[mandrake]geluidskaart compilen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-05 16:58
Hoi,

Ik ben een b-tje nieuw met mandrake en wil mijn geluidskaart (ISA PnP AZT2320) werkend krijgen. Nu heb ik al een howto gevonden voor een soundblaster, alleen loop ik vast bij de kernel. Ik kan geen make menuconfig doen als ik in usr/src/linux. Sterker nog ik heb geen map linux. Nu hoorde ik via via dat Mandrake 9 niet de source erop zet. Klopt dit, en is

ftp://speakeasy.rpmfind.n...-release-9.0-1mdk.src.rpm

de goede link??? Als het goed is kan ik deze gewoon installeren met de RPMmanager. Maar ik vind het risico toch beetje groot, dus vraag ik het even. Ik hoop dat het niet erg is.

Paul

P.S. ik heb een isapnp.conf file gemaakt en deze geeft aan dat ie een azt2320 vind. Gewoon alles laten staan of veranderen en een soundblaster faken zoals in de howto. Bovendien staan er ook nog een hoop andere dingen in, zoals ide cdrom disabled??? en een modem die er niet inzit. Kan dat gewoon weg?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Eh.. Probeer eens 'insmod <modulenaam>' waarbij je de modulenaam van de module geeft, die je volgens jouw howto nodig hebt, 10 tegen 1 dat compileren totaal niet nodig is.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Je kunt ook met modconf(ig?) op de commandline ff door de aanwezige modules lopen (ik d8 iig dat mandrake modconfig had)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

http://www.linux-mandrake.com/en/doc/90/en/Starter.html/
Daar staat beschreven hoe je onder mandrake een soundcard installeert. Ook packagemanagement staat daar uitgelegd. Dus kijk eerst eens even rond in manual van Mandrake voordat je een topic opent.
Als je er dan vervolgens nog niet uitkomt kun je altijd nog een topic openen. Zie ook [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] . Daarin staat ook beschreven wat we dan zo ongeveer in een topic verwachten in NOS.

Succes, deze gaat op slot.

Dit topic is gesloten.