"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
k kan als ik straks thuis ben wel ff kijke, als je wil
maar denk nie dat ie gaat werken over 6/7 meter
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Jaah soohw wat ! altijd dat eeuwig ......
Mischien heb je hier wat aan een gsm verklikker met een bereik van 2 tot 30 meter.
http://www.cellular.co.za/cellphone_detector_plus.htm

Hier een link naar een pdf file van electuur met schema's voor de zelfbouw van een gsm detector.
http://www.elektuur.nl/miniproj/download/010128nl.pdf
[ Voor 27% gewijzigd door janster op 12-12-2002 10:59 ]
dus alles hier is computer-gerelateerd? denk t dus ff niet he... ga ff zlef de FAQ lezen, niet alles hoeft computer-gerelateerd te zijn...
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
had ik ook gevonden, si een leuk dingetje, maar ik wil/moet het zelf maken, t is een schoolproject. en daarbij zit dit apparaatje er redelijk duur uit...janster schreef op 12 December 2002 @ 10:54:
[...]
Jaah soohw wat ! altijd dat eeuwig ......![]()
![]()
Mischien heb je hier wat aan een gsm verklikker met een bereik van 2 tot 30 meter.
http://www.cellular.co.za/cellphone_detector_plus.htm
[afbeelding]
Check dan even mijn geditte reply hierboven, daar staat een link naar een pdf'je met een handleiding en zelfbouw voor een gsm detector.DoD Cerberus schreef op 12 December 2002 @ 10:59:
[...]
had ik ook gevonden, si een leuk dingetje, maar ik wil/moet het zelf maken, t is een schoolproject. en daarbij zit dit apparaatje er redelijk duur uit...
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Volgens mij van de strailing die de GSM uitzend om contact te maken met het basisstationBaRF schreef op 12 December 2002 @ 11:04:
die nieuwe flashstickers zijn btw wel super kleinwaar haalt zon ding stroom ofzo vandaa man?
ok, net ff gelezen, ziet er heel interessant uit, denk dat ik daar wel wat mee kan...janster schreef op 12 December 2002 @ 11:01:
[...]
Check dan even mijn geditte reply hierboven, daar staat een link naar een pdf'je met een handleiding en zelfbouw voor een gsm detector.
thx!
iemand misschien nog schema's voor verklikkers die geen richting enzo aangeven maar gewoon algemeen werken!?
[ Voor 15% gewijzigd door DoD Cerberus op 12-12-2002 11:10 ]
uit de moderator policy:DoD Cerberus schreef op 12 december 2002 @ 10:56:
[...]
dus alles hier is computer-gerelateerd? denk t dus ff niet he... ga ff zlef de FAQ lezen, niet alles hoeft computer-gerelateerd te zijn...
"Elektronica topics
Voor de elektronica topics geld dat ze wel computer gerelateerd moeten zijn. Dus huiswerkvragen over elektronica, alsmede alle niet-computer gerelateerde vragen zijn hier niet gewenst."
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
ja hoor, en van regels mag niet afgeweken worden ofzo!?droupsnoet schreef op 12 December 2002 @ 11:17:
[...]
uit de moderator policy:
"Elektronica topics
Voor de elektronica topics geld dat ze wel computer gerelateerd moeten zijn. Dus huiswerkvragen over elektronica, alsmede alle niet-computer gerelateerde vragen zijn hier niet gewenst."
t is toch redelijk technisch en ik denk dat veel tweakers dit wel interessant vinden...
als dit topic je niet aanstaat post je m maar in SM, en nu weer ontopic graag....
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 11:09:
[...]
Volgens mij van de strailing die de GSM uitzend om contact te maken met het basisstation
lol...dus volgens jou kan er een spanning draadloos verstuurd worden ?
Dat zou niet best zijn....
Nee, dat kan niet. Dat soort zendsignalen zijn altijd zeer hoge frequenties (GSM 900, 1800 of 1900 mhz), geluid dus
(gewoon uit nieuwschierigheid)
En dat gezeik over de FAQ ... Post dan niks en pl**r op
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Verwijderd
Ik neem aan dat dit ter ondersteuning van mijn post (3/4 messages hier boven) is?TheDarkLord666 schreef op 12 december 2002 @ 11:36:
Wel leuk idee ... maar waarom wil je dit ?
(gewoon uit nieuwschierigheid)
En dat gezeik over de FAQ ... Post dan niks en pl**r op![]()
Zo irri ... post dan niks ...
En ik wil nog steeds weten waarom je dit wil
Lijkt mij ook wel leuk ...
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Dat denk ik ook, juist zoals water begint te trillen in een microgolf, zullen die dingen ook wel licht beginnen geven onder invloed van 900,1800,1900 mhz etc._MaLa_ schreef op 12 december 2002 @ 11:53:
die flash stickers zijn ook wel geinig en klein volgens mij reageren die lampjes en die flashstickers door een bepaalde ferquentie
verder voor de topicstarter, dat project van elektuur kun je gewoon beschouwen als 2 apparte schakelingen die elk hun signaal naar een kant van de hoofdtelefoon sturen. Dus als je 1 helft maakt zal het ook wel lukken. (En als je een dergelijke opdracht krijgt voor school, lijkt het me dat je wel al wat elektronica gekregen hebt
Tuurlijk kan dat, maar je haalt wel wat dingen door elkaar. Die GSM frequenties zijn geen "geluid" maar elektromachnitsche straling. Als je denkt dat dat geluid is, dan is licht ook geluid. Licht heeft immers ook een frequentie, echter vele malen hoger. Maar goed: Die elektromachnetische straling kan weer worden omgezet naar electricieteit, meestal door middel van een spoel. Is eigenlijk hetzelfde als met een radio. Je hebt vast ooit wel eens op school bij techniek een radio zelf in elkaar moeten flansen zonder enige spanningsbron. Zo'n GSM ding werkt net, echte is de bij GSM straling zo groot, dat de opgewekte spanning genoeg is om een LEDje te laten branden.Cutebritney schreef op 12 December 2002 @ 11:31:
[...]
lol...dus volgens jou kan er een spanning draadloos verstuurd worden ?
Dat zou niet best zijn....
Nee, dat kan niet. Dat soort zendsignalen zijn altijd zeer hoge frequenties (GSM 900, 1800 of 1900 mhz), geluid dus
als je er ff bij zegt dat je dat ding op je PC wil aansluiten en dn op het display "GSM allert" wil zetten, dan zijn er ook niet zoveel mensen aan het saniken
[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 12-12-2002 12:41 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Een GSM zendt met maximaal 4Watt ongeveer, een LEDje heeft heel wat minder nodig om op te lichten...
HUILEN!"§#"!@droupsnoet schreef op 12 december 2002 @ 11:17:
[...]
uit de moderator policy:
"Elektronica topics
Zullen we het modereren maar gewoon aan de Modjes overlaten?
Hoe kan zo'n dingetje dan zo klein zijn als in zo'n sticker?
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
In biebboeken zitten bijvoorbeeld ook zulke spoeltjes (anti diefstal).
kben nu ff bezig met het maken van een berekening wat zo'n dingetje moet gaan kosten...
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb geen tijd om het helemaal uit te zoeken. Wij verkopen Netfilters vanaf 400VAC/5MWatt, iets anders qua werking
Dit topic is gesloten.
![]()