Vraagje mbt "krom" moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Beste medetweakers, Zojuist mijn P4 2400 met Aus P4S8X ontvangen, maar het moederbord is bij de processor een beetje krom, d.w.z. de processor zat er al op, zo is het aangeleverd.

In het midden van de plank is hij dus een beetje krom,
[a]--------__(b)__--------[c]

zoiets dus, het scheelt van a naar b en van b naar c ongeveer 3 mm, nu vroeg ik me af het kwaad zou kunnen? Kan het bord nog bijtrekken als ik het in mijn pc bouw of raden jullie me aan om het bord meteen terug te sturen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het werkt dan werkt het, een paar mm kan niet echt kwaat ofsow ik zou em gewoon inbouwen en lekker gaan gamen

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:16
Verschil van 3 mm? Best wel veel, en aangezien hij er nog niet inzit kan hij alleen maar verder buigen=breken omdat er al spanning op staat.

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:04
Dit is normaal bij P4 processoren. Dit wordt veroorzaakt door de grootte druk die de koeler uitoevent op de processor die weer op het moederbord zit geprikt!

Verwijderd

zat de koeler ook al op de plank? dan is er tijdens transport een grote druk ontstaan op de koeler en dus ook op dat gedeelte van de plank.
Terugbrengen!!!

Verwijderd

is normaal hoor.... doen ze allemaal , test em en klaar...

Verwijderd

dat is niets vreemds
ik bouw regelmatig computers en bij ieder p4 bord buigt het door onder de cpu

niets mis mee dus...

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Dat schijnt zo te horen ja, als ik de stock koeler erop doe heb ik hetzelfde, de eerste keer toen ik die erop klikte dacht ik dat m'n moederbord f*cking in tweeen brak. kHeb er maar snel een Swiftech MCX4000 opgezet, die werkt tenminste met een normaal schroefsysteem.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
hullepim schreef op 12 december 2002 @ 14:24:
Dit is normaal bij P4 processoren. Dit wordt veroorzaakt door de grootte druk die de koeler uitoevent op de processor die weer op het moederbord zit geprikt!
Mijn beide P4 koelers zijn lichter dan de gemiddelde AMD koeler, beetje nonsens opmerking uds :Z

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
johnnyv.nl schreef op 12 december 2002 @ 14:40:
[...]

Mijn beide P4 koelers zijn lichter dan de gemiddelde AMD koeler, beetje nonsens opmerking uds :Z
Het gaat niet om het gewicht maar om de DRUK

:Z

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
idd die boxed coolers zetten enorme druk op de cpu (om er voor te zorgen dat cpu/cooler optimaal contact maken) ik heb er ook wel zo m'n bedenkingen over gehad

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Mjah het heeft dus bijna een maand zo gestaan in het magazijn, hij had namelijk de koeler er al opgemonteerd met de proc toen ik het bestelde. Nu is mijn volgende vraag of hij dan wel verticaal gemonteerd kan worden in mijn chieftec :(

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit hoort zo, zie ook verschillende andere topics :)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
gvdh81 schreef op 12 December 2002 @ 16:16:
Mjah het heeft dus bijna een maand zo gestaan in het magazijn, hij had namelijk de koeler er al opgemonteerd met de proc toen ik het bestelde. Nu is mijn volgende vraag of hij dan wel verticaal gemonteerd kan worden in mijn chieftec :(
je kunt em wel normaal monteren maar je krijgt altijd een lichte golving in je mobo

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Kan meestal geen kwaad een krom mobo.

Zijn vaak genoeg nog krommer dan wat ik hier lees.

Als je mobo goed vastzit in je pc, op alle punten, is het geen enkel prob.

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
scorpionv schreef op 12 december 2002 @ 14:40:
Dat schijnt zo te horen ja, als ik de stock koeler erop doe heb ik hetzelfde, de eerste keer toen ik die erop klikte dacht ik dat m'n moederbord f*cking in tweeen brak. kHeb er maar snel een Swiftech MCX4000 opgezet, die werkt tenminste met een normaal schroefsysteem.
Als je je mobo op een egaal vlak legt (ik doe er altijd dan een stuk zacht materiaal onder en daarbovenop dan weer een stuk van dat zilvergrijze transparante "spul")kan er egt nix fout gaan hoor....

Verwijderd

Het doorbuigen van de print bij het plaatsen van een P4 met koeler is "normaal".

Doen ze eigenlijk allemaal.

Als het niet zou buigen dan zou er wel wat barsten.

Het moederbord functioneert eigenlijk als "spanveer"...

Verwijderd

IMHO: ik zou bij twijffel het toch effe schriftelijk melden bij de winkel en om een schriftelijke mening terug vragen. Ben je in ieder geval al gedekt als het toch erger wordt of zelfs mis gaat, want dan komt het wel eens voor dat je een opmerking krijgt "waarom heeft u zolang gewacht?"...... en met een lange nasleep....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 21:47 ]

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Geen probleem, dit is heel normaal.
Officieele verklaring van intel is dat je mobo ruim 0,5 cm moet kunnen doorbuigen....
dit ivm de druk op de processor en socket(een BGA).
Om oa de klap op te kunnen vangen bij het omvallen/hard neerzetten van de kast, zodat je proc en socket er niet af vliegen.

quote van de intel site:
Note: When installed, the fan heatsink and clip assembly may cause the motherboard to slightly bend or flex. This provides the proper mechanical support for the processor (with attached fan heatsink and clip assembly) and helps prevent against damage during system shipment.

[ Voor 37% gewijzigd door LoneWolf op 13-12-2002 13:10 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Gister systeempje in mekaar gezet, draaien als een dolle doet het, dus dit draadje mag dicht, bedankt voor de info, was een beetje bezord, en andre_at_home, bedankt voor je tip, ga ik zeker doen.
Pagina: 1