Toon posts:

Geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze topic is niet verkeerd geplaatst zal ik alvast zeggen, als je de rest leest.

Gisteren heb ik bijna de hele dag achter de computer gewerkt, photoshop, 3dmax, dreamweaver, illustrator, internetten, mailen, zelfs 3 uur aan 1 stuk door gamen. Ik heb geen enkele crash of fout melding of wat dan ook gehad.

Nu net start ik mijn computer op en.. geen beeld. 'no signal input'. Ik denk ja fuck, wtf monitor kapot, want die maakte niet meer hetzelfde opstartgeluid zeg maar. Dus ik pak een werkende andere monitor.. en nog steeds geen beeld.

Okay nou dan zal het de videokaart wel zijn, geforce2pro erin.. en nee werkt ook al niet, dan maar mijn geforce2mx erin. En ook geen verbetering. Mmhh dan is misschien mijn agp slot kapot ofzo. Okay dus ik doe er een pci videokaart in en.. weer niks.

Okay nou ben ik een beetje de weg kwijt. Ik hoor geen enkele beep of wat dan ook van het moederboard. Windows start niet op, want ik hoor het opstartgeluid niet (wat ik nog moest uitschakelen :P ) maar de computer start dus op zonder iets aan te geven. De hd's spinnen op, de cd en dvd drive spinnen op etc.

Dus dan maar ander geheugen proberen. Helaas weer geen oplossing. Na de computer een tijdje aan te laten staan komt word de cpu nog gewoon warm zoals hij altijd word.
Net heb ik zonder raid kaart, geluidskaart, harddisks, cd-rw, dvd opgestart dus alleen video en geheugen. En weer niks.

Wie o wie kan mij helpen?

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:14

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Je hebt dus zo ongeveer alles geprobeerd... Misschien nog een BIOS reset? Kwenie? Anders ben ik bang dat je moederbord de geest gegeven heeft. Je weet zeker dat alle stekkers / aansluitingen e.d. goed zitten?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle stekkers eruit gehaald en er opnieuw ingezet.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gaat je fan wel gewoon aan :?
edit:
Vreemd dat ie geen piepjes geeft... Zeker ook geen mobo met diagnostische leds :?

[ Voor 64% gewijzigd door pagani op 12-12-2002 15:05 . Reden: peipjes ipv piepjes ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ al bekeken? Daarin staan een hoop nuttige tips/suggesties :)

Welke voeding heb je overigens? Deze vind ik niet terug bij de specs in je sig.

Verwijderd

Topicstarter
enermax 350 watt, heb ik net vervangen door een 300watt (nameless).
En helaas geen leds, geen piepjes, en mijn fan gaat gewoon aan.

Verwijderd

Topicstarter
Het kunnen denk ik toch maar 2 dingen zijn nu he? cpu of mainboard of beide.

En als het geheugen kapot is zou ik toch nog wel beeld moeten krijgen of niet? (dan zouden beide ddr rammetjes kapot moeten zijn, maar okay.

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:14

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 15:12:
Het kunnen denk ik toch maar 2 dingen zijn nu he? cpu of mainboard of beide.

En als het geheugen kapot is zou ik toch nog wel beeld moeten krijgen of niet? (dan zouden beide ddr rammetjes kapot moeten zijn, maar okay.
Dit is helaas niet waar. Als je geheugen kapot is, zou je moederbord iig moeten gaan piepen, maar volgens mij krijg je bij kapot geheugen geen beeld.
Heb je de mogelijkheid om je cpu te testen in een ander systeem? Of je mobo te testen met een andere processor? Dan zou je erachter moeten kunnen komen wat de oorzaak is.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas heb ik die mogelijkheid niet.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar ik moet zo snel mogelijk vervanging hebben voor deze computer. Dus ik wil vandaag of morgen meteen een nieuw mainboard bestellen. Ik heb atm geen tijd om uit te zoeken welke enzo en heb het de laatste tijd niet bijgehouden.

Hij moet wat in de sig staat supporten. Ik wil niet eerst bios updates doen enzo en mijn hoogste prioriteit is stabiliteit en met name duurzaamheid. Gewoon een stabiel bugfree board. Hoeven geen tweakmogelijkheden op te zitten. En als er onboard lan of raid op zit dan moet het gewoon nog fatsoenlijk mijn promise en @home kaart supporten zonder teveel problemen.

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je nou eens alles los gooit. Alle kaarten, hdd, flop, drives, en ook je geheugen. Nu zou je mobo zeker moeten piepen, want hij mist als eerste z'n geheugen. Als je ten minste wel de pc speaker goed hebt aangesloten. ;)

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij piept.. wil dat zeggen dat mijn geheugen of mijn mobo nog leeft? Of weer juist dat de cpu kapot is of de mobo omdat die niks aangeeft over.... aarrrghhh :P

Verwijderd

Klinkt bekent, ik had bijna de hoop opgegeven.
tot ik me computer met beeldscherm beneden aan een geaard stopconact zetten, hij liep weer als een zonnetje.

mischien ook iets voor jou?

suc6 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind net in mijn la een nameless geheugen chipje dat ik er destijds heb uitgehaald omdat ie veel errors gaf. Die stop ik erin en hij boot.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 15:46:
Ik vind net in mijn la een nameless geheugen chipje dat ik er destijds heb uitgehaald omdat ie veel errors gaf. Die stop ik erin en hij boot.
Hmmm, dat wordt naar de winkel vanavond he...

Verwijderd

Topicstarter
Ja alleen die winkel bestaat niet meer :/

Het zijn crucial chips, weet toevallig iemand hier war ik dat crucial kan omruilen? Op crucial.com reageren ze maar niet.. (wilde ze al eerder omruilen wegens memtest fouten).

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 13:36
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 15:40:
Klinkt bekent, ik had bijna de hoop opgegeven.
tot ik me computer met beeldscherm beneden aan een geaard stopconact zetten, hij liep weer als een zonnetje.

mischien ook iets voor jou?

suc6 ;)
Ja. Ik had precies hetzelfde. Van alles geprobeerd, maar geen beeld. Ander (geaard) stopconcact en hop.

Verwijderd

wow! ik heb ook dit probleem sinds eind vorige week, nu net pc aangeloten op geaarde
doos in de keuken, en..eureka! :)

dank!
Pagina: 1