Toon posts:

Twinview kaart, maar welke??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe kaart kopen, maar welke?
Een must is Twinview/DH, tv out en een beetje gamen.
Matrox G450 (niet echt een kaart om mee te gamen)
Asus V7100/2v1d geforce2 mx dual display
Hercules 3d prophet 2 mx dual display
of toch maar wachten op G800
.......
Nog meer, en wat zijn jullie ervaringen.

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

De Matrox G400 is sneller en goedkoper dan de G450.

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:50
ik zit met hetzelfde probleem, ik denk dat ik wacht op de g800, als ik toch zou moeten kiezen zou ik zeker voor de golden sample van gainward gaan.
die is echt de top onder de mxkaarten die nu te krijgen zijn.

Verwijderd

g450, is niet leverbaar op korte termijn, is kwa prestaties veel te duur tov de g400....

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-08 01:29
Weet iemand wanneer die G800 DH uit gaat komen dan?

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

Verwijderd

Waar het hier volgens mij echt om gaat is waar je de kaart voor wilt gaan gebruiken.
Als je wilt gamen en nog wat programmeren (c.q. internet pagina's bouwen met de preview op de ene monitor en de source code op de ander enz.) kan je naar mijn idee better de Asus V7100 2VID of DVI (deze heeft alleen geen TV-out maar wel een DVI uitgang en VGA uitgang) kopen. Of een andere GF2 MX gebaseerd kaart met dubbele aansluiting voor een monitor.

Wanneer je alleen wilt programmeren en internet pagina's bouwen en andere dingen doen waarbij je twee monitoren gebruikt, dan kun je better een G400 of G450 kopen.

De kaarten met een GF2 MX zijn echt goede game kaarten prijs technius gezien.

Ik zelf heb een Asus V7100 DVI deze kaart werkt prima maar ik speel ook wel eens een spelletje tot nu toe kan ik nog niet goed beoordelen hoe die werkt met twee monitoren omdat ik geen monitor had met een DVI aansluiting en aangezien er bij deze kaart niet standaard een DVI -> VGA aansluitingsadapter wordt meegeleverd (hier ben ik nog naar op zoek de fabrikant weet nu alleen nog iemand die ze verkoopt) deze adapter wordt wel meegeleverd bij de Asus V7100 2VID.

Verder is algemeen bekend dat Matrox better is in 2D en GF2 MX gebaseerd better in 3D, tevens heb je bij de Matrox meer tooltjes voor het dualhead, maar bij de GF2 MX wordt hier nog aangewerkt.

Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik bij hcc de asus 7100 of de gainword ga kopen, ik ben te ongeduldig om op de G800 te wachten. Als die uit komt moeten we maar weer es kieken.
Pagina: 1