• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Ik heb de vakantie faq doorgenomen en was tot de conclusie gekomen dat ik een UV-filterje nodig heb. Een lens-adapter had ik al, dat is dezelfde als voor de Fuiji 602/6900/4900. Dus ik heb even bij Foka een Hama ø52 UV filtertje gehaald gisteren. Het leek allemaal prima te passen, ook met de converter weer op de filter. Tot ik de camera aanzette. *tik* was het ineens, het blijkt dus dat de lenshuls (of hoe dat ding dan ook mag heten) net tegen de randjes van de filter aanloopt :(.

Mijn vraag is nu ook, zijn er merken UV-filters met een korter schroefdraad, of een dunnere flens ? Mijn laatste oplossing is een pakking, bestaan die of moet ik er zelf ééntje maken ? Het gaat echt maar om een gedeelte van een mm waarom het niet past :(.

edit:
Vergeet ik nog, ik heb Foka al gehad en kan hem ruilen, eventueel een B&W filter, maar dat moet dan wel passen natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door mrknowitall op 12-12-2002 13:10 ]

One of the animals has left its cage today.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je dat stuk wat niet past er niet afzagen als die B&W ook niet past? Je kunt het natuurlijk sowieso passen in de winkel :) Maar anders zou dat dus een optie zijn :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

waar heb je die adapter kunnen kopen ? ik ben ook op zoek naar een adaptor
maar dan voor de pentax 330 GS

werkt da goe zo een adaptor

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 12 December 2002 @ 13:25:
Kun je dat stuk wat niet past er niet afzagen als die B&W ook niet past?
Ik heb ook al aan de draaibank zitten denken ;). Probleem is natuurlijk wel dat je mogelijk het filter zelf beschadigd.
Misschien dat ik een pakking kan maken van 0,5 mm LDPE folie, ezg maar stugge vijverfolie.
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 13:26:
waar heb je die adapter kunnen kopen ? ik ben ook op zoek naar een adaptor
maar dan voor de pentax 330 GS

werkt da goe zo een adaptor
Ik heb hem sinds zaterdag, de adapter werkt iig goed, de converter ook voor zo ver ik het heb kunnen zien.

Bij Foto Konijnenberg heb ik de adapter besteld, compleet met een Raynox 1850. Geen idee of dat er ook voor de Pentax is, maar mijn HP staat ook niet appart vermeld. Hier hebben ze ook veel leuk speelgoed

[ Voor 63% gewijzigd door mrknowitall op 12-12-2002 13:40 ]

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

kunde gij is wa resultaten laten zien ?

• Azecos
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

Azecos

Can't help it..

Kijk voor digitale camera-lenzen en adapters eens op www.tiffen.com. Daar kun je kijken welke adapters en filters er voor jouw toestel beschikbaar zijn.
Pagina: 1