Ik heb thuis een netwerk met twee computers en een (proxy)server, de twee werkstations draaien Win2k Prof en de server draait op Win2k Server en ik heb een domein en DHCP lopen, maar wanneer ik een werkstation wil gaan opstarten krijg je het normale scherm van Win2k met de blauwe balk en daarna komt de windows interface met de kleur van je bureaublad en zo, dan gaat ie de computer instellingen laden en toepassen en daar gaat het fout, vanaf dat moment duurt het ongeveer een kwartier voordat ik op me desktop zit en kan beginnen met werken. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik denk zelf dat het met de DHCP te maken heeft maar dat weet ik niet zeker omdat ik nog maar weinig kennis heb van netwerken.
Volgens mij krijg je al veel eerder een ip toegewezen (onder het laden van windows).
Kan het niet zo zijn dat je active directory hebt? dan heb je namelijk een lange laadtijd omdat alles(je desktop etc..) wordt opgeslagen op de server.
tis maar een gok hoor
Kan het niet zo zijn dat je active directory hebt? dan heb je namelijk een lange laadtijd omdat alles(je desktop etc..) wordt opgeslagen op de server.
tis maar een gok hoor
Lekker op de bank
Verwijderd
weet je zeker dat je niet een of ander verschrikkelijk groot bestand op je desktop hebt staan.
Het is idd waar dat je al bij het laden van windows (dus nog voor het switchen naar desktop resolutie) een ip-adres krijgt. Doe maar eens een ping -t naar die machine tijdens het opstarten. Dan zie je wanneer hij reactie gaat geven.ZaZ schreef op 12 December 2002 @ 10:06:
Volgens mij krijg je al veel eerder een ip toegewezen (onder het laden van windows).
tis maar een gok hoor
Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!
Kijk eens ff waar je profiel staat:
Dat doe je onder Start / Configuratiescherm / Systeem.
Dan naar tabblad Gebruikersprofielen.
Als het type Zwervend is, maak er dan lokaal van.
[duurt het afsluiten van de pc ook errug lang?]
Dat doe je onder Start / Configuratiescherm / Systeem.
Dan naar tabblad Gebruikersprofielen.
Als het type Zwervend is, maak er dan lokaal van.
[duurt het afsluiten van de pc ook errug lang?]