Toon posts:

kabelinternet traag naar aansluiten router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
SInds deze week heb ik internet via de kabel (@home). Via een router (er moeten uiteindelijk 3 pc´s achter), heb ik wel een wekende verbinding voor elkaar gekregen, maar het openen van een pagina kan wel langer dan 3 minuten duren. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen. Alvast bedankt

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
geef eens wat meer info...
in de zin van welke router etc. welke nic's ?

Verwijderd

Topicstarter
tja, de router is van Sweex. Had eerst een router van SMC maar daar was 1 poort van kapot. Die Sweex router is direct een switch met 4 poorten. Een bekende van mij heeft dezelfde en daar werkt het prima.

Mijn OS is WinXP prof. Wellicht dat er daar nog wat met de instellingen gedaan moet worden. Verer weet ik niet wat je met nic bedoelt.

Verwijderd

Mischien een knikje in de kabel gehad en toen maar gewoon door gegaan met kabel door trekken ? Op het moment dat je een cat5 kabel scherp knikt is ie onbruikbaar.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
heb je de goede dns-servers ingevoerd in die router en de naam van @home die je krijgt, heb je die ook in de router aangepast? staat misschien de firewall van windows xp aan??

trouwens een nic, is een network interface card, of in gewoon nederlands: een netwerkkaart.

Verwijderd

Topicstarter
OK, kabel is goed (geïnstalleerd door een monteur) en de kabel tussen de router en de pc is nieuw uit de doos. Zonder router werkt alles perfect. De configuratie is een eitje, wijst zich vanzelf. de router heeft ook idd de naam gekregen die @home heeft gegeven (wsl heb ik anders helemaal geen verbinding). De firewall in XP is uitgezet. Volgens de Led´s op de router is er een snelle verbinding, maar ergens gaat het fout.

Mijn PC is van Compaq (P4, 1,4 ghz, 256 Rdram geheugen). Welke netwerkkaart erin zit weet ik niet, maar met de standaard kabelaansluiting (zonder router dus) werkt die goed
Pagina: 1