XP 2600+ welke heb ik ?

Pagina: 1
Acties:

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Goeie dag mensen.

Met grote trots heb ik een 2600+ ontvangen vandaag. Dus dit ding fijn op bordje prikken.
Ik heb een FSB 166 versie gekocht maar hij loopt alleen op 133 * 19.
Winkel al contact mee gehad en kon worden omgeruild. Maar waar kan ik nu het verschil lezen op de core of sticker ??
Dadelijk krijg ik weer een 133 Mhz versie en dan wil ik er wat eerder bij zijn (niet gebruiken).

Iemand ?

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

19x133??? volgens mij moet die op 16x133 draaien op 2133 mhz. Ik heb de 2400+ en die draait op 15x133 (2000 mhz dus)

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Als het goed is is deze proc unlockt en kun je hem gewoon instellen op 13 x 166 of ik moet het verkeerd zien natuurlijk.
Maar ja, dat was de vraag niet: Volgens mij was hier laatst een stukje over op de frontpage, als je daar nou even zoekt ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 12:21 ]

Verwijderd

Kijk eens op de volgende pagina:

http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/at7-max2.htm

Je moet een bios update uitvoeren om de amd 2600+ te laten ondersteunen.

• motormuisje
Eh herstel 16 * 133 :( foutje...
Daar draait hij inderdaad op maar wil de 166 fsb versie...
en 13 * 166 krijg ik hem niet met standaard vcore aan de praat.... dus moet wel andere hebben. Maar waar zie ik het verschil op core / sticker ????

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Probeer eens WCPUID, als het goed is moet je het daarmee kunnen zien.

-- == Alta Alatis Patent == --

• motormuisje
WCPUID das als systeem aan staat.
Wat staat er voor verschil op de CORE ?

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Maar als hij loopt op 19x 133, dan draait hij toch, kan je meteen WCPUID proberen en even controleren... Of zie ik nu iets over het hoofd?

Edit:

Misschien kun je in de volgende .pdf-bestand iets meer vinden over je Athlon XP. Moet er wel bij zeggen dat ik het .pdf-bestand niet ingeladen krijg. Waarschijnlijk is de site van AMD plat.

http://www.amd.com/us-en/...s_and_tech_docs/25175.pdf

[ Voor 52% gewijzigd door CoRrRan op 12-12-2002 12:59 . Reden: Link toegevoegd ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

motormuisje schreef op 12 December 2002 @ 12:49:
WCPUID das als systeem aan staat.
[google=download wcpuid] :z

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Hmm, misschien heb ik inderdaad niet duidelijk gemaakt dat het een PROGRAMMA'tje is dat WCPUID. Maar als je de link volgt in mijn 1e post, kun je 'em direct downloaden.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:07

KneoK

Not in a million lightyears

BalusC schreef op 12 december 2002 @ 13:00:

[...]
[google=download wcpuid] :z
Dat gebruik je als je systeem AAN staat en volgens mij bedoelt de topicstarter dat hij het wil controleren als de machine UIT staat... Dus hij wil weten wat er op de processor zelf staat (naast core revisie/weeknummer ed.) als je een 133MHz versie hebt en wat er moet staan als je een 166MHz versie hebt...
Dan kan hij in de winkel gelijk kijken of ze hem nu WEL de goede hebben gegeven.

Overigens kan ik het antwoord op deze vraag niet geven want ik zou het niet weten...

Edit: omdat ik de afgelopen tijd weer veel gezeur lees over schreeuwen en dergelijken: de hoofdletters in dit bericht zijn voor de duidelijkheid, niet om te schreeuwen...

[ Voor 13% gewijzigd door KneoK op 12-12-2002 13:07 ]

• motormuisje
Ik wil dus als het systeem niet aan staat (dus ik gebruik de proc nog niet) kunnen zien wat voor tzpe het is (op core / sticker).
Nu zeggen hun van ja maar je hebt hem al gebruikt en nu kunnen wij hem niet meer als nieuwe verkopen (gelijk hebbhen ze). Ik krijg dus een nieuwe die wel op 166 moet kunnen lopen (standaard zonder overklokken) en wil dus van te voren als ik ding in handen heb kunnen vaststellen dat ik nu wel de juiste heb !!!!!!!!
Dus niet in moederbord drukken geen coolpasta erop niks gewoon optisch met mijn ogen kijken en zien dat het de 166 versie is ...

Wat staat er op de core / sticker.

WCPUID ken ik en gebruik ik regelmatig maar daar vroeg ik niet om !!!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ow, nu begrijp ik het.. :X

Topicstarter, kun je hier eens de volledige core codes posten? Volgens mij hebben 166MHz versies ergens aan het eind van de code 'D' staan ipv 'B' of 'C' :)

Ik heb vroeger ooit een site gezien waarin je heel makkelijk de type XP terug kan vinden aan de hand van de core code, maar helaas ben ik de favorieten kwijt na een Win2K reinstall :/

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

[quote]motormuisje schreef op 12 December 2002 @ 13:08:
Nu zeggen hun van ja maar je hebt hem al gebruikt en nu kunnen wij hem niet meer als nieuwe verkopen (gelijk hebbhen ze). [quote]

bagger zaak. Ik heb vorige week een 2400+ gekocht, die hadden ze niet op vooraad en heb toen in bruikleen een nieuwe 2000+ gekregen. Das pas een goede zaak.... :) En die heb ik gister trug gegeven en mijn 2400 mee naar huis genomen.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
BalusC schreef op 12 december 2002 @ 13:11:

Topicstarter, kun je hier eens de volledige core codes posten? Volgens mij hebben 166MHz versies ergens aan het eind van de code 'D' staan ipv 'B' of 'C' :)

Dit kan ik met 100% zekerheid beamen, op het einde moet een 'D' staan in het geval v.d. 166MHz FSB versie :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• motormuisje
Dank je heb gebelt en krijg nu inderdaad een D versie :)
Dat was het antwoord waar ik naar zocht......

Roman en Abbadon Thanks
Pagina: 1