[html/js] Hoe "opslaan als" forceren?

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hallo allen,
Ik heb een HTML pagina gemaakt waarin een linkje staat naar een XML document dat de klant moet downloaden. Het is niet de bedoeling dat de XML in de browser geopend wordt, want daar heb je natuurlijk geen moer aan. Toch doen alle non-fossiele browsers dat, zelfs opera en mozilla, terwijl zij de XML niet eens netjes weergeven, maar dat ff terzijde.

Is er een manier om in geldige HTML of desnoods met javascript aan te geven dat de browser met een "opslaan als"-schermpje komt? Of op z'n minst de XML op dezelfde manier behandelt als iedere andere download?

Ohja, de XML op een andere manier aanbieden (als zip ofzo) is onmogelijk...

日本!🎌

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Client side (dus ook JavaScript) zijn er niet echt mogelijkheden. Ik zag net 'toevallig' een pagina waarin een IE only oplossing geboden werd: http://www.faqts.com/knowledge_base/view.phtml/aid/4906

In het algemeen, moet je gaan stoeien met Server Side talen. Hiermee kan je (ff uit mijn hoofd :P) de content type beinvloeden en dus een download forceren.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

BtM909 > bah, vieze oplossing :r :r :r

Je kan vanaf de server de volgende headers meegeven:
code:
1
2
Content-disposition: attachment; filename=jouwvoorkeursbestandsnaam.xml
Content-type: application/xml

doe dat met een serverside taaltje naar keuze, of stel dat voor dat bestand in op je webserver configuratie

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

drm schreef op 12 December 2002 @ 13:21:
BtM909 > bah, vieze oplossing. Maar mijn respect voor jou is nog steeds _/-\o_
Was ook niet mijn oplossing :P

En ik probeerde behulpzaam te zijn! :'( ;)

[ Voor 13% gewijzigd door BtM909 op 13-12-2002 16:01 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• drm

drm

f0pc0dert

:D * drm ziet opeens dat zonder smiley zo'n opmerking helemaaal niet O+ is :+

edit:
zo beter? :+ ;)

[ Voor 14% gewijzigd door drm op 12-12-2002 13:31 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Server-side heb ik al gehad, zonder succes. Content-disposition ken ik en heb ik dankbaar gebruikt. Het werkt in IE ook prima. Maar: in mozilla en anderen werkt het niet, welk content-type ik ook gebruik. Zelfs als ik em op "application/x-msdownload" zet, gaat mozilla de XML nog steeds zelf openen |:(

Een IE-only oplossing is op zich wel ok, het leeuwendeel van onze klanten gebruiken toch IE, maar netjes is het niet. Als het ook in mozilla werkbaar te krijgen is, ben ik blij (en vind m'n baas me weer cool :))

日本!🎌

• drm

drm

f0pc0dert

content-disposition zou in mozilla ook gewoon moeten werken, gezien ik het daarin toch ook een aantal maal getest heb...

* drm zet ff testje online, moment

~ Gottfried Leibniz

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 20:47
Kan je dat ding niet zippen en dan dus laten downloaden. Ik geloof dat php wel zipjes kon maken, maar ben daar alleen niet helemaal zeker van.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• drm

drm

f0pc0dert

http://gerard.yoursite.nl/got/_Thanatos_/

Voila, werkt echt wel in Mozilla. :Y)

~ Gottfried Leibniz

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Sjeik: ik heb onderaan m'n post gezet dat zippen onmogelijk is. Het is trouwens voor de klant ook weer extra handelingen als het wel zou kunnen. We gebruiken overigens ASP.

drm: Bij mij werkt het dus niet... mozilla 1.1 nog hierzo. En de klant zal waarschijnlijk hooguit netscape 7 hebben en die is dacht ik op moz 1.0 gebaseerd, dus nog ouder.

日本!🎌

Pagina: 1