Toon posts:

XML-RPC probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb xml-rpc gebruikt om gegevens uit de DB te halen. Als er een vraag is naar bepaalde gegevens, wordt er met php een rpc call gemaakt naar een server waar de DB zich bevindt. Aan de kant van de server met DB heb ik de met Java een programma geschreven dat rpc call accepteert en een returnwaarde teruggeeft.

De vraag is nu: moet het Java programma altijd draaien of wordt het programma van zelf gestart wanneer er een call binnenkomt?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:56
Test het eens uit.... :?

https://fgheysels.github.io/

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Als jij niet thuis bent, kan je dan de deur open doen als er aangebeld wordt?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Je zult een mechanisme moeten hebben om de call te onderscheppen. Voor zover ik weet is XML-RPC een op HTTP calls gebaseerde manier van communiceren, dus het lijkt me logisch dat je je Java programma als JSP draait op een webserver, die dus altijd in de achtergrond draait.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Zoals MrX al min of meer voorstelt kun je bijv. een JSP maken en die runnen als er requests binnenkomen op de XML-RPC poort. In die JSP kun je dan je servlet instantiaten en de binnengekomen data meegeven.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 14:03:
De vraag is nu: moet het Java programma altijd draaien of wordt het programma van zelf gestart wanneer er een call binnenkomt?

Er zal toch altijd een programma moeten draaien om überhaupt te luisten en evt het programma te starten als een call binnenkomt (de inetd methode). Voordeel hiervan is dat het minder resources kost dan het programma constant draaien, echter je hebt wel extra overhead van het opstarten van de applicatie.

Verwijderd

Topicstarter
thnx, mensen!
ik zal een apache server laten draaien en een andere php script schrijven dat de call beantwoord.
Pagina: 1