Toon posts:

[linux] kernel updaten naar 2.4.20

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen ,

ik ben bezig mijn kernel up te daten naar 2.4.20, deze heb ik namelijk nodig voor een driver wie ik gevonden heb. Voor deze kaart zijn er voor de rest geen drivers te vinden dus het is wel een moeten om deze kernel draaiende te krijgen. Maar nu krijg ik het volgende probleem bij de instalatieprocedure:
- het gedeelte van "make menuconfig" gaat perfect en wordt ook goed afgesloten.
- hierna typ ik in "make dep", maar dan gebeurt er het onderstaande.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
gcc -Wall -Wstrict-prototypes -O2 -fomit-frame-pointer -o scripts/mkdep scripts/mkdep.c
In file included from /usr/include/bits/posix1_lim.h:126,
                 from /usr/include/limits.h:144,
                 from /usr/lib/gcc-lib/i386-slackware-linux/2.95.3/include/limits.h:117,
                 from /usr/lib/gcc-lib/i386-slackware-linux/2.95.3/include/syslimits.h:7,
                 from /usr/lib/gcc-lib/i386-slackware-linux/2.95.3/include/limits.h:11,
                 from scripts/mkdep.c:35:
/usr/include/bits/local_lim.h:36: linux/limits.h: No such file or directory
make: *** [scripts/mkdep] Error 1

er is dus iets mis. Ik ben toen gaan zoeken op het internet en vond de volgende oplossing:

ln -s /usr/src/linux-2.4.20/include/linux linux

en

ln -s /usr/src/linux-2.4.20/include/asm-ppc asm

als ik hierna de instalatie opnieuw startte dan moest het werken. Maar het werkt dus niet. Heeft iemand misschien de oplossing??? ik kan het niet vinden op internet. Het bestandje limits.h staat wel in de map /usr/include/bits/ en ook het bestand local_lim.h staat er.
:? :X 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 11:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ohw jah, ik heb nu slackware 8.1 kernel 2.4.18

was ik vergeten te vermelden.

Verwijderd

Topicstarter
tevens werkten de volgende oplossingen ook niet: (kben toch nog ff gaan zoeken en toen werden deze oplossingen aangedragen:
terwijl ik in de dir "/usr/src/linux-2.4.20" stond gaf ik de volgende commando's

ln -s /usr/src/linux-2.4.20/include/linux linux

hierna weer opnieuw de instalatie gestart maar het was met hetzelfde resultaat als hierboven. ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 12:07 ]

Verwijderd

Kun je geen module bouwen voor die driver tegen de huidige kernel, en die inserten?

Verwijderd

al in /usr/include/linux oid gekeken?

Verwijderd

Op de Slackware CDROM staat een package met kernel-headers. Waarschijnlijk ben je die vergeten te installeren. Deze staat in de D-serie (/slackware/d op je cdrom).

offtopic:
Zou je de edit functie voortaan willen gebruiken in plaats van vlak na elkaar drie replies te typen ?
Dank u.

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28
Ik denk dattie in de verkeerde directory bezig is.
Doe maar eens cd /usr/src/linux en dan make dep
misschien dat dat wel werkt?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 10:52:

Heb je een ppc dan ? Op een IA32 CPU zou deze moeten wijzen naar asm-i386 en die link hoef je zelf normaal gesproken niet te maken.

Verwijderd

Topicstarter
|:( ok vrotvogel tnx. het werkt nu _/-\o_
Pagina: 1