ESS Geluidskaartje herhaald wavjes

Pagina: 1
Acties:

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Heb zojuist een geluidskaartje (oude) van ESS geïnstalleerd (type 1688) op een Win98 bak. Heb de nieuwste drivers gedownload. Hij speelt netjes cd's af en geluiden in mediaplayer, maar wanneer ik MSN Messenger open en dit programma het openingsgeluid speelt, komt dit geluidje in een 'infinite loop' en blijft zich dus steeds herhalen?

Volgens apparaatbeheer zijn er geen hardwareconflicten. Wat zou er aan de hand zijn? Is deze kaart stuk?

[ Voor 3% gewijzigd door ZjieB op 12-12-2002 15:16 ]

Verwijderd

neej, anders deed tie de rest ook niet goed

Tis een software probleem. bak keer formatten ofzo ;)

• ZjieB
ok, dan doen we dat wel...

Verwijderd

Klinkt gek maar als het fout blijft gaan ben je misschien met oude drivers beter af.... Heb je er een CD'tje bij ofzo?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

ZjieB schreef op 12 december 2002 @ 15:11:
Heb zojuist een geluidskaartje (oude) van ESS geïnstalleerd (type 1688) op een Win98 bak. Heb de nieuwste drivers gedownload. Hij speelt netjes cd's af en geluiden in mediaplayer, maar wanneer ik MSN Messenger open en dit programma het openingsgeluid speelt, komt dit geluidje in een 'infinite loop' en blijft zich dus steeds herhalen?

Volgens apparaatbeheer zijn er geen hardwareconflicten. Wat zou er aan de hand zijn? Is deze kaart stuk?
Mogelijk is de IRQ van dat kaartje geshared met het apparaat van je Internet verbinding (modem/netwerkkaart). Misschien speelt een virusscanner of een ffirewall ook een rol in de vertraging....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• ZjieB
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 18:14:
Klinkt gek maar als het fout blijft gaan ben je misschien met oude drivers beter af.... Heb je er een CD'tje bij ofzo?
Heb alleen de kaart en geen nieuwe drivers...
Sinclair schreef op 12 december 2002 @ 19:42:
Mogelijk is de IRQ van dat kaartje geshared met het apparaat van je Internet verbinding (modem/netwerkkaart). Misschien speelt een virusscanner of een ffirewall ook een rol in de vertraging....
Geen firewalls of virusscanners geïnstalleerd en voor zover ik kan zien geen gesharede IRQ's.

Ik haal die kaart er gewoon uit en laat de eigenaresse van de pc gewoon een andere kaart regelen. Niet mijn pc, dus kan er niet teveel tijd aan spenderen.

Iig bedankt....

Verwijderd

Je zou hem nog in een ander slot kunnen proppen. Dat werkt gek genoeg wel eens...

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zit er alleen een 1688 op of ook nog een ander soortgelijke chip. Als dat zo is is dat een PnP controler voor de 1688.

Bij www.esstech.com kan je referentie drivers weghalen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1