VCool Alternative voor Intel PIII en PIV cpu's

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik zoek een VCool alternative voor wat Intel pc'tjes in Openleercentra bij mij op het werk c.q. school. Een aantal cpu's worden te warm en er wordt door de leverancier niets aan gedaan. En hierdoor is de uitval vrij hoog.

b.v. PIII-733 60 graden
PIV-1600 65 graden.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:47

JWO

standaard intel coolers er op zetten ?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Meestal wel ja, Meestal hebben ze er een boxed versie ingedumpt :( Ze hadden ook een aantal geleverd met Coolmaster coolers... en nergens last van... :)

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
erm, wat voor os draaien ze? want win2k en win xp hebben al een soort vcool ingebouwd, standaard

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Roman schreef op 12 december 2002 @ 11:28:
Meestal wel ja, Meestal hebben ze er een boxed versie ingedumpt :( Ze hadden ook een aantal geleverd met Coolmaster coolers... en nergens last van... :)
Standaard intel koelers zijn zo'n beetje de beste koelers voor een intel :P
Heb hier twee p4's draaien (thuis).
Een p4-1300 met originele intel cooler,zonder pasta (tja, die was er aan gegaan tijdens het verplaatsen van ene mobo naar andere) die stabiel draait stressed op een graat of 35.
Een p4-1800 met een (ff zoeken hoe ie ook weer heet) stabiel draaiend op een graad of 34...

Zit er wel koelpasta tussen de koeler + proc :?

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 12-12-2002 11:31 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Er draait 98 op, beleid van school...

Op die boxed koelers zit meestal zo'n thermal pad, als je die eraf schuurd en er koelpasta tussen douwd gaat het goed (bij PIII dan). Maar ik zeg al het bedrijf waar we die dingen van daan hebben doen er nix aan, en ik ben niet van plan om 250 pc's open te schroeven.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Weet niemand een programma wat het zelfde doet als VCool voor een Intel???

Please...

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
volgens mij is dat niet nodig, intel processoren worden zowieso niet heet als je ze niet stressed, en als je dat wel doet helpt vcool niet meer
een p3 wordt idle haast niet warm, de mijne niet tenminste en ik had geen vcool ofzoiets
dat heeft dus totaal geen zin, je zult die PC's open moeten schroeven vrees ik

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Ik dacht (en weet het niet zeker, dus wetenschappelijk bewijs kan ik niet leveren :P) dat intel cpu's dat al automatisch hebben ingebouwd gekregen, dus je zou echt ff naar je physieke setup moeten gaan kijken; koelprut er goed op?(artic silver3 erop smeren), koelblok er goed op? cooler heeft geen kuren? stof in je heatsink?.... uhmmmm you name it.... :)
Pagina: 1