eerst wat modellen gaan zoeken die aan jouw eisen voldoen en dan kan je hier vragen wat voor ervaringen er met die toestellen zijn. Nu vraag je aan ons om tv's te gaan zoeken.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nikel in "Nieuwe televisie, welke?"

Je stelt bijna onmogelijke eisen, dat kan wel, maar dan zul je er ook moeite voor moeten doen. Ga in elke winkel kijken die tv's heeft dus, hier vragen heeft niet zoveel zin, je zou hooguit kunnen zoeken naar topics waarin uitleg wordt gegeven over de verschillende 100 Hz technieken en dergelijke.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
kingnbajam schreef op 12 december 2002 @ 16:02:
Heb flink zitten lezen en zoeken hier op het forum en ook o.a. op kieskeurig.nl, maar ben voor mijn gevoel niet genoeg nuttige info tegengekomen over het volgende:

Ik ben op zoek naar een breedbeeld televisie voor max. 800 euro, 100 Hz, platte beeldbuis, en heb een voorkeur voor Sony en Philips. Wie kan me hier advies over geven? Goede ervaringen met bepaalde modellen bv... ?
Ik ben bang dat je van Sony of Philips geen toestellen zult gaan vinden die en aan al je eisen voldoen, en die ook nog eens in je prijsklasse passen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Zoek hier is ern vergelijk
http://www.kieskeurig.nl/...skeurig.nsf/document/tele

Ga zelf binnen kort de Philips 28PW8506 kopen.
Overguns een Breedbeeld met een volledige vlakke beeldbuis, voor 800 euro kan ej nergens kopen, die begonnen bij rond de 1000 euro

[ Voor 50% gewijzigd door euro op 12-12-2002 16:32 ]

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:09

servies

Veni Vidi Servici

Kijk eens even op kieskeurig.nl voor prijzen op internet scheelt vaak een paar 100 euro met de prijzen in de normale winkels.
JVC AV28X25 :minimum 799 euro. (volledig vlakke beeldbuis)
Sony KV 28FX65: 855 euro.
Philips 28PW8707 812 euro.
Er is dus best wel wat te krijgen rond 800 euro. Als je niet specifiek Sony of Philips wilt hebben dan kun je nog wel wat goedkoper uitzijn.

Ik heb zelf een AV28Z25S (volledig vlakke beeldbuis) van JVC op internet gekocht: de winkelprijs is zo rond de 1300 euro, ik had 'm voor 930 euro. Scheelt nogal...

[ Voor 7% gewijzigd door servies op 12-12-2002 16:43 ]

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Sony KV 28FX65: 855 euro dat is een leuk toestel, ik heb de 32" variant. En geen gekke prijs.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Hmm een leuke Aristona nemen bijna t zelfde als Philips..

• kingnbajam
ik snap niet waarom mensen er zo makkelijk vanuit gaan dat ik NIET in de winkels heb gekeken uitgebreid? :? Anyway, op dit moment twijfel ik tussen enkele modellen nog... groter dan 70 cm beeldbuis wil en hoef ik trouwens niet... kan ook niet echt met mijn budget natuurlijk :+

JVC AV-28X25S (bromgeluid?)

SONY KV-28FX65 (geen digital scan?)

PHILIPS 28PW8707 (wazig beeld?)

THOMSON 28WX410S (iemand ervaring met merk?)

Ik neig naar de Sony, zowel door de vormgeving :9 als met goede ervaring met Sony televisies; we hebben een toppertje in de huiskamer staan...

Weet alleen niet of het 'erg' is dat de Sony geen digital scan heeft.... na de Sony lijkt de Thomson me ook top...

Ok, dit was weer even mijn verhaal. Misschien dat er nu mensen zijn die advies kunnen geven?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Denk erom dat de zap-snelheid ook belangrijk is, Sony's staan wat dat betreft niet goed bekend (of dat terecht is weet ik niet).

