Toon posts:

met linux op inet via windows proxy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een RH8 laptop in een bedrijfsnetwerk.
Nou wil ik op het internet met dat ding. De windows clients gebruiken hiervoor een proxy server. De pc's zitten in een domain.
De proxy vereist authorisatie. Een open image laptop lukt het gewoon als je bij lan instellingen het ip adres van de proxy server inklopt, maar bij linux werkt dit niet.
Op internet iets gelezen dat het met winsock te maken zou hebben dat winproxy geen non windows clients kan proxyen, maar kan ik me niet voorstellen. Hoe krijg ik het aan de praat (kan natuurlijk niks op de proxy server en/of NT aanpassen). Heb wel een account in het NT domain, wat ik kan gebruiken.

Iemand een idee?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet welke Winproxy versie je hebt, maar WinProxy 4 kan wel degelijk met Linux clients omgaan:
Kijk hier maar eens.

Wat voor type authenticatie is het? Domein authenticatie?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ok, maar hoe, moet ik dan samba helemaal configgen oid? Gewoon als network proxy inkloppen werkt iig niet, ook niet als ik username + passwd mee geef.
Weet ook niet wat ze als proxy server hebben draaien. Als ik telnet naar poort 80 van die bak en GET/ doe zie ik alleen dat de server Microsoft-IIS/4.0 is, maar zegt dat ook wat over de proxy (weet niet veel van windows servers, weet daat IIS een webserver is, maar die proxyed toch niet?)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mja, poort 80 is gewoon de webserver (in dit geval dus IIS), dus daar schiet je niet zoveel mee op, maar weet je wat voor 'authorisatie' die proxy vereist? Waarschijnlijk dat je een ingelogde domain-user moet zijn om op de proxy te kunnen komen. Als dat zo is, moet je dus eerst inloggen op het domein, en dat kan geloof ik met zoiets als dit. Ik heb hier geen ervaring mee, dus daarover kan ik je iig niet meer vertellen. Heel misschien dat je hier wat aan hebt: klik

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023