C$ Weergeven in WInNT/2000/XP

Pagina: 1
Acties:

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-08 15:52

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Hoi Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik zit hier op een netwerk en bijna iedereen draait hier op Win ME. Nou zijn alleschijven ontzichtbaar gedeelt. Als ik (admin) op een win Me machine aanlog kan ik alles zien op het netwerk en dus ook alle computers. Als ik een computer bekijk dan zie ik de C$ schijf en kan ik dus alles doen. Nou draai ik zelf op win 2000 mijn collega op win xp. En wij willen dus ook de schijf c$ zien. Dit lukt wel met een foefje door achter de pc naam c$ te schijven MAAR het raare is dus dat we dan alleen mappen zien en geen bestanden!

Weet iemand hoe wij dit kunnen oplossen?

Ps. Ik heb bij mapweergave alles aanstaan. (om alle bestanden te kunnen weergeven) :)

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Dus als ik het goed begrijp gebeurt er dit:
Op een Win ME station: (Waarom je dat wilt GFI) \\computertje\
dan zie je alle shares, ook de shares met een $ erachter.

Op een Windows 2000 station: \\computertje\
Dan zie alleen de gewone shares, niet de hidden shares (+$) --> dat hoort ook zo.

Ga je dan naar \\computertje\c$ dan zie je daar alleen de mappen en geen files :?

Klopt het zo :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik kan je niet helemaal volgen, maar begrijp ik goed dat al die WinME dozen shares hebben met als naam "C$" ??

Volgens mij kan een Win9x bak niet een share hidden sharen (kan er totaal naast zitten).
In dat geval is het niet zo verwonderlijk dat je shares met een $ gewoon in de browse list ziet.

Normale echte hidden shares (dus die met een $ erachter) zul je nooit in de browse list zien, je moet simpelwerg de sharenaam weten.

Dat je in die hidden share vervolgens geen files ziet zal eerder een rechten kwestie zijn gok ik.

Ohja ... gelieve niet te groeten onder aan je post ;)
Zie hier waarom niet.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Equator

Equator

Crew Council

Koffie schreef op 12 December 2002 @ 11:57:
Volgens mij kan een Win9x bak niet een share hidden sharen (kan er totaal naast zitten).
In dat geval is het niet zo verwonderlijk dat je shares met een $ gewoon in de browse list ziet.
Ja hoor, kan Win95 en 98 wel. De remote admin doet dat nl. ook. Hier bij ons in het netwerk, zijn bij alle Win95 PC's de C: schijf geshared als C$. Werkt prima.

Maar, het is en blijft een wazig verhaal :?

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
OK Ok OK, ik leg het dus verkeerd uit :)

Opnieuw,

Wij hebben een netwerk met +- 100 Pc's
Daarvan hebben alle gebruikers WIN ME er opstaan. Deze pc;s hebben allemaal hun c schijf ONTZICHTBAAR gedeelt, dit houd dus in dat je hem niet ziet als je browed door de pcs maar wel als je in mapopties "älles weergeven"aan hebt staan. De "gewone"gebruikers kunnen niet door het netwerk browsen dit is allemaal geblocked onder hun account. ALs je als admin aanlogt kan je dus wel alles zien. Nu log ik als admin aan op een win ME machine en ik brows door het netwerk. Nu zie ik dus alle schares staan van die pc. Dus de C$ map. En hier in zie ik alles staan. Nou werken wij (de admins) niet met win ME maar 2 met Win XP en 1 (ik dus) met Win 2000. Als wij door het netwerk browsen zien we alle pc's staan en kunnen we ook kijken wat hun shares zijn. Als je de pc opent "dubbelklikt"dan zie je geen shares. Nu schijf je in je adres balk achter de pc "***NAAM***\C$ Nu komen wij in de C schijf maar zien we alleen mappen! :(

Hoe kunnen we nou alle bestanden zien. Beter uitgelegt zo?

