[Debian] Hoe kom ik van ide-tape af

Pagina: 1
Acties:

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:25
Hoi,

Ik ben druk bezig om mijn tape streamer aan de praat te krijgen, en na wat geklooi met de ide-tape in de kernel kwam ik er al snel (heel snel...) achter dat als ik die meecompile de bak crashed vanwege een killing interrupt handler.

Maakt op zich niet zoveel uit, je schijnt het ook aan de praat te kunnen krijgen met ide-scsi en osst. Maar ja, nu het probleem.

Ondanks dat ik een nieuwe kernel compile en installeer, hij blijft die ide-tape laden. Het lijkt wel of hij ergens is blijven hangen sinds ik een keer insmod ide-tape heb gedaan. (als ik met mijn "oude" 2.4 kernel (van voordat ik met ide-tape ging kloten) boot gaat het trouwens wel goed).

Ik heb al de hele kernel source opnieuw gedownload, maar het probleem blijft terug komen. In mijn .config staat ide-tape ook niet aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Steven op 12-12-2002 12:07 ]

Verwijderd

heb je je kernel mbv. kernel-package (make-kpkg) gemaakt?

• Steven
Nee, zo: make dep clean bzImage modules modules_install bzlilo

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:45
Oude kernel booten, /lib/modules/<nieuwe kernel> wegflikkeren, hercompilen met make-kpkg en dan installeren met dpkg -i.

• Steven
_JGC_ schreef op 12 December 2002 @ 12:50:
Oude kernel booten, /lib/modules/<nieuwe kernel> wegflikkeren, hercompilen met make-kpkg en dan installeren met dpkg -i.
Nope werkt niet, die ide-tape blijft komen, en crashen :(

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Kijk even of de ide-tape module in je /etc/modules file staat, en check ook even /etc/modules.conf.

My other computer is your windows box.

• Steven
Dim schreef op 12 December 2002 @ 13:53:
Kijk even of de ide-tape module in je /etc/modules file staat, en check ook even /etc/modules.conf.
In heel /etc staat geen een bestand met de tekst ide-tape :'(

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Met modconf kun je je modules "gemakkelijk" beheren.

• Steven
Ik wordt nu helemaal schreeuwend gek; Ik heb nu alles zo ongeveer weggegooid, de kernel opnieuw gedownload, de ac-2 patch gedownload. Niet al te veel aangezet. ide-tape.c gerenamed naar ide-tape.c~ en nog steeds crashed mijn PC bij elke nieuwe kernel die ik compile :'( Ik wordt hier heel erg moedeloos can :(
Rudoli schreef op 12 December 2002 @ 17:50:
Met modconf kun je je modules "gemakkelijk" beheren.
modconf vind geen modules (die zijn weggehaald met de tip van _JGC_).

[ Voor 3% gewijzigd door Steven op 12-12-2002 19:01 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 13:11

deadinspace

The what goes where now?

Je weet zeker dat je ook daadwerkelijk je nieuwe kernel boot? Niet dat je per ongeluk de oude boot?

• Steven
Ja, dat weet ik heel zeker. Ik gooi de oude telkens weg...

Verwijderd

Steven schreef op 12 december 2002 @ 21:05:
Ja, dat weet ik heel zeker. Ik gooi de oude telkens weg...
En update je daarna je bootloader? de data is er nog, en het kan goed zijn dat je bootloader die aanspreekt.
Welke bootloader gebruik je? ik dacht dat grub daar geel last van had, maar lilo wel.

• Steven
Ten eerste doe ik een make bzlilo en ik start altijd voor de zekerheid lilo nog ff.
Pagina: 1