Toon posts:

[xp] hd ruimte spoorloos ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een asus l3800c notebook met 40 gig hd erin 2 partities c: en d:
eerste partitie 36 gig groot tweede 4 gig.

het gaat om de c: schrijf heb 22 gig in gebruik. (heb ook de hidden filles nagekeken en meegerekent onder wincmd 5.5) systeem geeft aan dat ik nog 6 gig vrij heb. Zover ik kan rekenen is 22.gig plus 6 gig. 28 gig. is 36 gig schijf dus mis 8 gig. ??????

Heb btw norton utilitiies 2002 op me comp staan en ja protected recycle bin staat aan maar die is volledig leeg heb ook system restore uitgeschakkeld en die map gewist. iemand enig idee hoe ik me 8 gig. terug kan krijgen 2 patitie klopt wel als een bus heb scandisc eroverheen laten gaan, disk dokter niets haalt me space terug Help ! IK wil meer data kwijt om me laptop :?

Verwijderd

swap misschien??
anders hibernation dat soort dingen lijkt mij

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Leeg je temp inet files eens en andere temp rommel, dat zijn wel ruimteverslinders, maar of dat 8 gb kwijt kan maken.. dat betwijfel ik, ik vermoed dat er iets anders aan de hand is, maar ik zou niet weten wat. Probeer ook eens een defrag. Het lijkt wel of je een heleboel slackspace hebt, maar dat lijkt me stug met 36 gb... tenzij je extreem grote clusters hebt natuurlijk

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
swap en hibernation filles zijn meegereken met gebruikte hd ruimte :-? derfrag ook al gedaan.

Verwijderd

Geef jezelf eens rechten op de System Volume Information dir in de root... en kijk eens of daar geen gigabytes aan system restore info staat.

Verwijderd

windows verkenner geeft de bestand grote niet altijd even nauwkeurig aan..

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
zet hibernation eens uit...

But I thought YOU did the backups...

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 17:09

MrDry

Desperados!

Klustergrootte misschien? Heb je heel veel bestanden? Dan gaat er veel ruimte verloren aan gedeeltelijk gevulde clusters (= minimale hoeveelheid schijfruimte dat aangesproken wordt)

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Ik heb onlangs een zelfd topic voorbij zien komen dit werd toen veroorzaakt door de system restore functie van windows xp, misschien kun je met de search deze topic terugvinden ?

Ik heb nog even op technet gekeken http://www.microsoft.com/.../reskit/prmb_tol_fngj.asp

Wanneer je system restore disabled dan worden allen restore points gedelete misschien dat dat je ruimte weer terugbrengt edit: niet goed gelezen had je al gedaan.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 11:09 ]

• Ingens
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 23:58
swap weet ik niet zeker maar hybernation wordt standaard niet meegerekent met gebruikte ruimte

An eye for an eye makes the whole world blind.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 16:18
Swap en Hyber zijn bij elkaar +/- 3,5 keer je RAM (bij standaard instellingen) dus dan kom je nog bij lange na niet aan 8 GB (of je moet wel een hele brute laptop hebben :P)

Je moet ook niet vergeten dat schijven meestal iets minder groot zijn als aangegeven
Mijn nieuwe 80 GB geeft maar 75 vrije ruimte als ie net geformateerd is.

Strava

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Even omrekenen: 40 (decimale) Gigabytes = 40.000.000.000 bytes = 40.000.000.000 / 2^30 = 37,252902984619140625 (binaire) Gigabytes. Alleen al door de omrekening bijna 2,75 GB foetsie.

Wat voor een file system gebruik je: NTFS of FAT32? FAT32 heeft nl. vanaf 32 GB clusters van 32KB. Dat geeft bij kleine files nogal wat slack. NTFS heeft daar veel minder last van, die heeft 4 KB clusters.

[ Voor 37% gewijzigd door EXX op 12-12-2002 15:06 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1