Commodore 1084 monitor op de TV-out

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ik heb op zolder nog een een Commodore 1084 monitor liggen (was ooit aangesloten op een Amiga 500). Deze heeft digital RBG, analoog RGB and composite video in. Wat ik zo heb kunnen vinden heeft deze monitor een maximale resolutie van 640x200 (non interlaced) en een verticale refresh van 50 Hz. Kan ik de tv-out van mijn GF4 Ti4200 aansluiten op de composite video in van die 1084 monitor?

Overigens heeft de GF4 tv-out, VGA en DVI out. Houdt dat in dat ik 1 VGA monitor, 1 TFT monitor (met DVI) en een beeldscherm op de tv-out tegelijkertijd kan gebruiken?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 07:54
Voor zover ik weet zijn die dingen gewoon pal. Had hem vroeger op mijn videorecorder aangesloten (via composite) om op die manier tv te kunnen kijken. Werkte prima. dus ik zie niet in waarom het niet zou werken op je tv out..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

kan zondermeer op Cinch - Composiet video aangesloten worden (overigens de hele Commodore 10xx reeks).

Analoog RGB van de Commodore is 31,5 Khz en kunnen huidige videokaarten niet aan op de RGB aansluitingen...

Je kunt de Cinch - Composiet ook splitten zodat je bij de PC de Commodore monitor hebt met een langere kabel naar je TV in de andere kamer... (of gewoon switchen - 1x Cinch Video + 2 x Cinch Audio -> 3 polige 2 standen switch).

Verwijderd

Werkt hier perfect op mijn GF2 MX400. Alleen vind ik het beeld wazig en onscherp. Dat scherm van mij is dan ook al 14 jaar oud.