Als je wilt dat mensen begrijpen dat je al serieus in de winkel gekeken hebt, zet dat dan in je openingspost, en zet daar natuurlijk ook die 4 modellen in, hoe meer info je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden :).

Heb je trouwens Panasonic ook bekeken? Ik vind zelf bij de goedkopere tv's panasonic wel mooi namelijk.

• kingnbajam
yep, de Panasonic TX-28PK20 is heel interessant ook.... heb alleen geen ervaring met Panasonic producten en ik weet niet hoeveel waarde ik aan de positieve test van de Consumentenbond (beste koop) moet hechten.... weet wel dat de 32-inch variant van dit toestel goed is getest door het Engelse blad Home Cinema.....

De JVC en Philips zijn al afgevallen trouwens. Gaat voor mij persoonlijk tussen de Sony's (KV-28FX66 en KV-28FX65), de Panasonic (TX-28PK20) en de Thomson (28WX410S).

Weet dat de Sony's wat langzamer zappen, maar dat vind ik niet zo erg.... het toestel is om m'n home cinema set compleet te maken; heb al een nieuwe receiver, dvd-speler en surround speakers..........

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-03 13:58
Aristona nemen is goedkope philips zeg maar en dus wel goed tenminste ..........

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dracula schreef op 12 december 2002 @ 21:45:
Aristona nemen is goedkope philips zeg maar en dus wel goed tenminste ..........
alleen gaat aristona er helemaal uit binnenkort, jammergenoeg

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:09

servies

Veni Vidi Servici

Tekielja schreef op 12 december 2002 @ 21:52:
[...]

alleen gaat aristona er helemaal uit binnenkort, jammergenoeg
So what, als hij er nu nog 1 kan krijgen dan boeit dat niet. Het zou me niks verbazen als Aristona inwendig precies hetzelfde als philips is. Zelfs de serienummers lijken op elkaar.

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

kingnbajam schreef op 12 december 2002 @ 16:02:

ik zou zeggen doe niet moeilijk en koop een bekend merk voor een redelijk prijs

hier al 2x samsung 100hz 70cm gezien voor rond de 400 euro

niet duur lijkt mij en ook nog goed merk

aahh durka durka durka

Verwijderd

Thomson is een goed merk..
http://www.thomson-europe.com/

Verwijderd

Overguns een Breedbeeld met een volledige vlakke beeldbuis, voor 800 euro kan ej nergens kopen, die begonnen bij rond de 1000 euro
Ehm..bedoel je daar alleen de topmerken mee? Ik hoop het wel, anders zal je toch eerst moeten inventariseren voor je dit soort uitspraken post. De Daewoo DTW-28W5 kost 430,- euro. Hoofdspecs: BREEDBEELD, VOLLEDIG VLAKKE BEELDBUIS, diagonaal van 70 cm.

Dus een breedbeeld tv met volledig vlakke buis is ook te krijgen onder de 500,- euro, de 100hz optie maakt meestal een groot (pijs)verschil. En de Digital Scan.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Wat is dit nou weer, heb je er ervaring mee of gok je het gewoon :?

specs

Verwijderd

koop voor dat geld gewoon een goed 4:3 toestel!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:13
Denk erom dat de zap-snelheid ook belangrijk is, Sony's staan wat dat betreft niet goed bekend (of dat terecht is weet ik niet).
Is terecht. Bijna een seconde per kanaal (mijn ouders hebben er één).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
(jarig!)
Ik heb gisteren mijn Panasonic 28PL10F ontvangen en vind het echt pracht apparaat! 72cm, flatscreen en 100hertz, was 792 euro bij diga4u.nl. Misschien wel wat voor jou :)

fotoblog

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:33

Aidix

Geluidspietlut

twopack schreef op 13 december 2002 @ 18:17:
[...]

Wat is dit nou weer, heb je er ervaring mee of gok je het gewoon :?
Ga je ons echt vertellen dat je niet weet dat Thomson een zeer groot merk is dat overal bekend is behalve in dit pestpokkelandje? :+
Is gewoon een goed merk, alleen niet zo bekend in nederland.

