Toon posts:

Geen 3D geluid in games

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Terratec 512i met een optisch kabeltje aangesloten op mijn Sony STR-DE485E reciever. Het lukt inmiddels prima om surround geluid te krijgen met DVD's, maar niet met spellen. Ik heb Battlefield 1942, CounterStrike en Mohaa al geprobeerd, maar ze gaven allemaal alleen maar stereo geluid. Mijn reciever geeft automatisch aan wat voor een soort signaal hij binnen krijgt, en dat is altijd stereo (bij spellen dus).

Ik draai windowsXP en ik heb daarin aangegeven dat de computer op een 5.1 set is aangesloten. Ook heb ik natuurlijk "3D sound" en "EAX" aangevinkt in alle spellen.

Wat moet ik doen, kopen, downloaden, installeren of inpluggen om ervoor te zorgen dat ik wel 3D geluid in spellen heb

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

TdV

Het signaal dat de geluidskaart door dat optische kabeltje stuurt is ook enkel stereo, er zit geen encoder op je geluidskaart (alleen nForce moederborden hebben dat geloof ik). Het surround geluid komt er analoog uit. Je moet dus 3 analoge (stereo) kabels aansluiten voor surround geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, volgens mij zit er wel een encoder op die geluidskaart, kijk maar eens op: http://www.terratec.com/products/512i/512i_details.htm

Verwijderd

Dan moet je de analoge uitgangen gebruiken: voor 4kanaals game geluid 2 x stereo line-out jackplugs.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 11:04:
Dan moet je de analoge uitgangen gebruiken: voor 4kanaals game geluid 2 x stereo line-out jackplugs.
Is dat niet mogelijk via een optische kabel?? Hij moet namelijk naar mijn reciever toe, daar zitten alle boxen op aangesloten :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 11:21 ]

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

TdV

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 10:58:
Bedankt voor je reactie, volgens mij zit er wel een encoder op die geluidskaart, kijk maar eens op: http://www.terratec.com/products/512i/512i_details.htm
Er zit echt geen encoder op hoor; dat heeft geen enkele geluidskaart behalve de nforce mobo's zoals gezegd. Je het 2 stereo analoge uitgangen die jouw versterker van signaal kunnen voorzien of 1 keer stereo digitaal.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het dus goed begrijp is het niet mogelijk dat mijn geluidskaart het signaal niet door 2 jack plugjes stuurt maar door mijn optische kabel. Dat is wel jammer, want mijn reciever heeft volgens mij geen ingang voor 4 boxen :(

Is dit misschien mogelijk met een andere geluidskaart (geen mobo svp)?

• danielk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik heb precies het zelfde probleem. Ik heb de mijn AIWA AV-D58 Reciever ook met de SPDIF uitgang van de SB LIVE 5.1 aangesloten. DVD's werken goed maar bij spellen krijg je alleen maar stereo.

Is er niet een geluidskaart die EAX of A3D kan converteren naar een dolby digital 5.1 stream zodat de reciever het signaal herkent. Ik heb helaas geen analoge 5.1 aansluitingen op de reciever en ben niet van plan een andere reciever aan te schaffen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

dit is al heel vaak langsgekomen (en staat ook in de sblive/pc-speakers FAQ). Er zijn geen kaarten die er AC3 van kunnen maken. De nForce kan wel iets encoden, maar er zijn geen spellen die daar echt gebruik van maken. Hij kan niet van EAX/A3d >> AC3 doen iig.

meerkanaals geluid uit digitale uitgang van geluidskaart?

Daar staat onder andere een heel verhaal

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.