Domein verhuizen?

Pagina: 1
Acties:

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 11:36
Hoe lang mag dat duren eigenlijk?

Ik heb 3 December een move aangevraagd (met de bevestigende fax).
Lijkt me dat het zo onderhand wel rond had mogen zijn?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Per 'provider' is dat verschillend, hangt meestal van de administratie van dat bedrijf af. Technisch kan het verhuizen van een domeinnaam binnen 24 uur rond zijn.

Ik zou zeggen: Neem contact op.

Download my music on SoundCloud

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:15

JB

Cédric roelt!

Al contact me ze opgenomen over de stand van zaken?

Mijn boefje is liev!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
neem dan contact op met je provider

edit:
Oke te laat dus

[ Voor 33% gewijzigd door Mr_DD op 12-12-2002 11:27 ]

Verwijderd

.nl kost een verhuizing circa 3 werkdagen, bij .com is dat erg verschillend.

• Tazzy
Het gaat om een .net domein wat van Enom naar ServerNation gaat.

Ik heb al een paar keer met die gasten gemaild en krijg steeds de bevestiging dat het allemaal goed gaat?

Verwijderd

9 dagen is wel wat lang als ik eerlijk ben, maar als enom niet meewerkt kan servernation er weinig aan doen (als admin contact mail op die van enom staan althans).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 11:50 ]

Verwijderd

Bij wie staat het domein op dit moment geregistreerd.
Bij Enom of bij ServerNation ?

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Laat het admin-c adres ff wijzigen naar jou mailadres en laat je nieuwe ISP de aanvraag nogmaals indienen. Dan is je domeintje zo over.

I'm not as think as you stoned I am

• Tazzy
Staat nu nog bij Enom. Admin-c, kzal even kijken volgens mij kan ik die zelf de beheer pagina aanpassen

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Zowel het technische contact als het administratieve contact moeten bevestiging geven. Ligt dus van 2 dingen af. Misschien kun je ze allebei wel veranderen

• Tazzy
Ik kreeg afgelopen vrijdag een mailtje van mijn nieuwe hosting provider met de vraag of ik mijn goedkeuring wilde geven voor de verhuizing. Kwam bij INNW vandaan geloof ik?

Verwijderd

Kan mailtje komt bij .com .net enz. niet bij de nieuwe provider vandaan. Dit komt van een overkoepelde partij vandaan, network solutions, opensrs enz.
Deze moet beantwoord worden.
Het is mogelijk dat je hierna nog een tweede mailtje ontvangt. Deze ontvang je als ook van registar wisselt, dus van bijv. network solutions naar opensrs.
Deze mailtjes zijn vaak erg onherkenbaar, dus goed lezen zou ik zeggen.

• Tazzy
Goed lezen, Si 8)

Mailtje kwam volgens mij dus bij INNW of iets wat er op lijkt vandaan, kzou thuis even moeten kijken wat het exact was.

• Tazzy
Mailtje kwam van transfervalidation@inww.com

• Tazzy
Gister nog eens gemaild met die pipo's van ServerNation. Schijnt dat mijn domein de status "protected" heeft? WTF is dat dan?

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmmm... er is ook een Edit-knop ;)

Ik heb slechte ervaringen met een domeinverhuizing. Een .net verhuizing heeft ongeveer 3 maanden geduurd. Iedere keer stuurde de nieuwe provider een bericht naar de postmaster, en iedere keer werd deze geweigerd. Vraag me niet waarom. De oude provider bleef maar zeggen dat zij de verhuizing hadden goedgekeurd. Uiteindelijk was de naam verlopen en heb ik 'm laten verlengen bij de oude en toen kon die wel verhuisd worden. Ik moest toen nog een keer registratiekosten betalen bij de nieuwe provider.... Lekker allemaal.
Overigens was de oude provider IS.nl Zeer slechte service!

Conclusie, je moet er flink achteraan zitten en van je oude provider een bevestiging vragen of zij de verhuizing goedkeuren.
Succes!

Verwijderd

Tazzy schreef op 23 december 2002 @ 09:59:
Gister nog eens gemaild met die pipo's van ServerNation. Schijnt dat mijn domein de status "protected" heeft? WTF is dat dan?
Dat je huidige domeinboer het domein moet releasen alvorens deze kan worden verhuisd naar een andere domeinboer. Of te wel je oude domeinboer effe op zijn donder geven,

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 22:36
Ik heb bij IS een keer met advocaten moeten dreigen voordat ze zich netjes gingen gedragen (naar de regels). Ik denk dat je erg moet oppassen als met IS in zee gaat.

None

• Tazzy
Heb net Enom een vriendelijk mailtje gestuurd zo van: Ik probeer te verhuizen maar ergens lijkt het tegen gehouden te worden? Weten jullie soms waarom??? ;-)

• Tazzy
Geachte heer van Turnhout,

Wij houden verhuizingen nooit tegen. Een transfer lock wordt gebruikt om foutieve verhuizingen te voorkomen. Ik heb deze verwijderd en u kunt uw domeinnaam zonder problemen verhuizen.

Met vriendelijke groet,

[NAAM SNIP]
ENOM.NL
DUS... d i k k e z u c h t...
Pagina: 1