Ik wil zelf zo'n ding gaan maken, want de normaal verkrijgbare zijn perperduur. Ik heb al meerdere schakelingen bedacht, maar deze izjn geen van alle geschikt.Wie kent niet het steeds weer terugkerende ritueel van het nalopen van een reeks schakelaars om te zien of alle randapparatuur wordt in- of uitgeschakeld. Soms zijn aapachtige armen en handen hierbij een uitkomst. Dé oplossing is een PGEP smartswitch, een strook met meerdere contactdozen waarvan één speciale, de 'master'. Als van deze 'master' minimaal 50mA stroom wordt afgenomen, schakelt een relais automatisch de netspanning door naar de overige dozen, de 'slaves'. Dit betekent in de praktijk dat u slechts één apparaat, b.v. uw PC of monitor, hoeft in te schakelen om ook alle randapparatuur in te schakelen.
Het is dus de bedoeling dat een stroomafname van het ene apparaat (zaagmachine) een andere apparaat (stofzuiger) inschakeld. Dit wordt ook wel Lastrelais of inschakelautomaat genoemd.
Het moet uiteindelijk een kassie worden met een tweetal stopcontacten en een stekker eraan. Een master stopcontact voor de zaagmachine, en een slave (geschakeld) voor de stofzuiger
Mocht iemand echt een creatieve bui hebben kan hij/zij misschien ook ff nadenken of het al dan niet mogelijk is om een uitschakelvertraging in te bouwen (naar mijn idee tussen de geschakelde relais en de strofzuiger
Dit hoort m.i. wel hier thuis (ook al is het een beetje gek) want een beetje modder wil toch geen zaagsel in z'n sjhieke kast krijgen
PS Als dit geen duidelijk vraag is weet ik het niet meer.....
En needless to say, ik heb Conrad, google, etc al geprobeerd.....