Toon posts:

Help, computer valt steeds uit!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Celeron-2 566 systeem dat ongeveer 2 maanden goed heeft gefuctioneerd, alleen wou hij vaak niet uit met de aan/uit knop (nadat windows was afgesloten), misschien dat dit er mee te maken heeft...

want nu heb ik het probleem dat als ik de computer opstart hij onverwachts uit valt..als hij een tijd uit heeft gestaan haalt ie windows.. en gaat dan uit... en gaat ook weer vanzelf aan! dan weer uit.. aan etc.....

Waar kan dit aanliggen.? voeding kapot? offuh..... ik weet het niet :(

Grtz Alka

Specs: cel566 (niet overclocked)
10 gb hd
simpele 230 watt voeding
voodoo3
realtek netwerkkaartje EtC...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
formatteer hem eens en zet er een schone windows op met niks geinstalleerd ook geen drivers enzo als ie dan nog in de fout gaat dan weet je in ieder geval dat het een hardwarematig probleem is.

Verwijderd

Zit je moederbord wel goed vast?
Hij kan kort sluiting veroorzaken, bv. als je tegen de kast aan stoot!

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ik zou idd eens checken of er geen schroefje oid in je kast ligt. Heb ik ook eens gehad en toen lag er een schroef op mun grafische kaart die voortdurend sluiting maakte :( waardoor hij vanzelf uitschakelde..... (gelukkig geen schade aan overgehouden, maar toch geen prettig idee)

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
ATX stekker ff checken dan aan&uit knop. dan voeding gebeurt wel meer met atx voedingen als zeteveel belast worden dat ze zo iets hebben van doe hetzelf maar

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• arnold24
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21
Heb je apparatuur in je PC die veel watjes vragen.

Anders moet je ff een 300 Watt voeding halen

Verwijderd

Topicstarter
Okeej bedankt iedereen :) , .. ik denk niet dat ik een zwaardere voeding nodig heb.

Ik denk dat, dat van die schroefjes een erg goed idee is, zou ook erg goed kunnen. Ik "sloop" 'm binnenkort wel uitelkaar en dan weer in elkaar :) kijken of het helpt.....

anders nieuwe voeding :(

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmm, valt tie echt weg, of branden er nog wel lampjes.
Wanneer er nog wel power opstaat, kan het ook liggen aan je CPU die een beetje losjes in zijn socket/slot zit.
Een probleem met je voeding kan het idd ook zijn, maar het kortsluiting probleem klinkt zeer aannemelijk

And The Only One

Verwijderd

viel bij mij ook een keer schroeje van buro naar beneden... in pc.. poef.. uit... gelukkig niks ernstigs..
Pagina: 1