Ik heb de vakantie faq doorgenomen en was tot de conclusie gekomen dat ik een UV-filterje nodig heb. Een lens-adapter had ik al, dat is dezelfde als voor de Fuiji 602/6900/4900. Dus ik heb even bij Foka een Hama ø52 UV filtertje gehaald gisteren. Het leek allemaal prima te passen, ook met de converter weer op de filter. Tot ik de camera aanzette. *tik* was het ineens, het blijkt dus dat de lenshuls (of hoe dat ding dan ook mag heten) net tegen de randjes van de filter aanloopt
.
Mijn vraag is nu ook, zijn er merken UV-filters met een korter schroefdraad, of een dunnere flens ? Mijn laatste oplossing is een pakking, bestaan die of moet ik er zelf ééntje maken ? Het gaat echt maar om een gedeelte van een mm waarom het niet past
.
Mijn vraag is nu ook, zijn er merken UV-filters met een korter schroefdraad, of een dunnere flens ? Mijn laatste oplossing is een pakking, bestaan die of moet ik er zelf ééntje maken ? Het gaat echt maar om een gedeelte van een mm waarom het niet past
edit:
Vergeet ik nog, ik heb Foka al gehad en kan hem ruilen, eventueel een B&W filter, maar dat moet dan wel passen natuurlijk.
Vergeet ik nog, ik heb Foka al gehad en kan hem ruilen, eventueel een B&W filter, maar dat moet dan wel passen natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door mrknowitall op 12-12-2002 13:10 ]
One of the animals has left its cage today.