Toon posts:

Muizenissen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het wieltje van mijn ouwe trouwe Logitech M-C48 (standaardmuis, 4-5 jaar oud) werkt nogal stug daarom heb ik een nieuwe gekocht.

Op die Logitech M-S48a (ook een standaardmuis) werkt het wieltje weliswaar veel soepeler. Maar er is het probleem dat vaak de muiscursor ergens blijft hangen, alsof de kogel vuil is. Alleen is de kogel niet vuil, en ook de asjes zijn brandschoon.

Ik dacht misschien een ongelukkige muis in handen gekregen te hebben en heb daarom een andere nieuwe muis aangesloten.

Ditmaal een Safeway SW 3D, wat ook weer een gewone muis met wieltje is. Het ding valt me reuze mee, alleen: ook hier blijft geregeld de muiscursor hangen, terwijl de kogel en de asjes brandschoon zijn.

Een vierde muis, een Compaq M-S34 (gewoon een twee knops muis, de bodem ziet er nogal 'Logitech-achtig' uit) muist weer wel zonder hinderlijke onderbrekingen.

Sluit ik weer m'n ouwe muis aan, is het euvel verdwenen. Wat kan er de oorzaak van zijn dat de twee andere muizen minder soepel werken? Ik kan me moeilijk voorstellen toevallig twee verschillende muizen gekocht te hebben die niet 100% zijn.

Tenslotte: de muizen zijn steeds aangesloten op mijn systeem met het Chaintech CT6AJA4 mainboard, op de normale PS/2 aansluiting. Met of zonder muismat maakt geen verschil.

• gprins
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 22:35

gprins

Crtl + Alt + Del

heb je de drivers van logitech al geuninstalleerd die kunnen namelijk nogal irritant zijn ingesteld uit ervaring

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, erg vaag... het zou idd. een driver probleem kunnen zijn zoals hierboven al wordt gezegd, maar dan zou die M-S48a wel normaal moeten werken lijkt me.

Probeer eens die nieuwe muizen aan te sluiten via USB, als dit mogelijk is. Wie weet is dat een oplossing.