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-03 10:13
Nou volgens mij kan je voor die prijs toch echt wel een leuk 100 hz tv-tje kopen. Ik heb laatst ook ff naar aanbiedingen gekeken en kwam toch wel een paar tv's tegen voor 800 euro of minder, types weet ik zo niet meer:
-Philips 72 cm 100 hz met platte beeldbuis: 749 euro
-Aristona 72 cm 100 hz met redelijk platte beeldbuis: 699 euro
-Sharp 72 cm 100 hz met platte beeldbuis (erg mooi): 599 euro!

Gewoon goed zoeken, folders kijken enz meestal zijn er erg mooie (verjaarde) modellen in de aanbieding! Suc6

• Matrix
  • Laatst online: 15:21
• 100 Hertz voor een rustiger beeld
100 i.p.v. 50 beelden per seconde
• Superflat 82 cm. 100 Hz.
• superflat Philips beeldbuis
• teletekst met 2048 paginageheugens
• on-screen-display in
14 verschillende talen
• Dolby virtual surround system
• 76 cm. zichtbare beeldbuis
• splitscreen functie
• (1/2 beeld, 1/2 teletekst)
• beeld voor beeld functie
• 75 Ohm antenneaansluiting
• 3 scart-aansluitingen
• stop motion (= stilstaand beeld)
• automatische volumeregeling
• automatische zenderzoeksysteem
(Incl. 8.- verwijderingsbijdrage)

per stuk
829.-

@ Aldi misschien iets ik weet het niet?

• kingnbajam
bedankt voor al jullie adviezen en opmerkingen... begin volgende week ga ik een keus maken, wil alles nog even laten bezinken.... Sony, iets duurder.... wel een goed merk met bewezen kwaliteit... of Panasonic, gunstigere prijs... vergelijkbare specificaties en goede kritieken......

:z O-)

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-03 19:04

Frits Flits

SOUND! Designer

Sony viel toch juist tegen qua breedbeeld?

specs

Verwijderd

Ik heb zelf een Sharp 70GF66. 100hz digitalscan, vlakke beeldbuis, teletekst met 300 pag in geheugen, picture in picture en meer mooie functies. Ben er zeer tevreden over.
Heb er overigend 699,- voor betaald. Als je veel waar voor je geld wil zal ik zeker eens naar Sharp kijken!

• kingnbajam
Sharp doet me eigenlijk niet zoveel.... heb meer een voorkeur voor Sony, Philips, Panasonic.......

Wordt waarschijnlijk toch de Panasonic TX-28PL10.... wil toch echt snel mn home cinema set ECHT compleet maken... de kleine tv die ik nu heb, stelt niet zoveel voor....

Verwijderd

kingnbajam schreef op 15 december 2002 @ 17:34:
Sharp doet me eigenlijk niet zoveel.... heb meer een voorkeur voor Sony, Philips, Panasonic.......

Wordt waarschijnlijk toch de Panasonic TX-28PL10.... wil toch echt snel mn home cinema set ECHT compleet maken... de kleine tv die ik nu heb, stelt niet zoveel voor....
Is een zeer goede keus! Panasonic heb ik ook liever dan Sharp. Maar die paar honderd euro prijs verschil was mij toch net iets te veel.

• Scarp
  • Niet online
Panasonic vind ik persoonlijk 1 van de betere tv's. Ik heb zelf een 32" breedbeeld van panasonic (3 jaar oud inmiddels), maar het beeld met dvd's is werkelijk geweldig. Vooral ook door de rgb input (op 1 van de scarts kan dat). Als ik nog eens een nieuwe ga kopen, dan of waarschijnlijk weer een panasonic (die 36") of een loewe (die 107cm breedbeeld is gaaaaaf).

