Toon posts:

[HDD] lawaaierig geworden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het is vast een domme vraag maar in de search heb ik nix zinnigs kunnen vinden

Ik heb nu de maxtor 9+ (fbd) 60gig hdd aan mn systeem hangen maar het lijkt wel of deze steeds lawaaieriger aan het worden is (hij maakt namelijk steeds meer lawaai bij het lezen) en en bij het booten maakt hij een raar piepend (lijkt het een beetje op) geluid. hoort dit of is me hdd aan het sterfen mn vorige ibm deskstar is er en paar maande geleden namelijk ook de geeest gegeven

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53
ook gehad, gaat zeker piepen en raar kraken? dan geeftie er binnenkort de brui aan nmlijk, ook gehad met mn IBM dekstar, toen maar terug gestuurd naar de winkel.

Verwijderd

Hij hoeft niet perse de geest te geven, maar ik zou je toch aanraden om, maar even een goede back-up van je data te maken (fabrikanten doen vaak niet aan data recovery) en de schijf terug te sturen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de schijf gewoon met het tooltje van de harddiskfabrikant, daarmee weet je zeker of hij gezond is of niet. In de OM FAQ staan linkjes naar zulke tooltjes :)

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 11:44

Deem

Ontcijfer mij!

Piepen en kraken wijst erop dat er iets tegen elkaar aan schuurt. Dus vermoed ik dat de lagers in de HD versleten/kapot/vuil zijn. Dat lijk mij niet de bedoeling dus contact opnemen met de winkel waar je de HD gekocht hebt of even bellen naar Maxtor.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:59
Inderdaad tijd om te denken aan goede en volledige backups. Draai eens een smart utility om te kijken of er iets veranderd aan de status. Als je daar al iets mis mee ziet, kun je een RMA starten en zorgen dat je de vervanging in huis hebt voordat die echt stuk is. Backupt wat makkelijker :)
Pagina: 1