Toon posts:

stukken *.xls posten op een site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig aan een site voor een sportclub. Ze verlangen dat de tussenstanden van de ploegen wekelijks bijgewerkt wordt. Nu heb ik geen zin om elke week alles in notepad te gaan aanpassen dat is net iets te veel werk (25-tal ploegen). Het is dus de bedoeling dat iemand anders mij een *.xls doormailt die ik dan upload naar de server zodat alles automatisch aangepast wordt. Nu heb ik een versie werkende gekregen met de <!--#include file="file.htm"--> functie. Het gaat hier dan over een *.xls opgeslagen als *.htm. Maar dan heb ik dus ook 25 van die bestandjes nodig. Is er geen mogelijkheid om een excel te gebruiken met alle gegevens in en dan een bepaling in de include bijvoorbeeld

<!--#include file="*.htm/cellen A1-E12"-->
<!--#include file="*.htm/cellen A14-E25"-->

Of zijn er misschien andere oplossingen?

Alvast bedankt _/-\o_

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Voor zover ik weet niet.. Je kunt wel de XLS opslaan als CSV (Comma Seperated Values) en die simpelweg inlezen en omzetten naar je eigen HTML met bijvoorbeld PHP.

Heb je die optie niet: waarom zet je dan niet gewoon de hele XLS ter download op de site? :) Mensen: download hier de laatste scores in XLS! :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 08:38

André

Analytics dude

Of je vraagt aan alle ploegen of ze het in notepad aan kunnen leveren als plain text. Scheelt jou weer werk.

Of je maakt een CMS tool waarmee de ploegen zelf hun stand kunnen bijwerken.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:34
Toevallig een paar dagen geleden ook een topic over geopend. Dit werkt perfect

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/668214