And Bob's your uncle ...
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
En kan het ook omgekeerd? Op de client folders aanmaken?
En nu je toch reageert Kees. Hoe werkt of wat is de spamfilter die jij gebruikt?
spamfilter vraag
[ Voor 33% gewijzigd door Scharnout op 12-12-2002 15:47 ]
And Bob's your uncle ...
In outlook kan je op de naam van de IMAP account klikken, (met rechts, zeg maar de "root folder") daar kan je dan IMAP folders kiezen en de boel instellen
Hoe dat met pine zit weet ik niet, maar dat kan vast ook wel. Outlook kan overigens gewoon folders aanmaken etc.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ga hem schrijven als ik voor de backup mailserver aan de slag ga.
Maareh? ga je een apparte mailserver draaien voor die paar @tweakers.net accounts? of heeft iedere user inmiddels al email of zo?
[ Voor 38% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 12-12-2002 20:44 ]
Maargoed, ik hoop dat ik van dit topic even gebruik mag maken voor de volgende vraag: Ik probeer Courier-IMAP met MySQL aan de praat te krijgen. Ok leuk, in de docs staat dat er in de standaard path's gezocht zal worden naar mysql, maar dus nergens mysql te vinden (MySQL heeft prefix /usr/local/mysql bij mij). Ik krijg bij het volgende deze error:
1
2
3
| root@***:/usr/local/courier/libexec/authlib# /usr/local/courier/libexec/authlib/authdaemond start /usr/local/courier/libexec/authlib/authdaemond: /usr/local/courier/libexec/authlib/authdaemond.mysql: No such file or directory /usr/local/courier/libexec/authlib/authdaemond: exec: /usr/local/courier/libexec/authlib/authdaemond.mysql: cannot execute: No such file or directory |
Hoe help ik Courier-IMAP een beetje met MySQL te vinden?
Yup helemaal mee eens, wat ik tot nu toe gevonden heb beschrijft alleen wat je moet doen en dat is alles._-= Erikje =-_ schreef op 12 december 2002 @ 20:44:
cewl, goede howto's zijn altijd waardevol, zeker als er instaat WAT je aan het doen bent ipv zo'n standaard opsomming van commando's
[ Voor 18% gewijzigd door PowerSp00n op 12-12-2002 20:48 . Reden: Quotje: _-= Erikje =-_ ]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 21:00 . Reden: ARGH domme typo :X ]
/me kijkt om zich heen, ik? Nadeel van in een ander topic verder gaanVerwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:56:
Heb je courier met imap gecompiled. En welke distro heb jei?
Ehm, Courier-IMAP heb ik, op slackware 8.1. Ongeveer zoals http://docs.clanoftoet.com/files/doc0001.php <- dit (alleen klopt dat niet helemaal meer).
Verwijderd
1
2
| checking for mysql_config... no checking for mysql_connect... no |
BTW: apt-get, ga jij volgend jaar je nick changen naar Anna? (Anna's not nearly APT)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| courier@***:/usr/local/mysql/lib/mysql$ pwd /usr/local/mysql/lib/mysql courier@***:/usr/local/mysql/lib/mysql$ ls -la total 1040 drwxr-xr-x 2 root mysql 4096 Dec 10 20:53 ./ drwxr-xr-x 3 root mysql 4096 Dec 10 20:53 ../ -rw-r--r-- 1 root mysql 11526 Dec 10 20:53 libdbug.a -rw-r--r-- 1 root mysql 34306 Dec 10 20:53 libheap.a -rw-r--r-- 1 root mysql 15150 Dec 10 20:53 libmerge.a -rw-r--r-- 1 root mysql 227100 Dec 10 20:53 libmyisam.a -rw-r--r-- 1 root mysql 22862 Dec 10 20:53 libmyisammrg.a -rw-r--r-- 1 root mysql 189624 Dec 10 20:53 libmysqlclient.a -rwxr-xr-x 1 root mysql 721 Dec 10 20:53 libmysqlclient.la* lrwxrwxrwx 1 root mysql 24 Dec 10 20:53 libmysqlclient.so -> libmysqlclient.so.10.0.0* lrwxrwxrwx 1 root mysql 24 Dec 10 20:53 libmysqlclient.so.10 -> libmysqlclient.so.10.0.0* -rwxr-xr-x 1 root mysql 181165 Dec 10 20:53 libmysqlclient.so.10.0.0* -rw-r--r-- 1 root mysql 31252 Dec 10 20:53 libmystrings.a -rw-r--r-- 1 root mysql 200326 Dec 10 20:53 libmysys.a -rw-r--r-- 1 root mysql 100044 Dec 10 20:53 libnisam.a |
1
2
| configure: error: --with-authmysql specified but no mysqlclient.so configure: error: /bin/sh './configure' failed for authlib |
Wat mij nu opvalt is dat 'ie het over "mysqlclient.so" heeft en het bij mij "libmysqlclient.so" heet. Of slaat dit nu weer nergens op?
cd .., ./configure + opties uit authlib
Zelf heb ik uit pure ellende op een gegeven moment de mysql.h en errmsg.h maar vervangen door de complete paden (in de source) maar dat was omdat er druk achter zat en ik geen zin had het helemaal uit te zoeken
Goh vertel!BTW: apt-get, ga jij volgend jaar je nick changen naar Anna? (Anna's not nearly APT)
Hier zijn mijn howto's:
http://kirb.insanegenius.net/postfix.html
http://www.sweeney.demon.co.uk/pfix_imap_virtual.html
http://www.firstpr.com.au...ix-Courier-Maildrop-IMAP/
De meest gebruikte staat boven.
Het rare is dat ik van alles wat moest gebruiken om hem draaiende te krijgen (moet je maar eens kijken naar de topics van mij een paar maanden terug), dus Kees, als ik je Howto een keer moet doorlopen. Geef maar een mail!
Nog bedankt voorde spamassassin tip. Nog niet nodig, maar je weet nooit
And Bob's your uncle ...
Verwijderd