Door robbertb - Tuesday 10 December 2002 08:59
ik heb wat foutmeldingen uit de logs gehaald mbt pam_ldap:
Moet //lib/security/pam_ladp.so niet //lib/security/pam_ldap.so zijn? want die bestaat wel, misschien dat dit de problemen veroorzaakt? Hmm heb het getest, maar dan krijg ik nog meer foutmeldingen. ik mis dus ergens een bestand. Ik heb pam_ldap en nss_ldap.so geinstalled van www.padl.com.
Nou had ik ook ergens gelezen (http://developer.novell.c...2002/june/02/a0206023.htm) dat ik libldapssl40.so nodig heb, en die zou zitten in Netscape Directory SDK, maar die kan ik nergens vinden, ook niet na uitgebreid gegoogled te hebben. Misschien dat hierin ook het bestand pam_ladp.so zit?
Het is de bedoeling om deze linuxbox via ldap met netware te verbinden. Zodat de gebruikers in Netware automatisch ook in linux worden aangemaakt. Ik had al een topic in Professional Networking, maar daar is me aangeraden om het hier te vragen. Ik hoop dat iemand me weer een stapje verder kan helpen.
ik heb wat foutmeldingen uit de logs gehaald mbt pam_ldap:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Dec 9 09:30:38 linuxserver sshd(pam_unix)[944]: session opened for user root by (uid=0) Dec 9 09:39:08 linuxserver login(pam_unix)[898]: authentication failure; logname=LOGIN uid=0 euid=0 tty=tty1 ruser= rhost= user=root Dec 9 09:39:16 linuxserver login[898]: pam_ldap: ldap_simple_bind Can't contact LDAP server Dec 9 09:39:16 linuxserver login[898]: pam_ldap: ldap_simple_bind Can't contact LDAP server Dec 9 13:40:34 linuxserver sshd(pam_unix)[984]: session opened for user root by (uid=0) Dec 9 13:40:56 linuxserver passwd: PAM unable to dlopen(//lib/security/pam_ladp.so) Dec 9 13:40:56 linuxserver passwd: PAM [dlerror: //lib/security/pam_ladp.so: cannot open shared object file: No such file or directory] Dec 9 13:40:56 linuxserver passwd: PAM adding faulty module: //lib/security/pam_ladp.so Dec 9 13:40:59 linuxserver passwd(pam_unix)[1368]: yppasswdd not running on NIS master host Dec 9 13:41:19 linuxserver passwd: PAM unable to dlopen(//lib/security/pam_ladp.so) Dec 9 13:41:19 linuxserver passwd: PAM [dlerror: //lib/security/pam_ladp.so: cannot open shared object file: No such file or directory] |
Moet //lib/security/pam_ladp.so niet //lib/security/pam_ldap.so zijn? want die bestaat wel, misschien dat dit de problemen veroorzaakt? Hmm heb het getest, maar dan krijg ik nog meer foutmeldingen. ik mis dus ergens een bestand. Ik heb pam_ldap en nss_ldap.so geinstalled van www.padl.com.
Nou had ik ook ergens gelezen (http://developer.novell.c...2002/june/02/a0206023.htm) dat ik libldapssl40.so nodig heb, en die zou zitten in Netscape Directory SDK, maar die kan ik nergens vinden, ook niet na uitgebreid gegoogled te hebben. Misschien dat hierin ook het bestand pam_ladp.so zit?
Het is de bedoeling om deze linuxbox via ldap met netware te verbinden. Zodat de gebruikers in Netware automatisch ook in linux worden aangemaakt. Ik had al een topic in Professional Networking, maar daar is me aangeraden om het hier te vragen. Ik hoop dat iemand me weer een stapje verder kan helpen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| #ls //lib/security/ pam_access.so pam_krb5afs.so pam_permit.so pam_unix_auth.so pam_chroot.so pam_krb5.so pam_pwdb.so pam_unix_passwd.so pam_console.so pam_lastlog.so pam_rhosts_auth.so pam_unix_session.so pam_cracklib.so pam_ldap.so pam_rootok.so pam_unix.so pam_deny.so pam_limits.so pam_securetty.so pam_userdb.so pam_env.so pam_listfile.so pam_shells.so pam_warn.so pam_filter pam_localuser.so pam_stack.so pam_wheel.so pam_filter.so pam_mail.so pam_stress.so pam_xauth.so pam_ftp.so pam_mkhomedir.so pam_tally.so pam_group.so pam_motd.so pam_time.so pam_issue.so pam_nologin.so pam_unix_acct.so |
[ Voor 34% gewijzigd door robbertb op 12-12-2002 14:06 ]