[Courier-IMAP + Maildir] directorties ook overal hetzelfde

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 19:02
Ik heb al een tijdje met zeer veel tevredenheid een eigen mailservert met Postfix en Courier-IMAP en MySQL. Het enige waar ik eigenlijk een beetje mee zit is dat als ik meerdere dir's aanmaak in bv Outlook of Pine dat hij die niet meeneemt naar een andere client. Is dit wel mogelijk?

And Bob's your uncle ...

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ja, dan moeten die clients de folderlist downloaden en dan op de folders subscriben.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Scharnout
hhmm hoe precies? Is daar een mooie howto of andere documentatie van?

En kan het ook omgekeerd? Op de client folders aanmaken?

En nu je toch reageert Kees. Hoe werkt of wat is de spamfilter die jij gebruikt?
edit:

spamfilter vraag

[ Voor 33% gewijzigd door Scharnout op 12-12-2002 15:47 ]

And Bob's your uncle ...

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
spamfilter == spamassassin, in combinatie met amavisd-new en ravav virusscanner.

In outlook kan je op de naam van de IMAP account klikken, (met rechts, zeg maar de "root folder") daar kan je dan IMAP folders kiezen en de boel instellen :)

Hoe dat met pine zit weet ik niet, maar dat kan vast ook wel. Outlook kan overigens gewoon folders aanmaken etc.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Ga je er nog een howto over schrijven, Kees?

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ja, heb de structuur al gedeeltelijk klaar ;)

Ga hem schrijven als ik voor de backup mailserver aan de slag ga.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
cewl, goede howto's zijn altijd waardevol, zeker als er instaat WAT je aan het doen bent ipv zo'n standaard opsomming van commando's

Maareh? ga je een apparte mailserver draaien voor die paar @tweakers.net accounts? of heeft iedere user inmiddels al email of zo?

[ Voor 38% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 12-12-2002 20:44 ]

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 12:25

PowerSp00n

There is no spoon

Kan niet wachten Kees ;).

Maargoed, ik hoop dat ik van dit topic even gebruik mag maken voor de volgende vraag: Ik probeer Courier-IMAP met MySQL aan de praat te krijgen. Ok leuk, in de docs staat dat er in de standaard path's gezocht zal worden naar mysql, maar dus nergens mysql te vinden (MySQL heeft prefix /usr/local/mysql bij mij). Ik krijg bij het volgende deze error:

code:
1
2
3
root@***:/usr/local/courier/libexec/authlib# /usr/local/courier/libexec/authlib/authdaemond start
/usr/local/courier/libexec/authlib/authdaemond: /usr/local/courier/libexec/authlib/authdaemond.mysql: No such file or directory
/usr/local/courier/libexec/authlib/authdaemond: exec: /usr/local/courier/libexec/authlib/authdaemond.mysql: cannot execute: No such file or directory

Hoe help ik Courier-IMAP een beetje met MySQL te vinden?
_-= Erikje =-_ schreef op 12 december 2002 @ 20:44:
cewl, goede howto's zijn altijd waardevol, zeker als er instaat WAT je aan het doen bent ipv zo'n standaard opsomming van commando's
Yup helemaal mee eens, wat ik tot nu toe gevonden heb beschrijft alleen wat je moet doen en dat is alles.

[ Voor 18% gewijzigd door PowerSp00n op 12-12-2002 20:48 . Reden: Quotje: _-= Erikje =-_ ]

Verwijderd

Heb je courier met mysql gecompiled. En welke distro heb jei? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 21:00 . Reden: ARGH domme typo :X ]

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:56:
Heb je courier met imap gecompiled. En welke distro heb jei? :)
/me kijkt om zich heen, ik? Nadeel van in een ander topic verder gaan :)

Ehm, Courier-IMAP heb ik, op slackware 8.1. Ongeveer zoals http://docs.clanoftoet.com/files/doc0001.php <- dit (alleen klopt dat niet helemaal meer).

Verwijderd

Je moet gewoon de authmysq file opzoeken. Howto klopt idd niet meer want ik had ook wat moeite om m te vinden.

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Die is dus nergens te vinden. Bij configure krijg ik wel het volgende:

code:
1
2
checking for mysql_config... no
checking for mysql_connect... no

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:45
Heb je wel de mysql libs en de mysql header files geinstalleerd? Zonder die files kan courier nooit met mysql support compilen.

