Toon posts:

van mp3 naar midi,van midi naar tabs

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraagje,
ik sprak onlangs een muziek leeraar, die zei dat je midi's kon over zetten naar tabs of naar gewoon blad muziek, ik weet niet meer met welk programma dat was,weten jullie dat?
en zoja waar kan ik midi's vandaan halen,of is er een programma voor om mp3 naar midi's tezetten,

alvast bedankt,

Verwijderd

even op google zoeken naar "midinotate", of download een trial op http://www.notation.com

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
mp3 -> midi
zal nooit gaan

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 09:10
echt wel hoor, alleen hoor je dan nooit van je leven dezelfde sounds. Maar de toonhoogtes in de mp3 worden gewoon nagebootst met de beschikbare midi instrumenten.

Verwijderd

Topicstarter
is daar dan een programma voor?

die midi notatie is iniedergeval ok! :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 19:02 ]

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat zou wel leuk zijn mp3>midi, maar eerst zien, dan geloven!!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:09

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Wavmaker is in staat om Wav om te zetten naar MIDI geloof ik

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
GoodspeeD schreef op 12 december 2002 @ 14:32:
echt wel hoor, alleen hoor je dan nooit van je leven dezelfde sounds. Maar de toonhoogtes in de mp3 worden gewoon nagebootst met de beschikbare midi instrumenten.
jammer maar dit is niet het geval. Wel zijn er programma's die monofone mp3tjes (dus met 1 noot tegelijk, 1 instrument) embarmelijk om kunnen zetten naar enkele midi noten, maar als serieuze oplossing zijn ze niet te gebruiken. Misschien kan je zoeken naar .xm of .mod files van je muziekkeuze, deze zijn veel makkelijker om te zette naar midi (noten + samples in 1 file met effecten zijn het eigenlijk, dan hoef je alleen de noten te rippen). Daaar heeft de auteur op gehoor het nummer nagemaakt.

Bij mp3 en .wave en dergelijke is alle nootinformatie verloren en bestaat alleen het eindresultaat nog. Daarom zal je nooit nooit informatie als tijdsduur en aftertouch uit een mp3tje kunnen halen.

Human Bobby

Pagina: 1