Als je die tv hebt, laat dan weten wat je ervan vindt :)

Verwijderd

HEY CHECK DE ALDI FOLDER VOOR AANSTAANDE WOENSDAG:

Breedbeeld kleuren TV

• 100 Hertz voor een rustiger beeld
100 i.p.v. 50 beelden per seconde
• Superflat 82 cm. 100 Hz.
• SUPER FLAT PHILIPS BEELDBUIS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
• teletekst met 2048 paginageheugens
• on-screen-display in
14 verschillende talen
• Dolby virtual surround system
• 76 cm. zichtbare beeldbuis
• splitscreen functie
• (1/2 beeld, 1/2 teletekst)
• beeld voor beeld functie
• 75 Ohm antenneaansluiting
• 3 scart-aansluitingen
• stop motion (= stilstaand beeld)
• automatische volumeregeling
• automatische zenderzoeksysteem
(Incl. 8.- verwijderingsbijdrage)

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_51/BILD01.JPG

Verwijderd

Ow, sorry... stond er al.. excuses

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 18:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 18:09:
HEY CHECK DE ALDI FOLDER VOOR AANSTAANDE WOENSDAG:

[afbeelding]
Dat is een gare tv. Philips beeldbuis maar dat staat niet garant voor kwaliteit. De beeldbuis stelt niet zoveel voor het gaat om de techniek daar omheen. Deze tv doet me een beetje denken aan een oude Akai.

Verwijderd

Het gaat hier ook om een tv van 800 euro heh...
als je een mooie wil hebben, neem dan een Loewe ofzo.. maar ja.. is een beetje duur.
En de kwaliteit is prima van een philips... Aldi koopt groot in.. vandaar de prijs.

• stylezzz
  • Laatst online: 15:25
Gelukkig zit er meer in een tv als alleen een beeldbuis... :) ('met philips beeldbuis' is een veelgebruikte verkooptruc)

Vergelijk het met een digicam. Je kan een 10Megapixel camera kopen maar als de lens die ervoor zit bagger is komt er natuurlijk nog niks uit. Andersom is ook waar, je toestel kan een perfecte lens hebben maar als ie maar 0.5 Megapixel is kom je er nog niet. Altijd verder kijken als je neus lang is... :)

Verwijderd

Vandaag aanbieding gezien bij Mediamarkt. Philips 28PW8506 voor 699 eurotjes.

• kingnbajam
ok mensen, gisteravond heb ik de Panasonic TX-28PL10 besteld bij Diga4u.... ik ben benieuwd! :) Ze leveren naar eigen zeggen binnen 1 a 2 werkdagen als het procuct op voorraad is.... en als dat niet zo is, dat je dan een mail ontvangt. Heb tot nu toe alleen een bevestigingsmail ontvangen, dus misschien heb ik 'm morgen dan.... laten we het hopen!

Verwijderd

kingnbajam schreef op 16 december 2002 @ 17:21:
ok mensen, gisteravond heb ik de Panasonic TX-28PL10 besteld bij Diga4u.... ik ben benieuwd! :) Ze leveren naar eigen zeggen binnen 1 a 2 werkdagen als het procuct op voorraad is.... en als dat niet zo is, dat je dan een mail ontvangt. Heb tot nu toe alleen een bevestigingsmail ontvangen, dus misschien heb ik 'm morgen dan.... laten we het hopen!
Lijkt me ook een leuke TV, alleen ik schrik van de verzendkosten bij Diga4u! 40 euro verzendkosten!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 17:43 ]

• kingnbajam
vind die 40 euro ook wel pittig :/ maar ja... het toestel blijft goedkoper dan de adviesprijs van 1100 euro :+ Vond het persoonlijk ook wel beter dat het een 2002 model is, ook al zegt dat natuurlijk niet altijd iets over de kwaliteit. Enig nadeel van bestellen via internet is wel dat je moet w-a-c-h-t-e-n....... :Z AArrgg! :(