• Equator

Equator

Crew Council

DukeN schreef op 12 December 2002 @ 12:22:
OK Ok OK, ik leg het dus verkeerd uit :)

Opnieuw,

Wij hebben een netwerk met +- 100 Pc's
Daarvan hebben alle gebruikers WIN ME er opstaan.
Duidelijk, maar waarom in godsnaam ;) (Minesweeper edition)
Deze pc;s hebben allemaal hun c schijf ONTZICHTBAAR gedeelt, dit houd dus in dat je hem niet ziet als je browed door de pcs
Dat klopt, daar zijn het 'hidden-shares' voor ;)
maar wel als je in mapopties "älles weergeven"aan hebt staan.
Oh.. Uhh.. weet je dat zeker :? Hidden shares zie je niet.
De "gewone"gebruikers kunnen niet door het netwerk browsen dit is allemaal geblocked onder hun account. ALs je als admin aanlogt kan je dus wel alles zien. Nu log ik als admin aan op een win ME machine en ik brows door het netwerk. Nu zie ik dus alle schares staan van die pc. Dus de C$ map. En hier in zie ik alles staan.
Dat lijkt me dan meer een bug/security flaw in ME.
Nou werken wij (de admins) niet met win ME maar 2 met Win XP en 1 (ik dus) met Win 2000.
Gelukkig, toch nog een verstandig persoon ;)
Als wij door het netwerk browsen zien we alle pc's staan en kunnen we ook kijken wat hun shares zijn. Als je de pc opent "dubbelklikt"dan zie je geen shares. Nu schijf je in je adres balk achter de pc "***NAAM***\C$ Nu komen wij in de C schijf maar zien we alleen mappen! :(

Hoe kunnen we nou alle bestanden zien. Beter uitgelegt zo?
Yep, veel duidelijker.. Maar snappen doen we het nog steeds niet.

Kan je vanaf je Win XP station, wel de files zien wanneer je de c$ share opent van de Win2000 machine :?

offtopic:
Windows ME is IMO geen OS voor een Bedrijf met een Netwerk. Daarom noem ik het ook een MineSweeper Edition

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
HAhaah Cyper! :*) Erg leuk! :)
Ik kan er niets aan doen maar er is hier inderdaad voor winMe gekozen. 8)7 Het is geen bug omdat je het ook in win 98 hebt :P .
Ik weet dat ik heel verstandig _/-\o_ _/-\o_

Maar wat valt er nu nog steedts niet te snappen btw? De XP's hebben hetzelfde.

:z :Z :z :Z :z :Z O-)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een hidden share is een hidden share, ook ik hoor voor het eerst in m'n leven dat je zonder extra (hack) tools bij het browsen hidden shares kunt zien :?

Enfin, dat iks niet helemaal het problee, het probleem is dus als volgt:

- Via een WinXP/W2K bak maak je een verbinding naar een \\COMPUNAAM\C$
- Je ziet hierin wel alle directorys, en kunt hier ook in browsen
- Je ziet geen files in de directory's

Hoe ziet je netwerk structuur eruit ?
Log je met al die WinME dozen aan op een NT domain ? Zijn die beheerdersstations daar ook member van ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
This een sternetwerk. De ME dozen... :).... die hangen aan de grote unix. Ja wij zijn daar ook member van B)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je ziet onder die hidden share (\\pcname\c$) dus alleen mappen zeg je?
Als je nu een map open doet, wat zie je dan?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

elevator schreef op 12 December 2002 @ 20:10:
Je ziet onder die hidden share (\\pcname\c$) dus alleen mappen zeg je?
Als je nu een map open doet, wat zie je dan?
Ik denk dat ie dan alleen weer de mapjes in die map ziet, en nog steeds geen files. (of hij ziet niets, als er in dat mapje alleen files zitten :))

Ik begrijp je probleem prima, maar ik heb er nog nooit van gehoord/gezien.
Is het resultaat wel reproduceerbaar, dwz, als je het op een andere XP/2000 machine probeert zie je ook alleen mapjes??

Wees consequent, maar niet altijd

• Equator

Equator

Crew Council

NOg een keer dan :(

Kan je vanaf je Win XP station, wel de files zien wanneer je de c$ share opent van de Win2000 machine :? (Of vise versa)
Pagina: 1