Lichtkrant programma (standalone, geen HTML/JavaScript)

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12 07:41
Ik ben op zoek naar een tooltje wat een lichtkrant-achtige balk laat zien waarin een tekst gezet kan worden.
Niet in een browser, maar standalone (dus een .exe ;)).
Eventueel mogelijkheid alleen tekst te laten bewerken door een 'admin'.

Ik heb het al eens gezien op een helpdesk, dus het bestaat en 't is zeer eenvoudig (maar net iets te veel werk om te gaan proggen, als het dan toch al is gemaakt :P).

Alvast bedankt. :)

Verwijderd

Screensaver van windows misschien?? Wat wil je er mee doen? Ik bedoel een lichtkrant waarvoor, waarom, waar en hoe??

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

is die lichtkrant zo een met rode leds? of moet het een programma zijn dat je monitor omtovert is een lichtkrant?

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Arnout
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 14:06:
Screensaver van windows misschien?? Wat wil je er mee doen? Ik bedoel een lichtkrant waarvoor, waarom, waar en hoe??
Ik zal het wat duidelijker maken. Het moet je voorzien van actuele info. Bijv: Je werkt op een helpdesk, en iedereen dient te worden voorzien van de laatste info/statussen, maar je kunt moeilijk gaan schreeuwen. Als iedereen nu een lichtkrant heeft draaien (bijv. een kleine smalle balk bovenin het scherm, over de gehele breedte) dan kun je mensen toch van info voorzien.
Het is dus de bedoeling om info in een groep te verspreiden d.m.v. een programmatje.
Petergr schreef op 12 December 2002 @ 14:14:
is die lichtkrant zo een met rode leds? of moet het een programma zijn dat je monitor omtovert is een lichtkrant?
Functioneel een lichtkrant, dus de opmaak maakt niet zoveel uit (als 't maar leesbaar is). Je moet er dus gewoon nog op kunnen werken (dus niet schermvullend).

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

MetHod schreef op 12 december 2002 @ 14:30:
Ik zal het wat duidelijker maken. Het moet je voorzien van actuele info. Bijv: Je werkt op een helpdesk, en iedereen dient te worden voorzien van de laatste info/statussen, maar je kunt moeilijk gaan schreeuwen. Als iedereen nu een lichtkrant heeft draaien (bijv. een kleine smalle balk bovenin het scherm, over de gehele breedte) dan kun je mensen toch van info voorzien.
Het is dus de bedoeling om info in een groep te verspreiden d.m.v. een programmatje.
dat is toch wel handiger te doen met een ander programmatje?

winpop ofzo?

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• Arnout
KnEuTeR schreef op 12 December 2002 @ 14:39:
[...]

dat is toch wel handiger te doen met een ander programmatje?

winpop ofzo?
Winpopup is meer een supereenvoudige Instant Messenger. Niet echt handig.

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-12 20:58

EntonoX

Team leider

zeker voor een project voor school??? :Y)

ik heb een programma geschreven voor een echte lichtkrant (dus buiten aan de muur).

is een client/server programma geschreven voor een lichtkrant project voor school. (Crabeth College gouda)

en ik kan je vertellen dat het een goed programma is en erg veel programmeer werk. (veel uitzoek werk naar de codes van de aansturing van de lichtkrant)...

alleen jammer dat die lichtkrant rot was/ is...

anyway, suc6 met programmeren >:)

owja, 1 tip gebruik Visual Basic, daar kun je heel makkelijk TCP/ IP verbindingen maken met clients...

[ Voor 21% gewijzigd door EntonoX op 12-12-2002 15:15 ]

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Arnout
Nee, niet voor school, voor een collega die op een helpdesk o.i.d. werkt.

Een echte lichtkrant aansturen is natuurlijk heel iets anders, ook wel gedaan, is stukken beter maar ook wat meer van $$$$ dit. :)
Pagina: 1