If it is alive it can be killed
Verwijderd
Dus 20 blokjes/dag
Greetinx [eNeRGy]
7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)
Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)
Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere
Verwijderd
Ik heb in de garage nog ergens een XT staan ook geloof ik, die zal ik morgenavond ook eens proberen terug te vinden.
Dank je wel, vriend blimmel. Je hebt mijn nieuwsgierigheid naar onbenullige kneut weer opgewekt. Dit kost me morgen weer een uur of zo
Anyway, kan iemand met een 386 zijn ding niet "onderklokken"?
Wow, wat een super ding!!! Mijn K6-2/450 haalt nog niet eens 1 MEGAkey/s.Mjn 486DX2/66 doet 64 Mkeys/s
Hier, nog zo'n super bak!uhh...mijn 486/133 doet 145 Mkey/s
Verwijderd
Ik heb nog een Genuine Intel 486 DX/25 liggen en die haalt op z'n gemak 12 kkeys/s
Uiteraard word iedereen hier razend jaloers van, dus iedereen met een deftig bod, laat maar weten
Verwijderd
Bij http://n0cgi.distributed.net/speed/query.cgi?cputype=all&arch=0&contest=rc5 ontdekte ik deze:
Intel 386sx 16 DOS 2.7100 RC5 5,454 Keys/sec
Als je daar nou eens Win9x op zet (of BeOS) zal het nog wel langzamer kunnen.
Alleen is de diskdrive kaputt van dat ding...
Ik zal eens proberen met een serial link...
Mocht het me lukken dan post ik het resultaat wel!
Oja, en die 386 kan ook nog op 8 MHz lopen met een BIOS instelling!!!!
Hier stond achterhaalde informatie…
386 sx 20
13,194.79 kkeys/sec
grappige is, dat het koetje hem als een 486 herkent. Geeft verder ook de melding dat de rc5/486/smc core niet wordt ondersteund.
Verwijderd
Het kan natuurlijk nog langzamer door moslo erop te zetten en hem op 1% van je processor intestellen.
Ik vraag me af of die trager is dan de 286 van een huisgenoot van me
die moet toch ook wel een 10kk/s kunnen halen
[J.d.I.] DirtyHarry,
286 zal niet lukken... is nl. géén 32 bits
Trouwens ze kunnen ook wel clients maken voor 16bits machines (of zelfs lager) maar dat heeft toch geen zin, veel te traag
Verwijderd
Bij de 386 was SX en DX voor de breedte van de bus, 16bit SX en 32bit DX.Ik heb thuis nog een 386 DX/16 staan (maar die DX boeit niet want RC5 is niet floating point)
De JAVA applet versie (die graast niet echt mee) en die op een 16Mhz 386, hehe.
Dat wordt pas snel!
Het gaat hier niet om een verdubbeling van de snelheid van de klok (sx, dx).De 386 is een 32 bits architectuur. De sx of dx staat voor een of twee keer de interne kloksnelheid, ofwel 16 of 33 MHz.
80386sx is een processor met een databusgtootte van 16 i.p.v. 32 die de 80386DX heeft. Hiermee was het mogelijk om met de 80386sx een 80286 te upgraden.
(edit) oops zeikerd had dit al verteld
In de 80486 lijn werd de coprocessor geïntroduceerd. sx stond hier voor zonder coprocessor, dx met coprocessor. Deze coprocessor was voor de floating-point.
Dit is wat digistorm bedoelde, maar hij was een generatie te vroeg.
Verwijderd
In de 80486 lijn werd de coprocessor geïntroduceerd
</quote>
Huh ik dacht dat mijn Laser XT al een coprocessor had (AutoCAD draaide erop)
maar dat was een los chipje... niet on-die
--------
80287 rulez!
Verwijderd
ik wilde wel eens kijken wat mijn 386 zou gaan grazen .. client gehaald, installen en wat denk je CRASH .. hahaha iets met de krnl386.exe..
niet meer vooruit te branden, is dit nog op te lossen of is het einde verhaal ?
Apple Macintosh Quadra 700: 19Kkeys/sec!!
/me out
Bericht hierboven
Volgens mij zou die dan op 8MHz kunnen draaien
Een c64 draait op ongeveer 1 mhz. Hij zal dus altijd langzamer zijn dan welke 286 dan ook!
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Pecunia non olet
SNES doet 3.5MHz met een 16bit versie van die 6502 dus da's ook een kanshebber.
jullie weten dat je minimaal een 32bit-cpu nodig hebt?
[rectificatie]
Apple Macintosh Quadra 700: 14Kkeys/sec!! (ipv 19)
hij doet 20,5 uur over 4 wu's
[/rectificatie]
/me moet er eens aan denken dat de smileys hier geen neus mogen hebben
Zoef
Ding doet toch niks in me tas.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
Verwijderd
Dat ding haalt op z'n sloffen 87 Kkeys
als ik heel snel type haal ik misschien wel 1 key/s !!!
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
leuke aan zo'n sparcje is dat je er 4 cpu's in kan drukken
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Powered bij meergranenbrood.
* blimmel is vandaag een beetje lui
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Verwijderd
One of the animals has left its cage today.
Ik denk niet dat dit zo'n snelheids-monstertje zal worden. Hoewel je er inderdaad een mandelbrot op 96x64 mee kunt maken zal het toch wel ff duren voor een RC5 pakketje er doorheen is. Verder is 'ie rekenmachine (want dat is het in principe) over te klokken, dus misschien dat er iemand toch iets mee kan. Nu nog een client voor de Z80...
Je kan z80 procjes voor een riks kopen bij de electronica boer
Powered bij meergranenbrood.
He zeikerd je zit te zeiken
37809.64 keys/sec (extremely nice mode).
tjaka !!!!!
Verwijderd
Silicon Graphics Iris Indigo Mips R3000-33MHZ Irix 5.3 met maar liefst 27.04 kkeys/s
En ja deze machine gebruik ik nog echt ook voor bepaalde dingen. !!!