Toon posts:

[FreeBSD] Boot manager (98SE/NT4/Mandrake)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje mbt de boot manager die bij FreeBSD 5.0 zit. Ik heb nu een triple boot van Windows 98SE/NT4 en Mandrake Linux 9.0. Nu gebruik ik LILO die bij Mandrake zat. Die herkent beide Windows versies, maar doet FreeBSD dat ook?

En is het anders makkelijk om vanuit FreeBSD LILO weer te installeren?

Verwijderd

onder mandrake, "lilo -v -v"

Verwijderd

Topicstarter
En wat doet dat dan? En hoe moet ik Mandrake komen nadat ik FreeBSD heb geinstalleerd?

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

via installatie/rescue cd-rom / floppies. root mounten en lilo runnen.

FreeBSD heeft geen problemen, hij ziet gewoon een dos partitie, dacht dat ie linux partities ook gewoon boot

[half-offtopic]
het wordt leuk als je een ntfs partitie hebt, die herkent ie als ???? :P
maar hij is wel bootbaar

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Verwijderd

Doet ie dat ook onder FreeBSD 5.0? Ik had gehoopt dat ze dat wel hadden veranderd ... Ik heb de hele handel onder de WinXP bootloader gehangen gaat ook ... maarja ... das weer Bill-owned :)

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

ik zou het niet kunnen zeggen, heb hier alleen win98 (die stof staat te verzamelen op de schijf :P)
je zou grub uit de ports kunnen gebruiken. Lees de grub info pagina goed door en je komt er wel.
die info pagina staat echt alle info in die je nodig zult hebben, alleen je moet ff zoeken.
tip: als je grub gaat installeren , doe dat dan vanaf een boot flop werkt het makkelijkst.

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Pagina: 1