Belast koetje de cpu HELEMAAL?

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:42
Ik heb net mijn CPU Overgeclockt(athlon500@700). Ik wil daarom weten of koetje de cpu ECHT belast of dat er andere programma's zijn die mijn cpu to the max kunnen belasten.

Dit doe ik om te kijken of ie stabiel kan draaien op 700(met 1.6V, raar dat ie nog niet gecrasht is).

Weet iemand zo een programma die je een tijdje moet draaien om te kijken of de cpu het aankan(mocht koetje niet genoeg zijn)

Verwijderd

de koe belast je CPU voor 100%.

hij gebruikt alle vrije CPU tijd waardoor je CPU belasting op 100% komt te liggen.

dus die koe zou voldoende moeten zijn.

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 19:59
hier ben ik het dus niet mee eens, op mijn duron 700 @ 950 wordt ie met koetje 46 C, met CPUBurn wel 53 C!!!!!

als je je CPU dus echt op z'n donder wilt geven, gebruik dan cpuburn!!!

hier valt het te halen:

users.ev1.net/~redelm/

suc6, en watch your cpu temp!!!!!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Laat dat ding een paar uurtjes Quake of UT draaien, da's zwaar genoeg en als ie dan niet crashed, dan is ie stabiel genoeg... :)

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-03 10:55

Andy

rm -r

strikwerda is recht,

het verschil zit hem in cache-gebruik; Een koetje gebruikt puur het rekengedeelte van je cpu en doet niets bijzonders met je cache. Draai maar eens je cache uit in de bios; je koe blijft even snel graazeh terwijl je pc-performance flinkt dropt. Cpu-burn belast ook je cache errug heftig...... vandaar het temperatuur-verschil
grtz. Andy

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
En een koe gebruikt je FPU ook al niet... dat scheelt ook wel. :)

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Volledige belasting van cpu-tijd is niet hetzelfde als volledige cpu-belasting.

Zie het als belasting van jezelf (lichamelijk). Of je 100% van je tijd postzegels plakt of 100% van je tijd hardloopt. Het laatste is voor je lichaam veel zwaarder, terwijl het net zoals het eerste 100% van je tijd kost.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:53
Nou als je ook je L1 cache uitzet gaat hij echt niet even snel meer hoor! Ik heb em ooit es zonder L1 en L2 cache geprobeerd. Resultaat: 30kkeys/s op een thunderbird 1GHz:)

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

30 KKeys op een Tbird 1GHz? LOL!! Downtweaking 2 da max!! :+

Mijn iRacing profiel

• MOL
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Het zal nooit 100% zijn omdat hij ook moet overschakelen. Ook al duurt dat minder dan 1/100 ms, het is toch iets B)

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-05 00:07

Tassadar

l33t h4x0r :)

De dnetc gebruikt maar een heel erg klein gedeelte van je cpu. Alleen het integer gedeelte wordt belast. Daar wordt je proc nauwelijks warm van.
Een spel als Q3A belast de FPU daarentegen immens, en daar wordt je proc wel heet van.
Pagina: 1