Veilige controle CD keys door public server: hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe CD keys worden gecontroleerd in games als HL, RTCW en Q3 op een veilige manier door public servers?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Jep, bij RtCW en Q3 wordt dat gedaan door de speciale key master servers van iD Software. Aangezien HL op een zwaar aangepaste Q2 engine werkt, neem ik aan dat er een gelijksoortig principe wordt gebruikt.

Lees deze draad op het PlanetWolfenstein forum, 't is een post van Paul Jacques, toentertijd nog een iD medewerker (misschien dat deze ook nog interessant is).

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat is inderdaad een slimme oplossing. Helaas is er voor Red Alert 2 geen authenticatie-server, maar wil ik toch CD keys controleren voor een eigen ladder.

Ik had het idee om de CD key via RSA te encrypten en naar een server te sturen. Dan run ik op mijn eigen systeem een bot die de keys van de server leest en ze decrypt.

Op die manier zijn de keys veilig zelfs als de server 'gehacked' wordt.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
OlafvdSpek schreef op 12 december 2002 @ 17:48:
Dat is inderdaad een slimme oplossing. Helaas is er voor Red Alert 2 geen authenticatie-server, maar wil ik toch CD keys controleren voor een eigen ladder.

Ik had het idee om de CD key via RSA te encrypten en naar een server te sturen. Dan run ik op mijn eigen systeem een bot die de keys van de server leest en ze decrypt.

Op die manier zijn de keys veilig zelfs als de server 'gehacked' wordt.
Ik meen toch dat Westwood wel een soort manier heeft van Key Server, aangezien ik een maand of 2 geleden een 24 uurs ban te pakken had omdat ik shit (8)7) zei in een publiekelijk ingame chatkanaal. Ik kreeg een fijne ingame mededeling + losse mail dat mijn account *en* serial voor 24 uur verbannen waren.
Dus waarschijnlijk zal er wel ergens een centraal key server systeem bestaan, misschien dat je een mailtje naar Westwood kan sturen voor meer info?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De (private) servers van WS zelf hebben natuurlijk de mogelijkheid keys te controleren. Maar mijn vraag gaat over public servers.

Ik ben bang dat een mail niks oplevert. Op simpele vragen wordt al geen antwoord gegeven.

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Rafe schreef op 15 december 2002 @ 15:21:
[...]

Ik meen toch dat Westwood wel een soort manier heeft van Key Server, aangezien ik een maand of 2 geleden een 24 uurs ban te pakken had omdat ik shit (8)7) zei in een publiekelijk ingame chatkanaal.
Bwhahaa wat is dat voor onzin }:O

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Unique schreef op 15 December 2002 @ 16:45:
[...]

Bwhahaa wat is dat voor onzin }:O
Dat zou ik niet zeggen, Westwood is daar heel erg streng in :{ Ik geloof dat captain pervert (scharrelt hier ook ergens rond) bij Westwood problemen kreeg toen hij die naam wou gebruiken :+

[ Voor 24% gewijzigd door White Dust op 15-12-2002 16:49 . Reden: (aanvulling) ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hoe zit het dan met bans op public servers? Welke info wordt precies gebruik om te bannen? IPA, key, iets anders?

Verwijderd

je kunt op ip bannen en (bij HL) op WONID (das een code die aan je cdkey gekoppeld wordt, hoe dat bij q3/rctw gedaan wordt weet ik niet pcies).

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 15 December 2002 @ 16:42:
De (private) servers van WS zelf hebben natuurlijk de mogelijkheid keys te controleren. Maar mijn vraag gaat over public servers.

Ik ben bang dat een mail niks oplevert. Op simpele vragen wordt al geen antwoord gegeven.
Een public server keys laten controleren????

Begrijp ik dit goed. Dit zou betekenen dat een public server het algoritme van de key moet kennen of alle serials moet kennen die uitgegeven zijn.

Dit gaat niet lukken. Tenzij een public server met keyserver kan communiceren en zo bepaalt of een key valid is. Dat zou de enigste manier zijn voor zover ik zie.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Rafe schreef op 12 december 2002 @ 16:29:
Jep, bij RtCW en Q3 wordt dat gedaan door de speciale key master servers van iD Software. Aangezien HL op een zwaar aangepaste Q2 engine werkt, neem ik aan dat er een gelijksoortig principe wordt gebruikt.

Lees deze draad op het PlanetWolfenstein forum, 't is een post van Paul Jacques, toentertijd nog een iD medewerker (misschien dat deze ook nog interessant is).
Battlefield 1942 is hier ook een goed voorbeeld van.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Pagina: 1