BTW: apt-get, ga jij volgend jaar je nick changen naar Anna? (Anna's not nearly APT)

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Ja, het is de install die in de MySQL Documentation staat (quick install).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
courier@***:/usr/local/mysql/lib/mysql$ pwd
/usr/local/mysql/lib/mysql
courier@***:/usr/local/mysql/lib/mysql$ ls -la
total 1040
drwxr-xr-x    2 root     mysql        4096 Dec 10 20:53 ./
drwxr-xr-x    3 root     mysql        4096 Dec 10 20:53 ../
-rw-r--r--    1 root     mysql       11526 Dec 10 20:53 libdbug.a
-rw-r--r--    1 root     mysql       34306 Dec 10 20:53 libheap.a
-rw-r--r--    1 root     mysql       15150 Dec 10 20:53 libmerge.a
-rw-r--r--    1 root     mysql      227100 Dec 10 20:53 libmyisam.a
-rw-r--r--    1 root     mysql       22862 Dec 10 20:53 libmyisammrg.a
-rw-r--r--    1 root     mysql      189624 Dec 10 20:53 libmysqlclient.a
-rwxr-xr-x    1 root     mysql         721 Dec 10 20:53 libmysqlclient.la*
lrwxrwxrwx    1 root     mysql          24 Dec 10 20:53 libmysqlclient.so -> libmysqlclient.so.10.0.0*
lrwxrwxrwx    1 root     mysql          24 Dec 10 20:53 libmysqlclient.so.10 -> libmysqlclient.so.10.0.0*
-rwxr-xr-x    1 root     mysql      181165 Dec 10 20:53 libmysqlclient.so.10.0.0*
-rw-r--r--    1 root     mysql       31252 Dec 10 20:53 libmystrings.a
-rw-r--r--    1 root     mysql      200326 Dec 10 20:53 libmysys.a
-rw-r--r--    1 root     mysql      100044 Dec 10 20:53 libnisam.a

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Ik ben weer iets verder (heb ik het idee). Heb heb configure nu met --with-authmysql gedaan. Nu krijg ik de volgende error:

code:
1
2
configure: error: --with-authmysql specified but no mysqlclient.so
configure: error: /bin/sh './configure' failed for authlib

Wat mij nu opvalt is dat 'ie het over "mysqlclient.so" heeft en het bij mij "libmysqlclient.so" heet. Of slaat dit nu weer nergens op? :P

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
cd authlib, ./configure --help
cd .., ./configure + opties uit authlib

Zelf heb ik uit pure ellende op een gegeven moment de mysql.h en errmsg.h maar vervangen door de complete paden (in de source) maar dat was omdat er druk achter zat en ik geen zin had het helemaal uit te zoeken ;)

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Ik heb het nu ook voor elkaar, ik heb MySQL nog een keer zonder prefix en met --without-server compiled zodat de lib's en include's op standaard path staan. Nu werkt het wel. In ieder geval bedankt. Ik hoop dat ik nu zonder problemen verder kan.

• Scharnout
BTW: apt-get, ga jij volgend jaar je nick changen naar Anna? (Anna's not nearly APT)
Goh vertel!

Hier zijn mijn howto's:
http://kirb.insanegenius.net/postfix.html
http://www.sweeney.demon.co.uk/pfix_imap_virtual.html
http://www.firstpr.com.au...ix-Courier-Maildrop-IMAP/

De meest gebruikte staat boven.

Het rare is dat ik van alles wat moest gebruiken om hem draaiende te krijgen (moet je maar eens kijken naar de topics van mij een paar maanden terug), dus Kees, als ik je Howto een keer moet doorlopen. Geef maar een mail!

Nog bedankt voorde spamassassin tip. Nog niet nodig, maar je weet nooit :)

And Bob's your uncle ...

Verwijderd

Kees kan je ook Horde meenemen hoe je dat configureerd dat die het via MySQL uitleest of gaat dat het principe van de howto voorbij?

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
hmmjah, horde gebruikt gewoon de IMAP login van imp, dus die connect via imp naar de mailserver/mysql server :)

Pagina: 1