[Fetchmail] Filter voor binnenhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
Heb al heel wat topics doorgelezen over fetchmail en filteren maar de meeste gaan dan over het verdelen van mail tussen 2 mappen maar ik heb het volgende probleem (man fetchmail stond ook niks hierover in).

Ik heb van me provider twee e-mail adressen gehad: 1 lange, 1 korte.
Hierop komt al me mail terecht en niet gescheiden maar is er een mogelijkheid om fetchmail te laten controlen of het To / CC gedeelte in een e-mail, het lange e-mail adres bevat dat die er dan niks ermee moet doen dus Keep en als daar het korte e-mail adres staat dan ophalen en Nokeep ?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Wat je zoekt is waarschijnlijk procmail.

Het is een beetje lastig om uit te vinden hoe het werkt, maar probeer dat eerst eens uit (en nu je weet hoe het heet kun je er ook wel HOWTO's voor vinden). Of, op de "Windows-manier": gebruik een mail-client die dit kan doen (KMail kan dit zeker, en ik kan me niet anders voorstellen of Evolution kan het ook).

Als het na lang knutselen met procmail nog niet wil, open dan een nieuw topic met wat je tot dan toe hebt geprobeerd daarin (met minimaal de inhoud van je .procmailrc, wat het moet doen, en waarom dat niet wil lukken).

Je topicstart is dermate vaag dat ik dit topic sluit - die tweede lange zin eindigt met een vraagteken maar bevat geen vraag, slechts een constatering, afhankelijk van hoe je hem leest (gebruik leestekens!)... ik kan er nauwelijks een touw aan vastknopen.

En lees je bericht dan nog even een tweede keer door voor je op 'post' klikt :)

[ Voor 27% gewijzigd door Wilke op 12-12-2002 01:43 . Reden: nog wat info toegevoegd ]

Dit topic is gesloten.