Computernaam en werkgroep switchen bij boot

Pagina: 1
Acties:

• resi_70
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 15:19
Om te beginnen heb ik de faq gelezen en diverse forum topics. Helaas ben ik nog niet overtuigd dat ik het gevonden :? heb vandaar jullie raad.

Ik heb een laptop met win2000 die op het werk met een vaste naam wordt aangemeld op het domein. Thuis wil ik met deze laptop via @home kunnen internetten die moet dus aangemeld worden op de werkgroep. Nu is het vervelende dat je steeds onder computer identificatie je gegeven moet wijzen en vervolgens opnieuw booten. De dag daarna moet de iemand bij ons op het werk de pc weer aanmelden op het domein en enz... :r

Ik heb dus met hardwareprofielen geprobeerd maar dit werkt niet want als ik in profiel 1 de computernaam en werkgroep/domein wijzig dan gebeurd dit ook in profiel 2 }) en dat wil ik dus niet. Ik wil kunnen kiezen bij het opstarten welk profiel ik wil activeren (thuis of werk). Nu las ik iets over NetSwitcher maar hiervoor moet ik eerst compleet opstarten en na selectie weer opnieuw booten.

Wie heeft er een goede suggestie _/-\o_

resi

Als ik het niet weet dan weet iemand anders het wel :)

Verwijderd

Als je nou eens je registry file bekijkt, staat daar je gegevens over de computer naam en Werkgroep.

Als je nou een boot menu maakt die twee verschillende reg files terug zet en dan boot, dan moet je hem dus zo kunnen switchen.

Misschien dat je daarmee wat kan proberen.

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Als het toch alleen om internet gaat volstaat een dynamisch toegewezen ip toch ook? Mijn werk laptop (domein A) kan ik ik thuis in domein B hangen (geen werkgroep dus maar maakt volgens mij niet uit). Thuis krijgt de laptop een nieuw ip en gateway toegewezen van de DHCP en internetten maar. Shares benaderen gaat ook van de laptop naar de thuiscomputers, andersom niet omdat ik geen admin wachtwoord heb van de laptop. Probeer het eens zou ik zeggen...

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 08:10:
Als je nou eens je registry file bekijkt, staat daar je gegevens over de computer naam en Werkgroep.

Als je nou een boot menu maakt die twee verschillende reg files terug zet en dan boot, dan moet je hem dus zo kunnen switchen.

Misschien dat je daarmee wat kan proberen.
En hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
-DOS of Linux in je boot.ini zetten, daar de bestanden moven (als ze niet op een NTFS partitie staan) en alsnog opnieuw opstarten?
-Bij shutdown van w2k de bestanden moven gaat ook niet, want de bestanden zijn natuurlijk locked..

Ik frut, dus ik epibreer

• resi_70
camiels schreef op 12 December 2002 @ 08:24:
Als het toch alleen om internet gaat volstaat een dynamisch toegewezen ip toch ook? Mijn werk laptop (domein A) kan ik ik thuis in domein B hangen (geen werkgroep dus maar maakt volgens mij niet uit). Probeer het eens zou ik zeggen...
Dat gaat niet werken omdat zoals ik al eerder schreef de pc op het werk een vaste computer en domein moet hebben. Bij @home moet je computer je toegewezen naam hebben b.v cp123456-a en werkgroep @home. Dus op het werk moet het bv naam 1a-jantje heten en domein janssen-bv. en die wil ik dus makkelijk kunnen switchen voordat de pc geboot is. Zoiets als je ook met hardwareprofilen hebt.

Resi

Verwijderd

Dit is mogelijk via het programmatje Netswitcher II.

http://www.netswitcher.com

• Stalkert
  • Laatst online: 12-06 08:07
Ik had hetzelfde probleem, dit heb ik opgelost door thuis dezelfde domeinnaam te nemen als op mijn werk en een DHCP server te draaien :)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Of je maakt een multiboot.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• resi_70
multiboot is geen optie omdat ik in het zelfde userprofiel wil werken.
Stalkert schreef op 12 December 2002 @ 10:35:Ik had hetzelfde probleem, dit heb ik opgelost door thuis dezelfde domeinnaam te nemen als op mijn werk en een DHCP server te draaien :)
Dan zou ik als ik jou was mijn vraag nog maar eens goed door lezen. ;) . Maar toch bedankt voor e sugestie.
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 10:29:Dit is mogelijk via het programmatje Netswitcher II. http://www.netswitcher.com
Ik zal het programma eens serieus bekijken.

Overige tips en nuttige suggestie zijn nog steeds welkom :)

Resi

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Nu las ik iets over NetSwitcher maar hiervoor moet ik eerst compleet opstarten en na selectie weer opnieuw booten.
Daar hoef je niet mee te reboot'n hoor :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mobile Net Switch 1.93 is gratis en doet hetzelfde
http://download.com.com/r...2F3001-2085-10171051.html

Edit: sorry is een leuk programmaatje maar kan nu net NIET de computernaam wijzigen. Netswitcher wel dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Gianni Rombios op 14-12-2002 18:47 ]

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 11:42
GUYS....
De enige 'verplichting' die voor @home geldt is de computernaam. Werkgroep is niet spannend. Je kunt zelfs je eigen Active Directory Server direct aan @Home internet hangen zonder problemen. Die komen pas wanneer je afwijkt van de opgegeven computernaam. Ook dat is te omzeilen door statisch te configureren...

En voor STATISCHE IP-configuratie hoef je vanaf 2000 en hoger niet meer te herstarten :D

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

MultiNetworkManager geeft je de mogelijkheid een profiel te laden voordat je inlogt in win2k.. Werkte altijd goed bij mij, maar heb het niet meer nodig :P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan misschien een hardware configuratie bij maken ..
krijg je in het begin wel een menu dingetje .. maar dan met andere hardware settings enzo
(zelfde windows dus)

mar ik heb goeie verhalen gehoord over netswitcher

Iperf

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Predator schreef op 14 December 2002 @ 18:16:
[NetSwitcher gebruiken om tussen domain en werkgroep te wisselen]

Daar hoef je niet mee te reboot'n hoor :)
Win2k en netswitcher2.3 moest dat dus wel :( helaas.

Bovendien is voor een re-join op een AD win2k domain een add-pc-to-domain admin bevoegdheid nodig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Netswitcher is al bij 3.2.5 dacht ik :?
Je hoeft niet te rebooten, hoewel je wel de mogelijkheid wordt gegeven.
Wat admin bevoegdheid voor re-join betreft heb je gelijk.
Pagina: 1