Scooter_Fox schreef op 12 December 2002 @ 10:33:
[...]
Dat idee krijg ik dus ook van dat HSDI maar ik heb weinig keus of mijn 56K modem of HSDI (HSDI is nog niet beschikbaar hier) Maar er loopt nog een actie voor draadloos internet het zogenaamde WWP (
www.ikwilbreedband.nl) ff afw8ten allemaal en dan maar hopen dat het wat wordt zodat ik afstand kan doen van mijn 56K modem
Hmm kijk even op de volgende website VERY IMPORTANT!!!
Volgens mij is WWP samen met of onderdeel van Mango Univers
http://www.dagbladvanhetnoorden.nl en zoek op: pyramidespel.
Hieronder even de tekst die je dan krijgt te zien.......
Piramidespel-ondernemers weer actief
Algemeen - donderdag, 21 november 2002 06:52
exloo/groningen -
Een aantal ondernemers dat enkele jaren geleden betrokken was bij de organisatie van piramidespelen is opnieuw actief in het Noorden. Ze bieden via het bedrijf Mango Universe een vorm van draadloos internetten aan, dat werkt via een centrale computer en een ontvangstschotel die signalen van de satelliet Eutelsat oppikt.
Een aantal ondernemers dat enkele jaren geleden betrokken was bij de organisatie van piramidespelen is opnieuw actief in het Noorden. Ze bieden via het bedrijf Mango Universe een vorm van draadloos internetten aan, dat werkt via een centrale computer en een ontvangstschotel die signalen van de satelliet Eutelsat oppikt.
Op de computer kunnen vijftig tot honderd internetgebruikers worden aangesloten. De gebruikers betalen een bedrag voor de aanschaf van modemapparatuur en een vast bedrag per maand. Ook kunnen zij weer een server kopen waar opnieuw een aantal abonnees op kan worden aangesloten. Marcel Krohne uit Exloo is een van de aanbieders die apparatuur op de markt brengt. Volgens Krohne hebben honderden mensen in Noord-Nederland zich bereid verklaard met Mango in zee te gaan.
Mango Universe, geregistreerd in Ierland, wordt geleid door de zakenman Gerard Wessil, die in Meppel woonde. Of hij daar nog steeds woont is niet bekend. Wessil was een van de belangrijkste personen in de piramide-organisatie Vanilla, die in Nederland naar schatting achtduizend deelnemers heeft gehad. Velen van hen hebben duizenden guldens verloren.
Naast de computerapparatuur biedt Mango tevens een gezondheidsproduct, Vitality, aan. Ook dit product wordt via een zogeheten multi level marketing-organisatie aan de man gebracht. Degene die de hoogste trede in de mango-organisatie bereikt ontvangt de titel Mango-Samurai.
Organisatie van piramidespelen is op grond van de Wet op de Kansspelen sinds enige tijd verboden. Onlangs veroordeelde de rechtbank van Den Bosch in een eerste strafproces tegen organisatoren van de piramidespelen Eurostar Business Club en Freedom Travel Club een 37-jarige hoofdverdachte tot 12 maanden cel. De verdachte moet tevens inschrijfgeld aan de benadeelden terugbetalen. Een hoger beroepszaak in deze kwestie loopt nog. Bij het Interregionaal Fraudeteam van de regiopolitie Groningen zijn overigens nog geen meldingen binnengekomen van mensen die zich gedupeerd voelen door Mango Universe.
Marcel Krohne uit Exloo ontkent dat Mango Universe een piramide-organisatie is. "Een bedrijf als Philips heeft toch ook een hiërarchische structuur", zegt hij. "Geïnteresseerden kunnen bij Mango gewoon op een eerlijke manier geld verdienen." Volgens Krohne heeft Mango niks te verbergen en is iedereen welkom op de avonden waar voorlichting wordt gegeven over draadloos internetten. Volgens een andere betrokkene is argwaan ten opzichte van Mango en haar voorman Wessil onterecht. "Het is allemaal goed geregeld", zegt hij.
Loek Mulder
p.s. Loek Mulder is journalist van dagblad van het noorden....
Ben ik niet hoor