Mail verzenden vanuit een HTML pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Mensen,

Ik heb hier een vraag over het versturen van mail vanaf een webpagina. Ik ben een absolute HTML leek dus kom niet aanzetten met vreemde termen ;)
De regel:
action="mailto:pietje@adres.nl?subject=Onderwerp van mail"
is het probleem (denk ik)
Ik wil dat als er een bepaald onderdeel op de pagina een bepaalde waarde heeft, het subject veranderd word. Is het mogelijk het subject zeg maar dynamisch te maken? iets van subjectvalueoption 8)7 ofzo ?

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35

BierPul

2 koffie graag

Jep dat kan, maar is een beetje boel RTFM gehalte :P

Ja man

• WildOne
  • Nu online
LOST_GUNT schreef op 12 december 2002 @ 15:28:
Jep dat kan, maar is een beetje boel RTFM gehalte :P
Was ik al bang voor :X

Edit: Ik zie nu ook dat ik in het verkeerde forum zit :X

[ Voor 15% gewijzigd door WildOne op 12-12-2002 15:31 ]

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Hmmmz hoe het precies met puur html zit weet ik niet. Met PHP is het in ieder geval vrij makkelijk. Ik verwacht dat het in dit geval een form zal moeten zijn, waar de 'name' van een item de te gebruiken variabele is.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35

BierPul

2 koffie graag

Heb je een webserver tot je beschikking die of PHP of ASP ondersteund :? Zo ja bekijk de introductie manuals van beiden eens dan kom je er denk ik wel uit.

Volgens mij kan het met Javascript ook wel maar dat moet je maar ff bij de buren vragen :P

Ja man

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-08 09:34
je kan een form wel in een html pagina zetten, maar je moet het versturen naar een pagina die iets "kan" bijvoorbeeld versturen.
zit je toevallig op chello, dan kan je via een ingebouwd cgi script een mailtje sturen, lees daarvoor de chello shit

• WildOne
  • Nu online
Sauron-XP schreef op 12 december 2002 @ 15:36:
je kan een form wel in een html pagina zetten, maar je moet het versturen naar een pagina die iets "kan" bijvoorbeeld versturen.
zit je toevallig op chello, dan kan je via een ingebouwd cgi script een mailtje sturen, lees daarvoor de chello shit
:?

Het gaat hier om een intranet pagina, die opgebouwd is in HTML.....

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
als je gewoon mailto: gebruikt stuurt ie het via outlook, tenminste bij mij wel, das irri!
gewoon scrippie pakken

Mijn rig

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
WildOne: Lees eens rustigs de FAQ's door die in P&W en W&G staan. Leer hieruit het verschil tussen clientside ( W&G ) en serverside ( P&W ). Als je dat duidelijk is, kun je gaan kiezen tussen een clientside oplossing (Javascript, VBScript) of een serverside oplossing (PHP, ASP, ASP.NET, JSP)
Ga dan onderzoek doen _hoe_ het aan te pakken (duizende tutorials te vinden) en mocht je er dan nog niet uitkomen, dan ben je van harte welkom om hier je vragen te stellen.
Je moet alleen zelf wel enige kennis vergaard hebben en bereid zijn te investeren erin :)

Ik wens je er veel succes mee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.