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-03 17:31

megaleo

Special member

Ik zou voor de Philips kiezen. In ieder geval als degene die je op het oog hebt een pixel plus is. Die hebben een haarscherp beeld. Philips heeft ook de betere beeldbuizen dat is redelijk algemeen bekend. En Sony, tja. De laatste modellen zijn wel aardig maar nou niet echt je-van-het. (en ik kan het weten) 8)

• Carel
  • Laatst online: 21-02 17:19
Als je het echt niet weet, ga naar correct in rotterdam, daar hebben ze echt bijna alles en nog vrijwel het goedkoopste ook. (ben ook overal langs geweest)

Ow, ik zie al dat er dus 1tje betseld is, nouja voor degene die het alsnog lezen en misschien ook een breedbeeld willen in deze prijsklasse, check de nieuwste aldi aanbieding :

http://www.aldi.nl/index_nl.htm

[ Voor 42% gewijzigd door Carel op 17-12-2002 14:49 ]

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:01

Kappie

Tell me your secrets...

Ik heb een JVC voor 800 euro met plat beeldsherm, breedbeeld en 100 hz. Ik ben er zelf tevreden over. Precieze type weet ik niet.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-03 17:31

megaleo

Special member

Je kunt inderdaad bij correct gaan kijken. Staat echt leuk spul; en veeeeel!!! Maare.... als je ook nog goeie uitleg wilt hebben kun je natuurlijk ook nog ff bij Expert gaan kijken. 8)

• kingnbajam
krijg net een mailtje van Diga4u dat het product niet op voorraad is en dat de levertijd daarom 2 a 3 weken is! :( :( :( :( :( :( Dammit!!!!!!!

Verwijderd

Wordt het geen tijd om ook TV's in pricewatch te gaan zetten?

• kingnbajam
zou misschien wel handig zijn ja... zit nu sterk te twijfelen of ik de panasonic maar gewoon moet annuleren.... heb echt geen zin om 3 weken nog te wachten. Wil een tv dit jaar nog... kan ik lekker in de vakantie films kijken. :( Zucht.... internet is zo makkelijk en toch is alles zo irritant verwarrend en traag! :'(

• Carel
  • Laatst online: 21-02 17:19
kingnbajam schreef op 18 December 2002 @ 14:15:
zou misschien wel handig zijn ja... zit nu sterk te twijfelen of ik de panasonic maar gewoon moet annuleren.... heb echt geen zin om 3 weken nog te wachten. Wil een tv dit jaar nog... kan ik lekker in de vakantie films kijken. :( Zucht.... internet is zo makkelijk en toch is alles zo irritant verwarrend en traag! :'(
Ik weet niet waar je woont, maar ik zou echt ff naar Correct in Rotterdam gaan, dat was voor mij ook de verlossende oplossing :)
PS, hoe denk je iver die BB bij de aldi, naar mijn idee is die ook niet onaardig.

• kingnbajam
dat toestel van de ALDI lijkt me niet echt veel eigenlijk... wil ook niet groter dan 70cm.... ondertussen twijfel ik nog wat ik nu moet doen, wachten of niet.....

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Misschien ter overweging het volgende over het 'nut' van breedbeeldtv. Het gaat er uiteindelijk om hoeveel beeld je hebt, dus een normale 4:3 TV met dezelfde breedte als een 16:9 TV heeft gewoonweg meer beeld. En daar kun je bv. een 2,65:1 film net zo groot op kijken als op een breedbeeldtv (met alleen zwarte balken onder en boven, maja). Dit lijkt vaak vergeten te worden. En aangezien het merendeel van de gewone programma's in 4:3 worden uitgezonden, heb je dus gewoon meer beeld dan op een even brede breedbeeld. Bovendien is de prijs/kwaliteit verhouding van deze 'oude' TV's veel beter.
Een breedbeeld met 70 cm. doorsnee heeft een breedte van 61 cm. (Pythagoras nietwaar?). Vergelijkbaar moet je dan dus een 4:3 TV hebben met een diagonaal van 76,3 cm., wat dus in de praktijk neerkomt op 80 cm.
Ik zou toch echt veel eerder daarvoor gaan!

