Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] TV Kaart met IR dood lets mod...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het in de topic titel te lezen is .... mijn TV kaart (een K World) is dood ook hulp van Tweakers op de andere forums mochten niet baten.
Nu weet ik vrijwel zeker dat het IR gedeelte het doet (TV kaart wordt herkent en installed maar krijg een eeuwige H/W init fail als ik het programma opstart)
Nu is mijn vraag is hier software oid voor te ontwikkelen aangezien het een hele mooie afstandsbediening is (veeeuuuullll knoppies) wil ik proberen een tweede start te geven is er nog wat van te maken?? Eventueel een lcd aansturen (andere diplay modus e.d.)/fans regelen/winamp regelen/pc uitzetten, etc.) en in welke taal zou dit geprogrammeerd moeten worden??

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 15:30 . Reden: Spelvouden :S ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Die controller voor de IR zooi zit geintegreerd op die TV Kaart. Ik denk niet dat je er iets mee kunt..

Verwijderd

Topicstarter
Ook niet als je er software voor programmeerd oid??

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 15:52
ooit gehoord van girder? check http://www.girder.nl

van girder.nl:
Girder is a program that can take any input ( keyboard, remote control, internet ) and translate that into actions on your computer. These actions can be for example controlling winamp, a DVD player or shutting down windows. Of course there are many, many more things that you do. Furthermore Girder has an plugin infrastructure so you can extend the functionallity of Girder if so desired! See the download page for the extensive list of plugins written by various people from all over the globe!

• insan1ty
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 15:30:
Ook niet als je er software voor programmeerd oid??
Nee, je OS kan gewoon geen toegang krijgen tot die IR zooi.. Dat wordt door de kaart zelf geregeld

Verwijderd

Topicstarter
cosmo_roel schreef op 12 december 2002 @ 15:38:
ooit gehoord van girder? check http://www.girder.nl

van girder.nl:
Girder is a program that can take any input ( keyboard, remote control, internet ) and translate that into actions on your computer. These actions can be for example controlling winamp, a DVD player or shutting down windows. Of course there are many, many more things that you do. Furthermore Girder has an plugin infrastructure so you can extend the functionallity of Girder if so desired! See the download page for the extensive list of plugins written by various people from all over the globe!
As mijn OS er niet bij kan hoe kan dit proggie dan ooit gaan werken??

• insan1ty
Niet, Girder werkt alleen als je bijv het schema van Heatseekerz of Tweakhardware gebruikt. Dus met een TSOP1738 aan je COMpoort

Verwijderd

uICE, werkt met elke IR TV-kaart interface
Pagina: 1