De volgende code gebruik ik om eenvoudig 3 textarea's uit te
lezen en vervolgens door te sturen naar mijn servlet
De servlet ontvangt echter steeds null waarden voor elk van deze velden, heel
logisch aangezien de jsp de <a href> tag direct schrijft bij het maken van de pagina. De servlet zelf werkt goed, ik kan manueel waarden ingeven via de adresbalk van mijn browser.
Mijn vraag: hoe zorg ik ervoor dat die request.getParameter() pas wordt uitgevoerd op het moment dat ik alle textarea's heb ingevuld?
[edit] de 'applicatie' draait op een resin 2.1.5 server
[edit2] ja je kan dit oplossen met een mooie submit knop te gebruiken, maar het is de bedoeling dat ik nog andere versies van deze servlet kan maken en dat de gebruiker kan kiezen dewelke er moet gestart worden
lezen en vervolgens door te sturen naar mijn servlet
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <b>Dag: </b><TEXTAREA NAME="dag" ROWS=1 COLS=15></TEXTAREA><br>
<b>Maand: </b><TEXTAREA NAME="maand" ROWS=1 COLS=15></TEXTAREA><br>
<b>Jaar: </b><TEXTAREA NAME="jaar" ROWS=1 COLS=15></TEXTAREA><br>
<%
out.println("<A HREF=\"/tijd/servlet/Tijd1?dag=" + request.getParameter("dag") + "&maand="
+ request.getParameter("maand") + "&jaar="
+ request.getParameter("jaar") + "\">klik</A>");
%> |
De servlet ontvangt echter steeds null waarden voor elk van deze velden, heel
logisch aangezien de jsp de <a href> tag direct schrijft bij het maken van de pagina. De servlet zelf werkt goed, ik kan manueel waarden ingeven via de adresbalk van mijn browser.
Mijn vraag: hoe zorg ik ervoor dat die request.getParameter() pas wordt uitgevoerd op het moment dat ik alle textarea's heb ingevuld?
[edit] de 'applicatie' draait op een resin 2.1.5 server
[edit2] ja je kan dit oplossen met een mooie submit knop te gebruiken, maar het is de bedoeling dat ik nog andere versies van deze servlet kan maken en dat de gebruiker kan kiezen dewelke er moet gestart worden
[ Voor 81% gewijzigd door Kapoen op 12-12-2002 15:33 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right