Toon posts:

[asp.net] Mysql_insert_id tegenhanger?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er in asp.net een functie om het id (autoincrement) van het laast ge-inserte record op te halen?

Ik kan nergens de .net tegenhanger van deze php functie vinden :(

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je vergelijkt appels met peren.
Je wilt een MySQL functie gebruiken in .Net?

Kortom: afhankelijk van welke database je gebruikt. Als je zoekt op last insert, etc., icm met je databasenaam, moet je een heel eind kunnen komen met Google

[ Voor 29% gewijzigd door gorgi_19 op 12-12-2002 10:14 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Zoals gorgi_19 al zegt, dat heeft niets met ASP.NET of PHP specifiek te maken, het is afhankelijk van de database die je bebruikt.

Als je SQL Server, MSDE, Access2000 gebruikt, dan kan je het doen door het opvragen van de @@identity variable.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
oh stom het is idd een mysql functie geen php functie...
vond deze functie via google op php.net dus ging er vanuit dat het een php functie was :D

ik gebruik een mysql database met odbc connectie in asp.net, ik zou die functie dus gewoon moeten kunnen gebruiken?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
SELECT LAST_INSERT_ID; dus :)

Verwijderd

Topicstarter
okee na wat research heb ik dit gemaakt:
code:
1
select menu_id, menu_sortering from menu where menu_parent = 0 and menu_id <> LAST_INSERT_ID() and taal_id = 1

Deze query wordt uitgevoerd direct na de invoer van een nieuw record in de menu tabel op dezelfde connectie

is dit een betrouwbare manier om het laatst geinserte record te negeren?

Verwijderd

Topicstarter
hahaha hee thnx gert, had hem al gevonden :)

de last_insert_id is ook echt het door mij geinserte id? als mijn buurman een insert doet vlak na mij haalt hij niet dat id op?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Hmm... Misschien kijk je best eens de manual van MySQL over die functie, en zoek eens op of die functie session-gebonden is of niet.

De @@identity in de MS databases returned de id van het laatste record dat binnen de session geinsert werd, wellicht is dat bij die MySQL functie ook wel zo, maar je zoekt het best eens op.

[ Voor 43% gewijzigd door whoami op 12-12-2002 10:53 ]

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1