Toon posts:

Continue kleine schokjes met RADEON 9700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Me broer heeft net een nieuwe pc. Een P4-2.8Ghz met een radeon pro.
Nou heb ik de nieuwste drivers van de ATI site geinstalleerd, en alles gaat lekker. Maar bij alle brute games draaien met constante irritante schokjes. Het zijn niet van die schokjes, dat het systeem het af en toe niet aan kan ofzo, tenminste dat lijkt me sterk. Alles in de eigenschappen ban opengl en direct3d staan aangevinkt en op max, ik weet niet of het daar aan kan liggen.
Ik heb gezocht, in de search, maar heb alleen maar dingen gevonden van andere drivers voor de radeon die beter voor games zijn, maar lijkt me niet dat dat het probleem is.
Zijn hier al meer problemen mee geweest?

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Op rage3d(ATi fan en 3rd party support community site) zijn er meerdere met dit probleem, er zijn verschillende truukjes om het te verhelpen, oa een programmaatje van tommti zou een hoop helpen, dat vind je HIER

ga dan naar files en download 3d Analyse

[ Voor 20% gewijzigd door The PyroPath op 12-12-2002 01:42 ]

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Topicstarter
cool thnx m8, ga ik dat proberen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 01:43:
cool thnx m8, ga ik dat proberen
houdt ons op de hoogte !!

Verwijderd

Wat voor monitor draai je alles op??

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb sinds gisteren ook een (Hercules) 9700 Pro met de nieuwste officieële drivers.
In BF zie je wat rare refresh lijnen soms, dat ligt er denk ik aan dat de monitor op 60 Hz MOET draaien bij dat spel.

Verder idd wat schokjes af en toe, ik vond het zo raar, goed dat je dit topic hebt geopend.
Ik ga er ook mee aan de slag.

Ik heb trouwens een prima Refresh Fix gevonden!
Hij heeft Refresh Force en is kaart onafhankelijk.

http://www.3dnews.ru/download/tweak/video/refreshforce/
zelf effe een mirror gemaakt.

[ Voor 42% gewijzigd door Gman op 12-12-2002 14:25 ]

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tip: BF1942 hoeft niet op 60hz te lopen, sinds 1.1 patch is dit verholpen, echter je moet zelf een bestandje aanpassen. Kan helaas hier op werk niet vinden welk bestand, maar dat zou je met google ofzo moeten kunnen vinden.

Verwijderd

Bekent probleem als je gaat gamen zet alle achtergrond apps uit zoals icq ,msn of antivirus programma en kijk dan of je nog last heb.
ik heb zelf aleen last met die programma's op de achtergrond het bekende stutter probleem is een ATI driver probleem hoop dat ze het ooit is fixen maar het lijkt erop dat het ati niks kan schelen.
als ik somige games via 3d analyze afspeel met de apps aan op achtergrond heb ik geen stotter meer proggie is zeer aan te raden schijnt dat ie de vertex buffer vergroot ofzoiets snap niet dat ati dat niet gewoon verhelpt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dit ligt overigens denk ik niet aan de kaart maar aan software ik heb er namelijk ook wel eens last van met een Geforce mx 440

• Gman
Ik had het ook met m'n GF1 DDR die ik hiervoor had, toen had ik alles laag gezet en nog steeds, dat is onder XP zo.
Onder W2K liep ie altijd goed...al +2 jaar lang.

Ik draai alleen RC5 en DU meter op de achtergrond (vanavond eens ALLES uitzetten).

Overigens heb ik nog geen systeem met 3D Mark 2001 SE gezien die NIET haperde, jullie?

[ Voor 13% gewijzigd door Gman op 12-12-2002 16:28 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
toch echt drivers, command and conqeur generals loopt niet soepel op me GF 4 TI 4400, genoeg fps maar om de 10 sec een klein schokje, ook geen hdd activety, dus puur in het spel zelf, want al het andere loopt super soepel ( lees serieus sam 2 @ 1024x786 4x AA 8x FSAA alles max :) )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 14:02:
Wat voor monitor draai je alles op??
Een 17' TFT scherm. op 60hz

Mja het ligt zeker niet aan bf1942, want het probleem heb ik ook in flightsimulator. Dus zal idd een driver probleem zijn. Maar ik zag vandaag dat er alweer een nieuwe driver update was, dus die maar eens proberen. En nog dat progje wat hierboven staat.

edit

De nieuwste drivers hebben het probleem met de kleine schokjes opgelost :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 20:31 ]

• Gman
Welke drivers heb je precies dan?

Cataclyst 2.5 (Build 6.13.10.6218) heb ik hier.
Op de ATI site zijn dat de nieuwste.

Er zijn ook nog Omega drivers...geoptimalizeerd voor Games (heb ik me laten vertellen).

[ Voor 57% gewijzigd door Gman op 13-12-2002 00:09 ]

Pagina: 1