This title is for sale, please send me a PM

• kingnbajam
is goed, als jij betaalt? ;) Even serieus weer, ik ben 'maar' een student... 82cm zou overkill betekeken voor mijn kamer van 4x3m. Ik begin trouwens langzaam een hekel te krijgen aan Diga4u.... :Z

• the-body
  • Niet online

the-body

kingnbajam schreef op 18 december 2002 @ 16:53:
is goed, als jij betaalt? ;) Even serieus weer, ik ben 'maar' een student... 82cm zou overkill betekeken voor mijn kamer van 4x3m. Ik begin trouwens langzaam een hekel te krijgen aan Diga4u.... :Z
Tuurlijk betaal ik voor je! Ik ben maar werkeloos (zie signature) dus no problemo. Nee, ik bedoel, een 80 cm 4:3 TV is ws. goedkoper dan een kwalitatief vergelijkbaar 16:9 schermpje van 70 cm. En als je die kwijt kunt in je studentenhokje dan mag de 'gewone' ook geen probleem zijn.
Trouwens, een student die 800 eurootjes aan TV uit wil geven??? Tijd teveel of zo! Dat was in mijn tijd wel anders ;( :+

• kingnbajam
3 dagen per week werken, niet roken & drinken.... en je komt een hele eind. :*) Heb voor m'n overige apparatuur 1250 euro uitgegeven... (receiver, dvd speler, speakerset), maar ik ga over 1.5 jaar uit huis.... dus dan neem ik mooi m'n spulletjes mee! 8) Als dat probleem van die televisie nou zou worden opgelost... ik haat wachten echt. Maybe maar annuleren die bestelling en bij beterwitgoed.nl de SONY KV-28FX66 bestellen... is op voorraad en ze kunnen binnen 24 uur leveren. Dat klinkt wel heel erg aantrekkelijk moet ik zeggen....

• the-body
  • Niet online

the-body

[zeikmodus] Hmmmm, student? Woont thuis, drinkt niet, rookt niet, werkt??? The times they are changing..... [/zeikmodus]
Anyway, succes met deze keuzes! Ik vraag me trouwens wel af in hoeverre je het met me eens bent v.w.b. breedbeeld/gewoon.

• Scarp
  • Niet online
Waarom niet in een winkel kopen? (megapool of iets dergelijks) Met een beetje goed onderhandelen krijg je daar ook een goede prijs.
Overigens moet je geen breedbeeld tv kopen als je er alleen tv mee kijkt. Indien je dvd films kijkt dan is het pas een goede keuze. Er zijn veel films 16:9 dus dan heb je beeldvullend een film (ipv balken). Jah, bij veel films heb je nog steeds balken, maar daar word meestal de ondertiteling ingedaan en uiteraard minder zwarte balken dan bij een 4:3 tv.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

BaRF

bijna kerst

the-body schreef op 18 December 2002 @ 16:29:
Misschien ter overweging het volgende over het 'nut' van breedbeeldtv. Het gaat er uiteindelijk om hoeveel beeld je hebt, dus een normale 4:3 TV met dezelfde breedte als een 16:9 TV heeft gewoonweg meer beeld. En daar kun je bv. een 2,65:1 film net zo groot op kijken als op een breedbeeldtv (met alleen zwarte balken onder en boven, maja). Dit lijkt vaak vergeten te worden. En aangezien het merendeel van de gewone programma's in 4:3 worden uitgezonden, heb je dus gewoon meer beeld dan op een even brede breedbeeld. Bovendien is de prijs/kwaliteit verhouding van deze 'oude' TV's veel beter.
Een breedbeeld met 70 cm. doorsnee heeft een breedte van 61 cm. (Pythagoras nietwaar?). Vergelijkbaar moet je dan dus een 4:3 TV hebben met een diagonaal van 76,3 cm., wat dus in de praktijk neerkomt op 80 cm.
Ik zou toch echt veel eerder daarvoor gaan!
juist!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Scarp
  • Niet online
Alleen wordt er voor 4:3 tv niet veel nieuws bedacht om beeldkwaliteit te verhogen. Progressive of pixel plus dingen op een 4:3 zal je niet veel tegen koment.

