Geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:56
Ik heb net 128 mb pc100 gekocht, voor mijn eigen pc. IK had daar al wat inzitten, en nu wil ik een 64mb pc100 module in de pc van mijn ma zetten. Daar zit echter een (oud) moederbord (bcm sq575) in, en daar kan pc66 geheugen in. Kan ik nu die module uit mijn pc in die van mijn ma zetten?

Alvast bedankt,

Jerry

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:34
JA

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:50
Als in die andere pc ook sdram kan dan gaat het werken, het geheugen zal dan gewoon op 66 mhz draaien.

• Sherlock
hmm, als ik die erbij prik (er zit al 32 mb EDO in) dan gaat hij bij het opstarten van +/- 20000k gelijk door naar +/- 90000k en vervolgens geeft hij ee memory test failure aan. Het ligt niet aan het geheugen want bij mij doet hij het wel (2x gecheckt). Moet ik nog iets instellen in het Bios?

• Sherlock
iemand? Please??

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je moet wel die edo er uit trekken natuurlijk want edo + sdram werkt echt niet samen

• lekkerliegen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 18:38

lekkerliegen

Think about it

Het is niet mogelijk om EDO en SDRAM bij elkaar te plaatsen. Je moet alleen die DIMM of alleen die SIMM in je mobo prikken..

Volgends mij is het ook niet mogelijk om 2 DIMM-modules van verschillende snelheid in 1 mobo te laten draaien, maar dat weet ik niet meer zeker.. bv 133 en 100 op bij elkaar op 100 laten draaien, gaat ook niet

Explore everything - Maak je er niet zo druk om

• Sherlock
bedankt mensen, ik wist nie tdat je die EDO en SDRAM niet samen kon houden... Iemand nog EDO RAM kopen? ;-)

Pagina: 1