E-tech router en windows XP probs

Pagina: 1
Acties:

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:43
Ik heb een e-tech switching router voor kabel/adsl en een chello verbinding die ik wil delen. Ik heb alle instellingen goed staan voor zover ik weet. Ik kan echter niet de instellingen van de modem wijzigen dmv het web-frontend. Dit kan ik wel op twee andere computers die windows95 en 98se draaien. De windowsxp computer geeft alleen "404 page not found" errors. Een enkele keer laadt hij een gedeelte van het configuratiemenu, maar nooit volledig.

De router is wel te pingen, tevens kan ik externe hosts pingen. Ik kan zelfs zo nu en dan pagina's downloaden en weergeven, maar vaak niet volledig of met een zeer lage snelheid. Zonder de router gaat het vliegensvlug. Het probleem is dus geïsoleerd en ligt tussen de verbinding van de windowsxp computer en de router. Nu is het zo dat de verbinding perfect is zonder router, dus de bekabeling valt af. Het moet dus liggen aan xp in combinatie met de routing switch. Ik heb dhcp en fixed ip's geprobeerd, beide met een teleurstellend resultaat.

Ik heb nieuwe firmware gezien op de site van E-tech, maar aangezien dit gewoon een http verbinding is over tcp/ip kan het toch niet zo zijn dat dat uitmaakt? WindowsXP heeft toch geen eigen implementatie van het tcp/ip of http protocol?

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

heb je firmware spoofing aan staan? en NAt aan?

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• SlaadjeBla
Nat staat aan
Wat je met firmware spoofing bedoelt weet ik niet.

Zelfs zonder nat zou ik in ieder geval het configuratiemenu fatsoenlijk moeten kunnen bereiken, maar zelfs dat lukt niet.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Op een gegeven moment werkte het instellingenscherm van de router ook niet meer op Win98. Niet veel later begon het diagnose-lampje rood te knipperen en bleek er een hardware-matig defect in het ding te zitten. Router terug naar winkel gebracht en er een gloednieuwe voor terug gekregen :P Ik had hem nog maar 4 maanden. ;)

• SlaadjeBla
Probleem is gefixt, maar daarvoor moest ik wel de netwerkkaart op 10mbs zetten. Anders functioneert het van geen kant. Geen idee hoe het kan of waardoor het veroorzaakt wordt, maar zo werkt het. Het interne netwerk is toch niet sneller dan 10mbs en chello zeker niet, dus het maakt niet zo veel uit.
Bedankt voor alle suggesties.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

SlaadjeBla schreef op 16 December 2002 @ 13:10:
Probleem is gefixt, maar daarvoor moest ik wel de netwerkkaart op 10mbs zetten. Anders functioneert het van geen kant. Geen idee hoe het kan of waardoor het veroorzaakt wordt, maar zo werkt het. Het interne netwerk is toch niet sneller dan 10mbs en chello zeker niet, dus het maakt niet zo veel uit.
Bedankt voor alle suggesties.
Waarschijnlijk duplex mismatch. Het nadeel van de e-tech is dat je de interfaces niet handmatig op 100 full duplex kunt zetten en er dus wel eens een mismatch voorkomt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1