• the-body
  • Niet online

the-body

Scarp schreef op 18 December 2002 @ 20:09:
Alleen wordt er voor 4:3 tv niet veel nieuws bedacht om beeldkwaliteit te verhogen. Progressive of pixel plus dingen op een 4:3 zal je niet veel tegen koment.
Tsja, dat is zo. Maar uiteindelijk boeit dat niet zo. De gewone beeldkwaliteit moet gewoon goed zijn, en dat houdt in kwalitatief goede onderdelen in je teeveetje. Al die oplapmethodes zijn uiteindelijk zaken die fouten in het oorspronkelijke technische ontwerp moeten maskeren.

• stylezzz
  • Laatst online: 15:25
Mjah, dus jij wil eigenlijk zeggen dat al die leuke tvtjes van meneer philips en sony die pixel-plus en dat soort dingen hebben eigenlijk slechte tv's met wat oplapmiddeltjes zijn? :P

• Scarp
  • Niet online
the-body schreef op 18 December 2002 @ 21:13:
[...]
Tsja, dat is zo. Maar uiteindelijk boeit dat niet zo. De gewone beeldkwaliteit moet gewoon goed zijn, en dat houdt in kwalitatief goede onderdelen in je teeveetje. Al die oplapmethodes zijn uiteindelijk zaken die fouten in het oorspronkelijke technische ontwerp moeten maskeren.
Volgens mij zitten tv's qua hardware wel aan hun maximum. D'r zijn al decennia voorbij gegaan om dat te verbeteren. De verbeteringen die nog kunnen zijn op het digitale gebied en door betere processing. Volgens mij geen lapmiddelen.
Overigens vind ik zo'n verschrikkelijk hoge tv wat je krijgt met grote 4:3 niet geweldig, dan zit m'n center te hoog :) 'k heb zelf een 32" breedbeeld, daar haal ik bij films behoorlijk breedte mee, terwijl ie niet superhoog is als bijvoorbeeld een qua breedte vergelijkbare 4:3 tv van 28" of 29".
Anyway... discussies over voor en nadelen van breedbeeld zijn denk ik uitgebreid gevoerd. Je hebt altijd voor en tegenstanders (herinner je die malloot die naar het philips hoofdkantoor was gegaan in amsterdam en daar mensen gijzelde omdat ie ontevreden was over breedbeeld. Overigens had ie het verkeerde gebouw, Philips zat al in een andere toren (de breitner toren ipv rembranttoren).

• kingnbajam
the-body schreef op 18 December 2002 @ 19:10:
[zeikmodus] Hmmmm, student? Woont thuis, drinkt niet, rookt niet, werkt??? The times they are changing..... [/zeikmodus]
Anyway, succes met deze keuzes! Ik vraag me trouwens wel af in hoeverre je het met me eens bent v.w.b. breedbeeld/gewoon.
Studeer nog en woon thuis: heb een riante kamer, hoef niet lang te reizen, ik profiteer van de omstandigheden hier thuis... waardoor ik geld overhou voor zaken als home cinema :)

Ik rook en drink niet... bepaalde dingen zijn zo genesteld in de samenleving, alsof je niet sociaal kunt zijn zonder die twee? :?

