Ik heb een server (RedHat laatste versie), met een Apache server. Op die Apache server moeten meerdere sites gedraaid worden, dus heb ik VirtualHosts gedefineerd. Alleen krijg ik altijd een 403-Forbidden error als ik een virtualhost aanroep.
Mijn virtual host is als volgt:
/home/domein/www heeft als rechten 755, evenals alle bestanden die erin zitten. Ik heb zelf even een index.php bestandje erin gezet die 777 rechten heeft.
t stomme is ook dat, wanneer ik een bestand aanroep wat niet bestaat, de server ook een 403 terug geeft ipv. een 404. In de error_log is niets te vinden over wat er fout gaat en in de access_log staat ook niets vreemds.
Wat zou het probleem kunnen zijn? En hoe zou ik dit kunnen oplossen?
edit:
als ik de server direct aanroep (dus naar de _default_ virtual host) gaat alles perfect en krijg ik gewoon de internet site te zien die op de "Main" server staat.
Mijn virtual host is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <VirtualHost *>
ServerName domein.info
ServerAlias *.domein.info
ServerAdmin webmaster@ander-domein.nl
DocumentRoot /home/domein/www
<Directory /home/domein/www>
Options Indexes Includes FollowSymLinks ExecCGI
AllowOverride AuthConfig
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>
ErrorLog logs/www.domein.info.error_log
CustomLog logs/www.domein.info.access_log common
</VirtualHost> |
/home/domein/www heeft als rechten 755, evenals alle bestanden die erin zitten. Ik heb zelf even een index.php bestandje erin gezet die 777 rechten heeft.
t stomme is ook dat, wanneer ik een bestand aanroep wat niet bestaat, de server ook een 403 terug geeft ipv. een 404. In de error_log is niets te vinden over wat er fout gaat en in de access_log staat ook niets vreemds.
Wat zou het probleem kunnen zijn? En hoe zou ik dit kunnen oplossen?
edit:
als ik de server direct aanroep (dus naar de _default_ virtual host) gaat alles perfect en krijg ik gewoon de internet site te zien die op de "Main" server staat.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 14:10 ]