Ik kan werken in het weekend (2 dagen dus) plus nog één dag door de week = 3 dagen in totaal. :o

Verwijderd

kingnbajam schreef op 18 december 2002 @ 18:40:
3 dagen per week werken, niet roken & drinken.... en je komt een hele eind. :*) Heb voor m'n overige apparatuur 1250 euro uitgegeven... (receiver, dvd speler, speakerset), maar ik ga over 1.5 jaar uit huis.... dus dan neem ik mooi m'n spulletjes mee! 8) Als dat probleem van die televisie nou zou worden opgelost... ik haat wachten echt. Maybe maar annuleren die bestelling en bij beterwitgoed.nl de SONY KV-28FX66 bestellen... is op voorraad en ze kunnen binnen 24 uur leveren. Dat klinkt wel heel erg aantrekkelijk moet ik zeggen....
Wat ben jij een ongeduldig mannetje joh, niet normaal :+ maar ik zou gewoon netjes wachten en voor de panasonic gaan, die is echt VEEL beter dan Sony, trust me Ik heb heel kritisch mijn 82 cm breedbeeld uitgezocht en da's een Panasonic. Tegenwoordig zou het gaan tussen Philips en Panasonic en misschien een Toshiba vanwege de progressive scan mogelijheid. Maar ja het kan voorkomen dat iets niet op voorraad is, daarvoor hoef je die zaak echt niet te haten hoor :P

zie trouwens mijn sig :P

• the-body
  • Niet online

the-body

kingnbajam schreef op 18 December 2002 @ 22:33:
[...]

Studeer nog en woon thuis: heb een riante kamer, hoef niet lang te reizen, ik profiteer van de omstandigheden hier thuis... waardoor ik geld overhou voor zaken als home cinema :)

Ik rook en drink niet... bepaalde dingen zijn zo genesteld in de samenleving, alsof je niet sociaal kunt zijn zonder die twee? :?

Ik kan werken in het weekend (2 dagen dus) plus nog één dag door de week = 3 dagen in totaal. :o
Roken en drinken moet elke persoon idd lekker zelf uitmaken. Was ook zeikmodus, niet teveel van aantrekken. Ik kan je wel aanraden het ouderlijk huis tijdens je studententijd te verlaten. Is leerzaam, word je volwassen van en het is bovendien vreselijk leuk om met een paar medestudenten een huishouden te runnen(?)!!!
Vreselijk offtopic trouwens, maja.....

• Scarp
  • Niet online
rofl .....
[zeikmodus]
mjah...vooral the-body z'n advies volgen... heeft ie zelf dan blijkbaar ook gedaan en zit nu zonder baan.
[/zeikmodus]

Anyway, heb je die tv nou bij een ander bedrijf besteld? Of gewoon eens naar een winkel lijkt me ook handig.

• kingnbajam
De Panasonic heb ik geannuleerd.... heb geen zin om 3 weken te wachten. :Z Heb de SONY KV-28FX66 besteld via www.beterwitgoed.nl

Deze mensen zijn veel professioneler dan bij Diga4u!!! Ze bezorgen binnen 24 uur, tillen het toestel waar het naartoe moet, installeren het voor je... kijk, zo hoort het! Ik heb vandaag naar ze gebeld en aan de telefoon een heel duidelijk gesprek gehad en toen de bestelling gedaan.

Diga4u kon ik gewoon dagenlang niet bereiken, niet via mail en ook niet telefonisch... dan word ik dus echt gek, want ik geef wel meer dan 800 euro uit en dan wil ik weten hoe het zit en geen domme mails krijgen met daarin een standaard-antwoord dat ik nog 3 weken moet wachten omdat het niet op voorraad is. :r

De Sony is 67 euro duurder dan de Panasonic... en ook al had ik leuke dingen gehoord over de Panasonic, ik heb nu een Sony... televisies van dat merk heb ik hele goede ervaringen mee, heb er dus wel vertrouwen in. We zien wel, morgen komt het toestel! :*)

• kingnbajam
de Sony is binnen! Wat een prachtig apparaat zeg :9 Heb eindelijk ook de satelites van m'n surround speakerset aan de muur gemonteerd, ziet er een stuk mooier uit! Oh boy, even trainen nog straks... en vanavond Die Hard (S.E.) kijken in DTS!!! :9 :9 :*) :*) :*)
Pagina: 1